• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

معرفی “شیخ مرتضی ریزی” آوازه جهانی به خطه طلایی ایران می‌بخشد

  • کد خبر : 18645
  • 02 اردیبهشت 1401 - 19:23
معرفی “شیخ مرتضی ریزی” آوازه جهانی به خطه طلایی ایران می‌بخشد
شهردار زرین شهر گفت: آیت الله شیخ مرتضی ریزی نه تنها در زمان خود به عنوان سرمایه‌ای معنوی شناخته می‌شدند بلکه امروز نیز فضیلت‌ها و مکارم اخلاقی این عالم وارسته همچون شمعی فروزان مسیر حرکت رهروان علم و دانش را روشن می‌کند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی در آئین بزرگداشت شیخ مرتضی ریزی در تخت فولاد اصفهان این عالم ربانی را یکی از بزرگ‌ترین علمای بزرگ ایران اسلامی در قرن ۱۳ قمری دانست و اظهار کرد: آیت الله شیخ مرتضی ریزی از جمله شخصیت‌های بنام ایران اسلامی به شمار می‌آید که نه تنها در زهد و تقوا بلکه در شکل‌گیری تمدن اسلامی و مبارزه با استعمار شهره عام و خاص بود.

وی افزود: عالم وارسته شیخ مرتضی ریزی از جمله علما و چهره‌های ماندگار خطه طلایی ایران به شمار می‌آید که در راه تعالی اسلام و جایگاه مسلمانان گام‌های بسیار بزرگی را برداشته و در این مسیر آثاری چون رسالاتی در احکام و کتاب القسطاس المستقیم که تعلیقه‌ای مفصل بر قوانین الاصول است را به نگارش درآورد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات آیت الله شیخ مرتضی ریزی احیای رسم شب‌های جمعه در تخت فولاد و قرائت دعای کمیل در این مکان بود که همچنان پس از گذشت بیش از یکصد سال تا امروز ادامه دارد.

وی ادامه داد: آیت الله شیخ مرتضی ریزی نه تنها در زمان خود به عنوان سرمایه‌ای معنوی شناخته می‌شدند بلکه امروز نیز فضیلت‌ها و مکارم اخلاقی این عالم وارسته همچون شمعی فروزان مسیر حرکت رهروان علم و دانش را روشن می‌کند از این رو پرداختن به معرفی علما و چهره‌های ماندگاری لازم و ضروری به‌شمار می‌آید.

اسماعیلی احمدی با اشاره به اهمیت استفاده مطلوب از سرمایه‌های اجتماعی در تحرک بخشی به جامعه، اضافه کرد: آنچه امروز در برنامه‌های استراتژیک شهرداری زرین شهر می‌تواند بر شکوه خطه طلایی ایران افزوده و معرفی آن را فراتر از آثار و بناهای تاریخی جلوه ببخشد، توسعه گردشگری شهری بر محور فرهنگ، هنر و تمدن و همچنین علم محوری و خردگرایی است، تا شهروندان و گردشگران با تار و پود به هم پیوسته فرهنگ و تاریخ این شهر به درستی آشنا شد.

وی عنوان کرد: پرداختن به معرفی علما و چهره‌های ماندگاری چون آیت الله شیخ مرتضی ریزی می‌تواند آوازه ملی و جهانی به خطه طلایی ایران بخشیده و مدیریت شهری را در رسیدن به اهدافی چون ایجاد تصویر ذهنی برای مخاطبان یاری کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=18645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.