• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آمادگی مجلس برای کمک به اصلاح زیرساخت‌های خوزستان

  • کد خبر : 12299
  • 04 مرداد 1400 - 9:17
آمادگی مجلس برای کمک به اصلاح زیرساخت‌های خوزستان
عضو هیات رئیسه مجلس، از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای کمک به دولت آینده برای اصلاح زیرساخت های استان خوزستان خبر داد و گفت گزارش «ترک فعل» مدیران استان را برای اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس آماده می‌کنیم.

به گزارش نبض وطن به نقل از فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به تشدید بحران آب در استان خوزستان در هفته‌های گذشته و اعتراض مردم به این مشکل، در خصوص ریشه تداوم این مشکلات زیرساختی در استان خوزستان، اظهار داشت: مشکلات خوزستان به سوءمدیریت‌هایی برمی‌گردد که از سال‌های بعد از جنگ تحمیلی تاکنون، به نوعی استمرار داشته و توجه کافی به بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده این استان در جنگ تحمیلی نشده است.

وی افزود: در خصوص بحران آب نیز کار جدی و مدیریتی درستی که مبتنی بر یک برنامه جامع و بلندمدت باشد، صورت نگرفته و در برخی مواقع نیز با وجود آنکه منابع بودجه‌ای خوبی هم اختصاص داده شده، اما این منابع نیز آنطور که باید و شاید، در جهت اصلاح زیرساخت‌ها استفاده بهینه نشده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گلایه‌های همیشگی نمایندگان استان خوزستان از سوء مدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌ها در این استان در همه ادوار مجلس تاکنون، گفت: نقطه اشتراک اعتراضات و گلایه‌های نمایندگان استان خوزستان در چند دوره اخیر مجلس تا امروز، به سوء مدیریت در سطح استانداری و مدیران ارشد استان برمی‌گردد و این مسأله باید در دولت آینده به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته و اصلاح شود تا مسائل و نیازهای مردم این استان به درستی شناسایی و برطرف شود.

«استانداری ویژه» خوزستان با اختیارات کافی و نظارت می‌تواند موثر باشد

حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه این حق مردم شریف و مقاوم خوزستان است که از زیرساخت‌های مناسب و نیازهای اولیه برخوردار باشند، تصریح کرد: آب شرب و آب کشاورزی یک حق مسلم بدیهی برای استانی مانند خوزستان است و در خصوص اشتغال جوانان این استان هم طرح‌های خوبی در سفرهای مقام معظم رهبری به این استان پیش‌بینی شده بود که برای اجرایی شدن آنها، دولتمردان در سال‌های گذشته تاکنون همت و جدیت کافی را نداشته‌اند.

وی در خصوص راه حل مشکلات استان خوزستان، به ایده رئیس جمهور منتخب در خصوص «استانداری ویژه» در خوزستان اشاره کرد و افزود: تعیین استاندار ویژه برای خوزستان با اختیارات کافی به طوری که بتواند با مدیریت صحیح و با به کارگیری عناصر جهادی مسائل استان را حل کند، می‌تواند راهکار مناسبی در شرایط فعلی برای اصلاح مشکلات این استان باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس در عین حال تأکید کرد: البته استانداری ویژه در صورتی می‌تواند کارآمد و مؤثر باشد که همراه با اختیارات کافی و نظارت بر اجرای برنامه‌ها باشد و ما نیز در مجلس این آمادگی را داریم که با تقدیم لایحه از سوی دولت هر اقدامی را که برای اصلاح زیرساخت‌ها و حل مشکلات مردم لازم است، انجام دهیم.

گزارش «ترک فعل» مدیران خوزستان را آماده می‌کنیم

حاجی دلیگانی همچنین در خصوص موضوع «ترک فعل» مدیران و تأثیر آن در تشدید مشکلات خوزستان و برخی نقاط دیگر کشور تصریح کرد: ما در مجلس از این دست موارد را زیاد بررسی کرده‌ایم و سه مورد گزارش تاکنون از این قبیل بی‌عملی‌ها و ترک فعل‌ها در سطوح ملی مصوب کرده‌ایم و به قوه قضائیه فرستاده‌ایم؛ مابقی موارد از جمله وضعیت استان خوزستان نیز در دست بررسی است و انجام خواهد شد.

وی افزود: درباره خوزستان، با همکاری مجمع نمایندگان استان وضعیت مدیریت استان و سوء مدیریت‌های صورت گرفته را بررسی خواهیم کرد و در قالب اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس، گزارش آن را تقدیم دستگاه قضا خواهیم کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=12299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.