• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس شورای اسلامی زرین شهر مطرح کرد؛

خشکاندن لاگون‌های ذوب آهن خط ‌قرمز شورای زرین شهر و مسئولان لنجان

  • کد خبر : 13100
  • 02 شهریور 1400 - 12:36
خشکاندن لاگون‌های ذوب آهن خط ‌قرمز شورای زرین شهر و مسئولان لنجان
رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: موضوع انتقال پساب فاضلاب شهرهای نجف آباد، فلاورجان و فولادشهر به کارخانه ذوب آهن و ذخیره آن در لاگون های زرین شهر ماه ها ست به یک چالش جدی در خطه طلایی ایران مبدل شده و به دلایل مختلف تعیین تکلیف این پروژه و جلوگیری از ذخیره پساب در اراضی زرین شهر به یک مطالبه شهروندی تبدیل گردیده است.

به گزارش نبض وطن، علی سلیمیان در نشست با فرماندار، نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و سرپرست شهرداری زرین شهر خدمت به شهروندان یک آزمون الهی دانست و اظهار کرد: اعضاء شوراهای اسلامی شهر به خوبی به جایگاه مردمی این نهاد واقف هستند، از این رو چنانچه نسبت به وظایف محوله اهمالی داشته باشند در قبال خون شهیدان و همه شهروندان مدیون هستند.
وی افزود: شورای شهر محلی برای استفاده از خرد جمعی برای عبور از چالش هایی است که یک شهر و شهروندان با آن مواجه هستند و برهمین اساس خروجی تصمیمات اتخاذ شده در جلسات شورای شهر باید در مسیری سالم و در راستای خدمت هرچه بیشتر به شهروندان باشد.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: موضوع انتقال پساب فاضلاب شهرهای نجف آباد، فلاورجان و فولادشهر به کارخانه ذوب آهن و ذخیره آن در لاگون های زرین شهر ماه ها ست به یک چالش جدی در خطه طلایی ایران مبدل شده و به دلایل مختلف تعیین تکلیف این پروژه و جلوگیری از ذخیره پساب در اراضی زرین شهر به یک مطالبه شهروندی تبدیل گردیده است.
وی ادامه داد: با توجه درخواست مکرر شهروندان از نمایندگان خود در شورای شهر در خصوص شفاف سازی این پروژه برآن شدیم تا جلسه ای با حضور مسئولان ارشد شهرستان تشکیل و با وحدت رویه این مطالبه را دنبال کنیم.
سلیمیان خشکاندن لاگون‌های ذوب آهن را خط ‌قرمز اعضاء شورای اسلامی زرین شهر، مسئولان شهرستان لنجان و شهروندان زرین شهر دانست و اضافه کرد: با اجرای پروژه انتقال پساب فاضلاب به کارخانه ذوب آهن قطعا مجددا لاگون ها آبگیری خواهد شد که باردیگر خطر آلوده کردن آب های زیر زمینی، انتشار بوی مشمئز کننده و… را در زرین شهر به همراه خواهد داشت و این درحالیست که خواسته شهروندان و نمایندگان خود در پارلمان شهری خشکاندن لاگون ها و الحاق این اراضی به شهر است.
وی عنوان کرد: زرین شهر دارای پتانسیل‌های متنوع و فراوانی به لحاظ موقعیت جغرافیایی است اما به دلیل کمبود زمین با چالش هایی در توسعه شهر مواجه است از این رو باید با همدلی، وحدت و اتفاق‌نظر در بین اعضای شورا و مسئولان ارشد شهرستان لنجان و دستگاه های ذی ربط به سمت احقاق حقوق شهر و شهروندان و استفاده حداکثری از همه امکانات و توانمندی‌های شهر باشیم.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت کسب نتیجه درخصوص جلوگیری از آبگیری دوباره لاگون ها و همچنین جهت ایجاد وحدت و هماهنگی همه مسئولان نیاز است محوریت پیگیری مباحث و مکاتبات مرتبط با شرکت سهامی ذوب آهن توسط فرماندار شهرستان لنجان و با اطلاع نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی، امام ‌جمعه و اعضای شورای زرین شهر انجام شود.
وی یادآور شد: دریافت کلیه مدارک فنی پروژه انتقال پساب فاضلاب شهرهای نجف آباد، فلاورجان و فولادشهر به کارخانه ذوب آهن با هدف بررسی این مستندات توسط کمیته تخصصی و کارشناسی که با ترکیب اعضای شورای اسلامی زرین شهر، اداره محیط‌زیست و دیگر کارشناسان یک الزام به شمار می آید تا علاوه بر ایجاد شفافیت کلیه زوایای این پروژه مورد بررسی قرار گرفته و گزارش جامه آن تهیه و در اختیار شهروندان و مسئولان ذی ربط قرار گیرد.
سلیمیان متذکر شد: نیاز است کلیه مکاتبات و مذاکرات به صورت مکتوب انجام گیرد و به‌منظور پای‌بند بودن طرفین به تعهدات خود مستند سازی لازم به صورت کارشناسی انجام گیرد همچنین با توجه به استانداردهای فاصله محل تصفیه‌خانه فاضلاب از مناطق مسکونی باید استعلامات لازم از اداره محیط‌زیست در خصوص رعایت این مهم توسط شرکت سهامی ذوب آهن اخذ شود.
وی تاکید کرد: انتظار می رود استعلامات و همچنین تعهدات لازم درخصوص الزام در رعایت فاصله و همچنین رعایت استانداردهای مورد نیاز در خصوص تصفیه‌خانه در حال‌ احداث ذوب‌آهن اخذ شود تا در صورت عدم رعایت احداث تصفیه‌خانه متوقف شود.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: تمامی مراحل تصفیه فاضلاب خریداری شده از سوی شرکت سهامی ذوب آهن از شهرستان های نجف آباد و فلاورجان باید از خارج از شهرستان لنجان انجام گرفته و تنها تصفیه تکمیلی طبق استاندارد های لازم و با نظارت مسئولان شهرستان لنجان در تصفیه خانه ذوب‌آهن انجام ‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: انتقال پساب از شهرستان های نجف آباد و فلاورجان باید به‌اندازه نیاز ذوب‌آهن باشد و به هیچ عنوان آبی در لاگون ها در زرین شهر ذخیره نشود همچنین با توجه به این‌که زرین شهر در معرض مستقیم آلودگی ذوب‌آهن قرار دارد نیاز است از محل تصفیه‌خانه ذوب آهن بازدید تا مشخص شود آیا این پروژه در حریم زرین‌شهر قرار دارد یا خیر تا در نهایت تصمیمات لازم درخصوص این پروژه اتخاذ شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=13100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.