• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سرپرست اداره آموزش و پروش فولادشهر؛

فوت یک نفر از حادثه‌دیدگان انفجار مدرسه در فولادشهر/علت حادثه انفجار همچنان در دست بررسی است

  • کد خبر : 13080
  • 31 مرداد 1400 - 16:01
فوت یک نفر از حادثه‌دیدگان انفجار مدرسه در فولادشهر/علت حادثه انفجار همچنان در دست بررسی است
سرپرست اداره آموزش و پروش فولادشهر گفت: متاسفانه فرزند پسر این خانواده که با هدف ادامه روند درمان در بیمارستان بستری بود شامگاه گذشته به دلیل شدت جراحت های وارده در این حادثه تلخ جان خود را از دست داد که این مسئله بسیار تلخ و سوزناک بود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حامد آریان‌فر در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت دبیرستان غیردولتی دانش فولادشهر پس از وقوع انفجار به دلیل نشت گاز اظهار کرد: دبیرستان غیر دولتی دوره دوم متوسطه دانش، دارای ۹ باب کلاس باظرفیت پذیرش ۲۰۰ دانش آموز است که متاسفانه در آستانه بازگشایی مدارس دچار حادثه شد.

وی با اشاره به ترخیص سه نفر از اعضاء خانواده حادثه دیده در انفجار دبیرستان غیردولتی دانش فولادشهر، افزود: درپی وقوع حادثه این انفجار متاسفانه سرایدار و ۳ نفر از اعضا خانواده وی مصدوم و برای درمان به بیمارستان منتقل شدند و پس از انجام اقدامات درمانی سرایدار و دو نفر از اعضاء خانواده ایشان از بیمارستان ترخیص شدند.

سرپرست اداره آموزش و پروش فولادشهر تصریح کرد: متاسفانه فرزند پسر این خانواده که با هدف ادامه روند درمان در بیمارستان بستری بود به دلیل شدت جراحت های وارده در این حادثه تلخ شامگاه گذشته جان خود را از دست داد که این مسئله بسیار تلخ و سوزناک بود.

وی با بیان اینکه سیستم گرمایشی دبیرستان غیردولتی دانش فولادشهر پکیج بوده و  در بررسی‌های اولیه نشت گاز علت احتمالی این حادثه اعلام شده است، ادامه داد: ما شاهد حادثه بسیار غمناکی بودیم و با توجه به اهمیت موضوع اتفاقی که در آن مدرسه رخ داد از سوی سه تیم کارشناسان آتش نشانی، کارشناسان نظام مهندسی و کارشناسان نوسازی مدارس استان متشکل از دو کارشناس کشوری و دو کارشناس استانی در حال بررسی است.

آریان‌فر اضافه کرد: مسئولیت مدیریت و هرآنچه در دبیرستان غیردولتی دانش فولادشهر رخ داده با موسس آن بوده و باید گفت این مدرسه دارای بیمه مسئولیت مدنی است و مشخصات سرایدار و سه نفر اعضاء خانوده وی که در منزل سرایداری این مدرسه زندگی می کردند در لیست بیمه قید شده است.

وی عنوان کرد: در این حادثه به فضای آموزشی مدرسه هیچگونه آسیبی وارد نشده و صرفا اتاق سرایداری و قسمت اداری این مدرسه دچار حادثه شده است که در گام نخست علاوه بر جابجایی تجهیزات اداری با مذاکرات انجام شده با شهرداری فولادشهر برنامه ریزی لازم جهت دیوارکشی جهت حفظ امنیت مدرسه انجام گرفت تا بتوانیم با سرعت هرچه بیشتر ساخت فضای اداری را در دستور کار قرار دهیم.

سرپرست اداره آموزش و پروش فولادشهر با انتقاد از بازتاب این حادثه در برخی رسانه ها معاند، خاطرنشان کرد: با توجه به پشت پرده تلاش پر حجم رسانه‌ای غرب برای القاء ناامیدی در جامعه امروز این سوال و گلایه وجود دارد که چرا خبر ناگوار حادثه انفجار دبیرستان غیردولتی دانش فولادشهر باید در رسانه ای چون ایران اینترنشال منتشر و نشر آن مورد استقبال قرار گیرد و فردی که این فیلم را برای این رسانه ارسال کرده با سبکی خاص به گزارش این حادثه بپردازد.

وی تاکید کرد: قطعا به زودی علت نهایی بروز حادثه و جزئیات آن  از سوی کارشناسان اعلام خواهد شد و امیدواریم با انجام اقدامات ایمنی علاوه بر جلوگیری از بروز چنین حوادث دیگر شاهد بروز حوادثی از این دست در مدارس بخش فولادشهر نباشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=13080

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.