• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

باخ: تعویق المپیک تصمیم بی‌سابقه‌ای بود

  • کد خبر : 11958
  • 29 تیر 1400 - 14:03
باخ: تعویق المپیک تصمیم بی‌سابقه‌ای بود
رییس کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که با شیوع و فراگیری کرونا، ۲ گزینه تعویق و لغو در دستور کار قرار گرفت که ما با یک تصمیم بی‌سابقه آن را یکسال به تعویق انداختیم.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، «توماس باخ» در صد و سی و هشتمین نشست IOC ، اظهار داشت: شیوع و فراگیری ویروس کرونا برگزاری بازِی‌های المپیک را با مشکلات فراوانی مواجه کرد و ما تنها ۲ گزینه پیش رو داشتیم. گزینه نخست لغو این بازی ها بود و گزینه دوم تعویق یکسال آن. در نهایت با یک تصمیم بی‌سابقه بازی ها به تعویق افتاد. ما هیچگاه به گزینه  لغو بازی‌ها فکر نکردیم. 

 او در بیان اصرار خود بر برگزاری بازی‌ها در سال ۲۰۲۱ افزود:‌ حمایت از جامعه المپیک برای غلبه بر بحران و تأکید بر نقش اساسی ورزش در جامعه از مهمترین دلایل برگزاری المپیک با یک سال تاخیر است.

رییس کمیته بین‌المللی المپییک در بیان دستورالعمل‌های این کمیته برای سلامت المپیک گفت:  ۸۵ درصد ساکنان دهکده المپیک و همچنین ۱۰۰ درصد اعضای کمیته بین‌المللی المپیک واکسینه شده‌اند.

بازی‌های المپیک توکیو از روز یکم مرداد شروع و تا هفدهم آن ماه ادامه دارد. کاروان ایران متشکل از ۶۶ ورزشکار به این رقابت‌ها اعزام می‌شود. 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=11958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.