• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

هاشمی: رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران به شدت کاهش یافته است

  • کد خبر : 12328
  • 05 مرداد 1400 - 10:00
هاشمی: رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران به شدت کاهش یافته است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران به شدت ضعیف شده است، گفت: لازم است ستاد ملی کرونا در تهران جلسه ای در این خصوص تشکیل دهد.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، «محسن هاشمی» روز سه شنبه در آغاز سیصد و چهاردهمین جلسه شورای شهر تهران طی سخنانی عید بزرگ غدیر را تبریک گفت و اظهار داشت: ضرورت دارد بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کنیم.

وی تاکید کرد: تعداد فوتی های کرونا از مرز ۱۵۰ نفر هم عبور کرده و به نظر می‌رسد تعطیلات ۶ روز هم اثر بخش نبوده و اثر بدتری هم گذاشته است.

هاشمی ادامه داد: لازم است تهران مجددا به فکر فرو رود و ستاد ملی کرونا در تهران مجدداً جلسه ویژه تشکیل دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران هم پای کار هست و هر کاری که لازم باشد برای حفظ جان مردم انجام می دهد.

تذکر عضو شورا به شهردار تهران درباره تبدیل وضعیت ها در شرکت شهربان 

«الهام فخاری» دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در خصوص وضعیت تبدیل قراردادها و اصلاح وضعیت قراردادهای کارکنان شرکتی شهربان، وابسته به شهرداری تهران تذکر داد و گفت: شهردار  تهران درباره چگونگی این تبدیل ها دقت بیشتری داشته باشد که حقوق کارکنان تضییع نشود.

فخاری افزود: انتظار این است که فرایند انجام این تبدیل وضعیت‌ها درست و بدون تضییع حق دیگران، انجام شود.

وی همچنین درباره هماهنگی برای واکسیناسیون کارکنان سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تذکر و گفت: هنوز این کار پیش نرفته و انتظار این بود که شهرداری از روابط با سازمان های تخصصی از جمله وزارت بهداشت، برای تزریق واکسن بهتر استفاده می کرد.

وی همچنین در زمان تذکر خود از نهادهای صنفی و سازمان‌های تخصصی تشکر کرد و گفت: از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برای هماهنگی و اقدام به تزریق واکسن و از مدیریت و کارکنان بیمارستان میلاد که در این فرایند در حال فعالیت هستند.

تذکر «نظری» به وضعیت خانه تاریخی مستوفی الممالک

«حجت نظری»، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص وضعیت خانه تاریخی مستوفی الممالک در محله سنگلج تهران تذکر داد و گفت: برای بار سوم در طول دوره شورای پنجم در صحن علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش این موضوع را اعلام می‌کنم.

وی افزود: خانه تاریخی مستوفی الممالک که معروف به خانه پروانه‌ها و خانه سیاسی تهران است، متعلق به میرزا یوسف مستوفی الممالک و پسرش میرزا حسن مستوفی الممالک است که به شماره ۱۵۰۵ در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.  

نظری ادامه داد: در دهه ۷۰ شرکت پست با هدف تبدیل این بنا به موزه، این اثر تاریخی را خریداری کرد اما نزدیک به سه دهه است که این عمارت به حال خود رها شده  است و هر روز وضعیت آن نسبت به روز قبل به دلیل عدم رسیدگی، بدتر و بدتر می‌شود.

نظری افزود: در ابتدای دوره پنجم شورای شهر تهران در تاریخ ۱۷دی ۱۳۹۶ و در جلسه ۳۶ شورای شهر نسبت به وضعیت این بنا تذکری خطاب به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دادم و پس از این تذکر و با انتقادهای فعالین حوزه میراث فرهنگی در فضای مجازی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیر مرمت این بنا شد.

عضو شورای تهران افزود: حتی در همین رابطه نیز جلسه‌ای با حضور صاحب نظران و خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی برگزار کرد و در این جلسه آقای آذری جهرمی قول مرمت و احیا این اثر تاریخی را داد ولی متاسفانه تا به امروز که روزهای پایانی مسئولیت ایشان در این وزارتخانه هست، هیچ اتفاق خاصی در مورد این بنا رخ نداده است.

نظری یادآور شد که در جلسه ۲۱۹ شورای شهر در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ نیز پس از بازدیدی که از این اثر در آستانه هفته میراث فرهنگی داشتم، تذکر دوم را در رابطه با وضعیت این خانه تاریخی خطاب به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دادم که پس از آن در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۹۹، آقای آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،   به تذکر دوم بنده پاسخ داد و از مرمت بنا در قالب یک پروژه مشارکتی فی مابین شرکت پست و سازمان نوسازی شهر تهران خبر داد.

نظری ادامه داد: اما متاسفانه با گذشت حدود ۳۵۸ روز از این نامه، هنوز اتفاق چشم‌گیری در این بنای تاریخی رخ نداده و تنها حضور گردشگران گروهی و فردی برای بازدید این بنا میسر شده است.

وی عنوان کرد: حال در آستانه پایان کار شورای پنجم شهر تهران و برای بار سوم خطاب به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تذکر می‌دهم تا هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت عمارت مستوفی الممالک اقدام کند و اگر توان نگهداری این بنا را ندارد، می‌تواند در قالب مشارکت با صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، از طریق جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، نسبت به مرمت و احیاء این بنا اقدام کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=12328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.