• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اداره اوقاف شهرستان لنجان خبر داد:

بازدید ۱۵ هزار گردشگر از امامزادگان شاخص لنجان

  • کد خبر : 27379
  • 07 فروردین 1402 - 18:40
بازدید ۱۵ هزار گردشگر از امامزادگان شاخص لنجان
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: معرفی جاذبه‌های زیارتی این شهرستان خوشنام که در نزدیکی مرکز استان اصفهان نیز قرار دارد می‌تواند مدت ماندگاری و اقامت مسافران نوروزی را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمیدرضا ابراهیمی اظهار کرد: شهرستان لنجان به دلایل قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی چندین استان کشور همواره شاهد تردد بسیار بالای مسافران بوده و به همین علت هر ساله در تعطیلات نوروز مسافران و گردشگران فراوانی از این شهرستان گذر می‌کنند از این رو معرفی جاذبه‌های زیارتی این شهرستان خوشنام که در نزدیکی مرکز استان اصفهان نیز قرار دارد می‌تواند مدت ماندگاری و حتی اقامت مسافران نوروزی را افزایش دهد.

وی افزود: شهرستان لنجان در کنار بناهای تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی و گردشگری خود، دارای بقاع متبرکه و امامزادگان شاخصی است که همواره در ایام مختلف سال، به خصوص ایام عید نوروز پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان تصریح کرد: امامزاده سید ابراهیم (ع)، امامزاده سید بهاالدین (شاه خراسان)، امامزاده سیّدابراهیم ابن سیّد بهاالدین محمد ابن الامام موسی ابن جعفر (ع)، امامزاده سید احمد (ع) و امامزاده بابا سبز (ع) از جمله امامزادگانی هستند که شهرستان لنجان افتخار میزبانی از آنان را دارد.

وی با اشاره به ظرفیت امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر باغبادران، ادامه داد: بقعه متبرک امامزاده شاه خراسان در شمال روستای هاردنگ در بخش باغبهادران و در دامنه کوه اوسین واقع شده است و به دلیل محوطه کوهستانی، جاری بودن آب چشمه و وجود باغات روستا به نوعی پارک طبیعی محسوب می‌شود و در ایام نوروزی و تابستان مکان مناسبی برای زیارت و حضور گردشگران به‌شمار می‌آید.

ابراهیمی اضافه کرد: مرقد مطهر امامزاده سید احمد (ع) نیز در محله بابا شیخ علی شهر زاینده رود واقع شده که اطراف آن را رودخانه زاینده رود، درختان کهنسال و کشتزارهای برنج احاطه کرده‌اند و با ایوانی زیبا، زیارتگاه اهل دل و علاقمندان اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به لزوم تقویت گردشگری مذهبی در شهرستان لنجان، عنوان کرد: گردشگری مذهبی یکی از بخش‌های صنعت گردشگری بوده و نباید این نکته کلیدی را به دست فراموشی سپرد که وجود بقاع متبرکه تأثیرات فراوانی در عمران و آبادانی آن مناطق داشته‌اند‎‌.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان مذهب را یکی از انگیزه‌های مهم سفر در ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: وجود بقاع متبرکه سبب شده در حاشیه این اماکن فضاهای معنوی و فرهنگی، فضاهای شاد و مفرحی نیز برای شهروندان و گردشگران فراهم شود و با توجه به روحیه معنوی زائران و فرهنگ دینی و مذهبی کشور، قطعاً تقویت گردشگری مذهبی در شهرستان لنجان می‌تواند در جذب گردشگران نقش بسزایی را ایفا کند.

وی متذکر شد: در شهرها و روستاهای شهرستان لنجان اماکن مذهبی فراوانی همچون مسجد صباحی، مسجد جامع زرین شهر، مسجد ناروندی و… وجود دارد که می‌تواند جاذبه‌های قابل قبولی برای گردشگران مذهبی باشد از این رو یکی از برنامه‌های دارای اولویت این اداره افزایش تعاملات با ادارات و نهادها در حوزه توسعه گردشگری مذهبی است.

ابراهیمی گفت: از ابتدای تعطیلات سال‌جاری تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشور از امامزادگان واجب التعظیم این شهرستان بازدید کردند.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شهرستان لنجان، گفت: این طرح با هدف ترویج فرهنگ زیارت، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی، تقویت باورهای دینی نسل جوان و ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع)، توسعه گردشگری مذهبی و… در امامزادگان شهرستان لنجان در حال اجرا است و مبلغان اعزامی بومی به صورت حضوری در خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه فعالیت دارند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=27379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.