• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان مطرح کرد؛

تعامل اتاق اصناف با اداره امورمالیاتی لنجان /سعی کردیم صدای اصناف باشیم

  • کد خبر : 11514
  • 23 تیر 1400 - 8:13
تعامل اتاق اصناف با اداره امورمالیاتی لنجان /سعی کردیم صدای اصناف باشیم
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: امروز شاهد بروز برخی نگرانی ها در اصناف و بازاریان هستیم و تکرار مکرر تعطیلات برخی از مشاغل موجب نارضایتی عده‌ای از مشاغل خواهد شد، ضمن اینکه این تعطیلی ها به دلیل عادی انگاری برخی مردم و … اثربخشی لازم را نیز در کنترل موج های کرونا نخواهد داشت.

محمدجواد نورانی رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان در گفتگو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن خردادماه و زمان تعیین مالیاتی اصناف، طی ماه های گذشته تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت مشاور در مباحث مالیات سال ۱۳۹۹ صنوف، با توجه به تعطیلی های کرونایی بهترین شرایط برای پرداخت مالیات عادلانه اصناف لحاظ شود.
وی افزود: مهم ترین مزایای استفاده از مشاوره، افزایش آگاهی صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی و حقیقی نسبت به آخرین قوانین مالیاتی و بخشنامه های سازمان امور مالیاتی و چگونگی انجام روند پرداخت مالیات و امور مالی مرتبط با کسب و کارشان است.
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان تصریح کرد: آگاهی از قوانین باعث می شود اصناف و بازاریان بتوانند فعالیت قانونی خود را به گونه ای ادامه دهند که متضرر نشوند چراکه معمولا بسیاری از جرایم پیش آمده به دلیل نا آگاهی از قوانین مربوطه است.
وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا و رکودی که وجود دارد امروز، فشار زیادی بر اصناف وارد می‌شود، ادامه داد: باید توجه داشت که واحد صنفی با کمترین سرمایه به دنبال ایجاد ایجاد شغل هستند و عملکرد آنان می تواند توازن منطقه ای ایجاد کند از این رو باید به مشکلات عدیده واحدهای صنفی که در انتهای زنجیره تامین قرار دارند توجه شود.
نورانی با اشاره به افزایش زمان تسلیم اظهارنامه و تغییر زمان آن به تیرماه پس از پیگیری های صورت گرفته، اضافه کرد: خوشبختانه پس از پیگیری های صورت گرفته از سوی نمایندگان بازاریان در اتاق اصناف مالیات سال ۱۳۹۹ بخشی از اصناف بر اساس تبصره ماده ١٠٠ قانون مالیات ها تعیین شد همچنین شرایط تعطیلی و رکود صنوف آسیب دیده نیز در تعیین مالیات بخش دیگری از اصناف لحاظ شد که رضایت مودیان را به دنبال داشت.
وی با اشاره به آغاز پیک پنجم کرونا در برخی شهرهای ایران، عنوان کرد: ستاد ملی کرونا در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا طی مصوبه‌ای تعطیلی گروه‌های شغلی دو، سه و چهار را تا رفع موج پنجم کرونا اعلام کرد و برهمین اساس به جز ۲۹ رسته شغلی گروه یک در شهرهای قرمز سایر گروه‌های شغلی اجازه هیچ فعالیتی ندارند.
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط سخت مالی و اقتصادی قطعا تعطیلی واحدهای صنفی‌ مشکلات بسیاری را برای این قشر به همراه داشته است، اما آیا بررسی کارشناسانه ای انجام شده که این تعطیلات چه مشکلاتی را بر اصناف حاکم کرده است؟
وی متذکر شد: با وجود شرایط بد اقتصادی شاهد پایبندی اصناف شهرستان لنجان در ماه های گذشته به دستورالعمل ستاد ملی کرونا بوده ایم اما انتظار می رود با انجام اقدامات شایسته از قبیل سرعت بخشیدن به واکسیناسیون، محدود کردن تردد در مکان‌های عمومی مانند پارک‌ها و همچنین جلوگیری از مسافرت‌ها نسبت به مهار این بیماری اقدام شود تا باردیگر شاهد تعطیلات سراسری اصناف نباشیم.
نورانی با بیان اینکه سعی کردیم صدای اصناف باشیم، تاکید کرد: امروز شاهد بروز برخی نگرانی ها در اصناف و بازاریان هستیم و تکرار مکرر تعطیلات برخی از مشاغل موجب نارضایتی عده‌ای از مشاغل خواهد شد، ضمن اینکه این تعطیلی ها به دلیل عادی انگاری برخی مردم و … اثربخشی لازم را نیز در کنترل موج های کرونا نخواهد داشت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=11514
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.