• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

محمدی: تخریب زیرساخت‌های شهری ارمغان فعالیت صنایع همجوار برای خطه طلایی ایران

  • کد خبر : 11845
  • 27 تیر 1400 - 10:12
محمدی: تخریب زیرساخت‌های شهری ارمغان فعالیت صنایع همجوار برای خطه طلایی ایران
شهردار زرین شهر گفت: خیابان‌های شهرها برای تردد وسایط نقلیه سنگین، از جمله تریلی و کامیون طراحی نشده اند تردد این خودروها در شهر خرابی آسفالت معابر را در پی دارد.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی یکی از اقدامات مهم شهرداری ها را  ایجاد زیرساخت مناسب برای تردد ایمن شهروندان و حمل و نقل شهری دانست و اظهار کرد: تلاش مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم خدمت به شهروندان و ایجاد فضایی با نشاط برای ساکنان خطه طلایی ایران و توجه به مطالبات به حق آنان بوده در این راستا در مدت مذکور آسفالت معابر اصلی، فرعی و کوچه‌های شهر به عنوان مطالبه شهروندی مورد توجه قرار داشته است .

وی افزود: بلوارهای جانبازان، علامه طباطبایی و معراج از جمله مسیرهای پر تردد زرین شهر به شمار می آیند که علاوه بر شهروندان، خودروهای سنگین حامل مواد اولیه و تولیدات صنایع فعال در شهرستان لنجان همچون ذوب آهن، فولاد سبا، صنایع دفاع و … از این مسیر  تردد دارند.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه تردد وسایط نقلیه سنگین بیش از هر چیز آسفالت خیابان‌ها و معابر درون شهری را از بین می‌برد، تصریح کرد: از آنجایی که خیابان شهرها برای رفت و آمد وسائط نقلیه سنگین، از جمله تریلی و کامیون طراحی نشده است تردد این خودروها در شهر خرابی آسفالت معابر را در پی دارد و تردد کامیون هایی که انتقال بار صنایع را برعهده دارند سبب شده است بخش عمده آسفالت معابر زرین شهر از جمله بلوارهای جانبازان، علامه طباطبایی و معراج دچار خرابی شود.

وی با بیان اینکه با اجرای اصلاح و مرمت آسفالت این مسیر به مطالبه ۱۵ ساله شهروندان جامه عمل پوشانده شد، ادامه داد: از آنجایی که شهروندان برای تردد ، دائم از خیابان های سطح شهر استفاده می کنند وجود مشکل در آسفالت به سرعت خودنمایی کرده و به یکی از مهم ترین مطالبات آنان مبدل می شود از این رو شهرداری زرین شهر با صرف اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به سمت ترمیم، اصلاح و بهسازی آسفالت مسیرهای بلوار جانبازان، علامه طباطبایی و معراج گام برداشت.

محمدی اضافه کرد: با توجه به افزایش چشمگیر قیمت قیر و آسفالت یکی از اقدامات مؤثر در دوره جدید مدیریت شهری زرین شهر ورود به مقوله اصلاح وضعیت معابر خطه طلایی ایران، استفاده از روش‌های جدید و حذف سیستم‌های سنتی برای ترمیم و اصلاح آسفالت شریان‌های اصلی بوده است .

وی عنوان کرد: استفاده از دستگاه آسفالت تراش جهت لایه‌برداری سطوح آسفالت قدیمی در دستور کار شهرداری زرین شهر قرار گرفته است چراکه امروزه این مهم به عنوان بهترین روش برای نگهداشت راه‌ها به شمار می آید و با استفاده از دستگاه آسفالت خراب شده برداشته شده تا به جای آن آسفالت جدید استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در برهه فعلی بخش‌هایی از محور بلوارهای جانبازان، علامه و معراج که دارای خرابی‌های بسیار بوده در طرح نهضت آسفالت مورد اصلاح واقع شده و با شیوه جدید با دستگاه آسفالت تراش سطح معیوب جاده اصلاح شده و سپس نسبت به آسفالت آن محور اقدام می‌شود.

شهردار زرین شهر تخریب زیرساخت‌های شهری را ارمغان فعالیت صنایع همجوار این شهر برای خطه طلایی ایران دانست و یادآور شد: باتوجه به اینکه خرابی آسفالت این بلوارها به دلیل تردد بسیار بالای کامیون های صنایع فعال در شهرستان لنجان بوده انتظار می رفت این صنایع در راستای انجام وظایف اجتماعی خود در بهسازی این مسیر با شهرداری زرین شهر همکاری داشته باشند اما متاسفانه هیچگونه همکاری از سوی صنایع و همچنین سازمان حمل و نقل جاده ای و پایانه ها صورت نگرفت و شهرداری به تنهایی اعتبار این پروژه را تامین کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=11845
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.