• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

انتخاب شهردار تهران چند مرحله ای است؟

  • کد خبر : 11339
  • 20 تیر 1400 - 7:13
انتخاب شهردار تهران چند مرحله ای است؟
منتخب شورای ششم شهر تهران با بیان اینکه انتخاب شهردار پس از طی چهار مرحله صورت می‌پذیرد، گفت:مهمترین هدف ما انتخاب شهرداری انقلابی و جهادی است.

به گزارش نبض وطن به نقل از فارس، پرویز سروری منتخب  ششمین دوره‌ی شورای اسلامی ضمن تبیین شیوه انتخاب شهردار تهران خاطرنشان کرد: مهمترین هدف ما انتخاب شهرداری انقلابی و جهادی است که بتواند شهر تهران را در شان ام القرای جهان اسلام مدیریت کند.

وی با اشاره به لیست ۴۱ نفره اولیه که روز گذشته منتشر شد گفت: این لیست در مرحله اول با توجه به موارد عمومی و شرایط احراز  پست شهردار تهران تطبیق داده میشوند  و افراد واجد شرایط به مرحله دوم راه پیدا خواهند کرد.
سروری در ادامه گفت: در مرحله دوم با توجه به فراخوان شورای ائتلاف مبنی بر مشارکت و اعلام نظر شهروندان و مشارکت ایشان در معرفی شاخص ها و روال انتخاب شهردار پس از جمع بندی نظرات شهروندان افرادی که حائز شرایط اولیه باشند ( بر اساس ۱۰ شاخص اعلام شده و شاخص های مطرح شده توسط شهروندان) در مرحله دوم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و برای هر شاخص به فرد مورد بررسی امتیازی از ۱ تا ۱۰ داده خواهد شد نمره دهی پس از بحث جمعی و اقناعی با رای گیری از هر یک از اعضای شورا انجام می شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران  ادامه داد: در مرحله سوم بر اساس مجموع امتیاز های کسب شده در مرحله دوم نامزدها رتبه‌بندی می‌شوند سپس از میان نامزدهای ارزیابی شده حداکثر ده نفر اولی که حائز بیشترین امتیازها در مرحله دوم شده باشند برای شنیدن برنامه ها ، نظرات و انجام مصاحبه به جمع منتخبین دعوت خواهند شد.
سروری تاکید کرد: پس از استماع نظرات تمامی نامزدهای نهایی بحث و بررسی نهایی در مورد هر یک در شورا صورت گرفته و رای‌گیری برای انتخاب شهردار انجام خواهد شد.همچنین رای گیری نهایی به صورت رای مخفی خواهد بود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=11339

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.