• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

محمدی: دنبال داشتن شهروند سالم، زندگی سالم و جامعه سالم هستیم

  • کد خبر : 10067
  • 13 تیر 1400 - 13:02
محمدی: دنبال داشتن شهروند سالم، زندگی سالم و جامعه سالم هستیم
شهردار زرین شهر گفت: احداث مجموعه چند منظوره فرهنگی، ورزشی امام رضا (ع) در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و مساحت زیربنای ۳۳۸۳ متر مربع طراحی شده است، که پس از توافق نهایی شهرداری با تعدادی از مالکین، عملیات آزادسازی سه هزار و ۴۷۳ مترمربع عرصه و اعیانی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی در حاشیه بازدید از روند احداث پروژه های شهرداری زرین شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز پروژه‌های متعدد و شاخصی در خطه طلایی ایران در حال اجرا بوده و در روزهای سخت تورم، شیوع کرونا و تنش‌های ارزی، اجازه تعطیل شدن هیچیک از پروژه‌های شهرداری داده نشده است.

وی با بیان اینکه زرین شهر امروز در مسیر توسعه و آبادانی قرار دارد، افزود: در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی سرلوحه عملکرد مدیریت شهری، امید آفرینی، افزایش نشاط شهروندی و تلاش برای رضایتمندی شهروندان است و بر همین اساس پروژه‌های عمرانی با نگاهی عدالت محور در محلات مختلف شهر در حال اجرا هستند.

شهردار زرین تصریح کرد: باز شدن گره‌های کور اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهری، همت بالایی می‌خواست که این مهم در مدیریت شهری در دوره پنجم آغاز شد و پروژه مجموعه چند منظوره فرهنگی، ورزشی امام رضا (ع) یکی از پروژه‌هایی به شمار می‌آمد که با چالش‌های متعددی مواجه بود و این در حالیست که این پروژه نقش مهمی را در توزیع عادلانه خدمات، بهبود فضای شهری و افزایش نشاط شهروندان ایفا می‌کرد.

محمدی افزود: شهرداری زرین شهر با هدف افزایش بهبود کیفیت زندگی شهروندان و با تکیه بر ورزش و همچنین تغییر الگوی ورزش شهروندی به سمت احداث مکانی مناسب جهت فعالیت ورزشکاران و قهرمانان شهرستان لنجان در مرکز این شهرستان حرکت کرد.

وی عنوان کرد: احداث مجموعه چند منظوره فرهنگی، ورزشی امام رضا (ع) در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع طراحی شده است، که پس از توافق نهایی شهرداری با مالکین اراضی واقع در این طرح ، آزادسازی و تملک سه هزار و ۴۷۴ مترمربع عرصه و اعیانی دراین پروژه صورت گرفته است.

شهردار زرین شهر اعتبار هزینه شده بابت تملک و آزادسازی پروژه مجموعه چند منظوره فرهنگی، ورزشی امام رضا (ع) را ۴۰ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: فاز نخست این مجموعه با احداث قسمت اداری به مساحت ۳۸۷ متر مربع و احداث دو سوله هرکدام به مساحت ۴۵۰ متر مربع آغاز شده و اعتبار اولیه پیش بینی شده جهت هزینه اجرایی عمران در فاز نخست آن بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال است و در تلاش هستیم در زمان باقی مانده، این پروژه را با پیشرفت قابل قبولی به جلو هدایت کنیم.

محمدی درادامه یکی از طرح های بزرگ عمرانی شهرداری در دوره پنجم مدیریت شهری را تکمیل رینگ شرقی معابر زرین شهر با اعتباری بالغ بر ۱۷۲ میلیارد ریال دانست و افزود: این طرح با هدف روان‌سازی ترافیک، دسترسی ایمن و آسان شهروندان و کاهش ‌زمان تأخیر سفرهای درون شهری به مرحله اجرا رسیده و شامل احداث خیابان  500 متری، احداث دومیدان با قطر های ۳۵ و ۲۴ متر و احداث یک پل و تقاطع غیرهمسطح به طول ۲۵ متر و عرض ۸ متر جهت حفظ ارتباطات بین محله ای می باشد.

وی اجرای این طرح را حرکتی نوین در توسعه زیرساخت های ترافیکی شهر دانست و اظهار کرد: این طرح عمرانی جریان عبور و مرور در خیابان های پرتردد منطقه را ساماندهی کرده و تاثیر بسزایی برروی عملکرد ترافیکی خیابان های کاشانی و فردوسی داشته و همچنین  سیمای شهری این نقطه از خطه طلایی ایران را چشم نوازتر کرده است و تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری شاهد بهره برداری کامل از این طرح عمرانی خواهیم بود.

شهردار زرین شهر با اشاره به نگاه ویژه شهرداری به توزیع عادلانه خدمات در محلات مختلف زرین شهر اظهار کرد: مدیریت شهری با احداث پارک محله ای به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع در محله قلعه قاسم زرین شهر شامل فضای سبز، محوطه ورزش همگانی، زمین بازی کودکان و… در مسیری گام برداشت که میانگین سرانه‌های خدماتی در این محله به میانگین سرانه‌های خدماتی در مرکز شهر نزدیک شود.

وی تاکید کرد: بی شک بر اساس برنامه‌ ریزی های صورت گرفته تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری، شاهد اقداماتی متفاوت، کلان و زیرساختی در شهر خواهیم بود که تا سالیان متمادی از آنها به عنوان یادگاری‌های ارزشمند دوره پنجم شورای اسلامی زرین شهر یاد خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=10067
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.