• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

دست‌های خالی کارگران و پز عالی معاون سرمایه‌های انسانی و توسعه مدیریت ذوب‌آهن اصفهان!

  • کد خبر : 12853
  • 19 مرداد 1400 - 19:29
دست‌های خالی کارگران و پز عالی معاون سرمایه‌های انسانی و توسعه مدیریت ذوب‌آهن اصفهان!
نماینده کارگران در کمیته طبقه بندی مشاغل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: در خصوص نحوه توزیع پاداش راندمان تولید بین کارکنان که به ادعای مدیران ارشد سازمان بر اساس ارزیابی عملکرد و بطور عادلانه توزیع می شود نیز باید گفت اقدام به توزیع پاداش های گذشته که از طریق لیست های افشا شده از نحوه توزیع اینگونه پاداش ها دلیل موثقی بر توزیع ناعادلانه در بین کارکنان و بخصوص در سطوح مدیریتی و اختلاف فاحش آن با جامعه کارگری و سایر کارکنان است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، مهدی خباز شیرازی نماینده کارگران در کمیته طبقه بندی مشاغل شرکت ذوب آهن اصفهان در واکنش به مصاحبه معاون سرمایه های انسانی این شرکت اظهار کرد: در خصوص مبادرت شرکت سهامی ذوب آهن به تامین تعدادی نیروی جدید از طریق برگزاری آزمون استخدامی، باید گفت این شرکت بعد از حدود ۱۰ سال که از آخرین اقدام به جذب نیروی انسانی آن می گذرد به دلیل خروج نیروی کارآمد ، باتجربه و ماهر که بعضا” به علت ماهیت سخت و زیان آور مشاغل شرکت ، یا بازنشسته شده و یا به علت عدم کفایت میزان حقوق و مزایای دریافتی و بروز مشکلات معیشتی در زندگی آنان، از شرکت استعفا و یا ترک کار کرده اند اقدام به جذب نیرو کرده است.
وی افزود: تهدید های احتمالی در خصوص کمبود نیروی کار در آینده ای نزدیک در شرکت سهامی ذوب آهن سبب شد جذب نیروی جدید صرفا به عنوان یک مسکن برای آلام دردهای مرتبط با کمبود نیروی انسانی در این شرکت سهامی ذوب آهن به مرحله اجرا برسد و این مهم را نمی توان هنر مدیران و تصمیم گیرندگان شرکت دانست.
نماینده کارگران در کمیته طبقه بندی مشاغل شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه در مصاحبه صورت گرفته شاهد بودیم که قیاس ذوب‌آهن با صنایع فولادی مشابه و همجوار را کار نادرستی دانسته بودند، تصریح کرد: در خصوص عدم مقایسه شرکت سهامی ذوب آهن با سایر شرکت های تولیدی فعال در منطقه که چندین برابر این مجموعه عظیم تولید و سودآوری دارند باید گفت عدم تحقق این مهم تنها به دلیل بی تدبیری مدیران ارشد سازمان این کارخانه عظیم تولید فولاد است.
وی ادامه داد: چگونه می توان پذیرفت کارخانه ذوب آهن اصفهان با عظمت قابل توجه و در اختیار داشتن امکانات فنی، نیروی کار ماهر، سرمایه، جایگزینی تکنولوژی های جدید و …. و همچنین بیش از ۴۵ سال قدمت و سابقه در تولید فولاد و همچنین ورود به عرصه محصولات جدید و جایگزین تولید شده در گذشته تولید آن همچنان همچون ۳۰ سال باشد.
خباز شیرازی اضافه کرد: بسیاری از کارخانه های تولید که بعد از کارخانه ذوب آهن ایجاد و راه اندازی شده اند و حتی شرکت سهامی ذوب آهن در شکلگیری آنها نقش آفرین بوده، اکنون از این کارخانه تولیدی پیشی گرفته و به رقیب آن مبدل شده اند.
وی عنوان کرد: متاسفانه مدیران ارشد شرکت سهامی ذوب آهن بیش از اینکه به فکر افزایش تولید و سودآوری این شرکت باشند، در اندیشه ایجاد پست ها و موقعیت های سازمانی و افزایش درآمدهای خود بوده اند و عملکرد سال های گذشته آنان سبب افزایش نارضایتی کارکنان، سرمایه گذاران و سهامداران شرکت گویای این واقعیت است.
نماینده کارگران در کمیته طبقه بندی مشاغل شرکت ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: چنانچه به گفته معاون سرمایه های انسانی و توسعه مدیریت شرکت سهامی ذوب آهن حداکثر تلاش خود را برای بهبود معیشت کارکنان و افزایش قدرت خرید آنان انجام داده اند، پس دلیل این همه نارضایتی از وضعیت معیشتی و ناتوانی آنان در اداره امور زندگی و بعضا افزایش آمار طلاق و یا پناه آوردن آنان به اعتیاد و خودکشی ها و …. چیست ؟
وی متذکر شد: چرا امروز جامعه کارگری شرکت سهامی ذوب آهن برای احقاق حقوق از دست رفته خود اقدام به راه اندازی کمپین ها و برگزاری نشست های کارگری می کنند؟
خباز شیرازی تاکید کرد: شیوع کرونا، اعمال تحریم های ضالمانه و مواردی از این دست که مدیران ارشد شرکت سهامی ذوب آهن در خصوص آنها صحبت می کنند در واقع بهانه ای برای توجیه عملکرد ضعیف و غیر قابل قبول آنان است، چرا که این موارد برای سایر شرکت های تولید در منطقه نیز وجود دارد.
وی افزود: اما تفاوت این شرکت ها با شرکت سهامی ذوب آهن آن بوده که آنان با اعمال مدیریت مطلوب و برنامه ریزی درست بجای بهانه تراشی بر همه مشکلات فائق آمده و خم به ابرو نیاوردند و حتی سطح تولید خود را نیز در همین شرایط افزایش داده اند.
نماینده کارگران در کمیته طبقه بندی مشاغل شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به موضوع اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت سهامی ذوب آهن گفت: ذوب آهن در اجرای این طرح شاهکاری هنری خلق کرد چرا که بعد از گذشت هشت سال از طراحی و اجرای طرح طبقه بندی همچنان موفق به تایید نهایی آن نشده است .
وی تصریح کرد: طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت سهامی ذوب آهن دارای اشکالات متعدد بود که بدلیل عدم رفع ایرادت اعلام شده از طریق وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و عدم اقدام به اصلاح ایرادات طرح، همچنان به تایید نهایی نرسیده و در مراجع قانونی قابل استناد نیست.
خباز شیرازی عنوان کرد: این طرح امروز به محلی برای مناقشات بین کارگران و سیستم مدیریت شرکت سهامی ذوب آهن مبدل شده به گونه ای که شاهد تشکیل کمپینگ احقاق حقوق کارگران بودیم و میزان مشارکت آنان در این قبیل کمپین ها گویای این واقعیت می باشد.
وی ادامه داد: در خصوص نحوه توزیع پاداش راندمان تولید بین کارکنان که به ادعای مدیران ارشد سازمان بر اساس ارزیابی عملکرد و بطور عادلانه توزیع می شود نیز باید گفت اقدام به توزیع پاداش های گذشته که از طریق لیست های لو رفته از نحوه توزیع پاداش و پخش شدن آن در فضای مجازی دلیل موثقی بر توزیع ناعادلانه در بین کارکنان و بخصوص در سطوح مدیریتی و اختلاف فاحش آن با جامعه کارگری و سایر کارکنان است.
نماینده کارگران در کمیته طبقه بندی مشاغل شرکت ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد:با توجه به مباحث مطرح شده به خوبی روشن است که نه اتنها وضعیت معیشتی و کسب رضایت کارکنان دغدغه مدیریت شرکت سهامی ذوب آهن نبوده بلکه هر آنچه هست توجه به خواسته های مدیران بوده و هیچگونه توجهی به خواست کارگران زحمت کش نداشته است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=12853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.