• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

رکورددار پرش بانیزه مردان جهان نتوانست دوباره رکوردش را بشکند

  • کد خبر : 12746
  • 12 مرداد 1400 - 21:56
رکورددار پرش بانیزه مردان جهان نتوانست دوباره رکوردش را بشکند
در فینال ماده پرش با نیزه مردان المپیک توکیو، رکورددار جهان در شکستن دوباره رکورد خودش ناکام ماند.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، امروز در ادامه مسابقات دو و میدانی بازی‌های المپیک توکیو، فینال ماده پرش با نیزه مردان برگزار شد. آرمند دوپلانتیس از سوئد در این ماده با ثبت رکورد ۶ متر و ۲ سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت. کریستوفر نیلسن از آمریکا با ۵ متر و ۵۷ سانتی‌متر نقره گرفت و تیاگو براز از برزیل قهرمان المپیک ریو، با ۵ متر و ۸۷ سانتی‌متر به برنز رسید.

دوپلانتیس که تا مانع ۶ متر و ۲ سانتی‌متری بدون مشکل و خطا پیش آمده بود، وقتی از کسب مدال طلای خود مطمئن شد تصمیم گرفت برای شکستن رکورد جهان اقدام کند. این ورزشکار ۲۱ ساله، در سال ۲۰۲۰ پس از سال‌ها رکوردی را که در اختیار سرگی بوبکا بود شکست و به ۶ متر و ۱۸ سانتی‌متر رساند. دوپلانتیس حتی حاضر نشد ابتدا رکورد المپیک را که با ۶ متر و ۳ سانتی‌متر در اختیار تیاگو براز است بشکند. او به طور مستقیم به سراغ مانع ۶ متر و ۱۹ سانتی‌متری رفت اما در هر سه تلاش خود ناکام ماند.

رکورددار پرش بانیزه مردان جهان نتوانست دوباره رکوردش را بشکند
مطابق انتظار، دوپلانتیس کار ساده‌ای برای کسب مدال طلا داشت.

در فینال پرتاب چکش زنان، آنیتا وودارژیک از لهستان با ۷۸ متر و ۴۸ سانتی‌متر به مدال طلا رسید. ورزشکارانی از چین و لهستان هم در این ماده نقره و برنز گرفتند.

در ۸۰۰ متر زنان هم آنتینگ مو از آمریکا با رکورد یک دقیقه و ۵۵ ثانیه و ۲۱ صدم ثانیه به مقام قهرمانی دست یافت. مدال نقره و برنز این ماده هم به بریتانیا و آمریکا رسید.

الینا تامپسون-هرا که پیش از این مدال طلای ۱۰۰ متر زنان را کسب کرده بود، در فینال ۲۰۰ متر هم از همه رقیبانش سریع‌تر دوید و با ثبت زمان ۲۱ ثانیه و ۵۳ صدم ثانیه، قهرمان شد. کریستین امبوما از نامیبیا با ۲۱ ثانیه و ۸۱ صدم ثانیه و گابریله توماس از آمریکا با ۲۱ ثانیه و ۸۷ صدم ثانیه به مدال‌های نقره و برنز رسیدند.

شلی-آن فریز-پرایز دونده نامدار جامائیکایی که تا نزدیکی‌های خط پایان در رده دوم بود، ناگهان قافیه را باخت و با ثبت رکورد ۲۱ ثانیه و ۹۴ صدم ثانیه چهارم شد. او که شانس اول مدال طلا در ۱۰۰ و ۲۰۰ متر زنان بود، تاکنون فقط نقره ۱۰۰ متر را به دست آورده است. البته این ورزشکار همچنان شانس این را دارد که در ماده ۴ در ۱۰۰ متر امدادی یک مدال طلا برگردن بیاویزد.

رکورددار پرش بانیزه مردان جهان نتوانست دوباره رکوردش را بشکند
فریز-پرایز برخلاف فینال ۱۰۰ متر، پس از پایان مسابقه ۲۰۰ متر خیلی زود به هم‌وطن خود تبریک گفت.

تا کنون مدال‌های ۱۹ ماده از رشته دو و میدانی توزیع شده است. آمریکا با ۲ طلا، ۶ نقره و ۳ برنز موفق‌ترین کشور در این رشته به حساب می‌آید و جامائیکا با ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز  سوئد با ۲ طلا و یک نقره در رده‌های بعدی هستند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=12746

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.