• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

حیدرزاده: محیط زیست و حقوق شهروندان نباید قربانی منافع اقتصادی صنایع شود

  • کد خبر : 13110
  • 02 شهریور 1400 - 15:48
حیدرزاده: محیط زیست و حقوق شهروندان نباید قربانی منافع اقتصادی صنایع شود
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: امروز مسئولان کارخانه ذوب آهن برای حیات این صنعت به دنبال استفاده از پساب هستند و در این مسیر خرید و انتقال پساب شهرستان های نجف آباد و فلاورجان و همچنین بخش فولادشهر را به مرحله اجرا رساندند حال سوال اینجاست که آیا در صورت نبود محیط زیست مناسب و زیرپا گذاشت حقوق شهر و شهروندان این فعالیت اقتصادی فایده ای دارد.

به گزارش نبض وطن، صفیه حیدرزاده در نشست با فرماندار، نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و سرپرست شهرداری زرین شهربا بیان اینکه مشکلات مختلف با مطالبه گری شهروندان، جوانان نخبه و پیگیری مسئولان قابل حل است، اظهار کرد: عدم مطالبه‌گری درست و کارشناسی شده خلاء امروز جامعه به شمار می آید از این رو درگام نخست باید با حمایت تشکل‌های مردم نهاد به‌عنوان حلقه میانی بین مسئولان و مردم بسوی مطالبه‌گری صحیح از مسئولان و دستگاه های و نهادهای مختلف حرکت کرد.
وی افزود: با مطالبه گری و گفتمان سازی به خصوص مطالبه گری درست و اصیل مسائل و چالش های مختلف قابل حل است،برهمین اساس باید با دیدگاه کارشناسانه به سوی جریان‌سازی و حل مشکلات جامعه گام برداریم تا به موفقیت دست پیدا کنیم.
عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: یکی از مطالبات اصلی شورای اسلامی زرین شهر، شهرداری و شهروندان خطه طلایی ایران آن است که حقوق شهروندان زرین شهر و دیگر شهرهای شهرستان لنجان مورد توجه مسئولان ذوب اهن قرار گیرد و در این مسیر نیاز است همه مسئولان ید واحد باشند تا به این مطالبه به حق جامه عمل پوشانده شود.
وی ادامه داد: امروز مسئولان کارخانه ذوب آهن برای حیات این صنعت به دنبال استفاده از پساب هستند و در این مسیر خرید و انتقال پساب شهرستان های نجف آباد و فلاورجان و همچنین بخش فولادشهر را به مرحله اجرا رساندند حال سوال اینجاست که آیا در صورت نبود محیط زیست مناسب و زیرپا گذاشت حقوق شهر و شهروندان این فعالیت اقتصادی فایده ای دارد؟
حیدرزاده اضافه کرد: نمی‌خواهم بگویم صنعت مهم نیست بلکه باید بدانیم صنعت در کنار محیط زیست و احترام به حقوق شهروندان اعتبار یافته و بازخوردها و خروجی‌ ارزشمندی خواهد داشت، از این رو نیاز است با استفاده از ظرفیت کارشناسان به سمت واکاوی و شفافسازی زوایای مختلف پروژه انتقال پساب شهرستان های نجف آباد و فلاورجان و همچنین بخش فولادشهر گام برداشت.
وی عنوان کرد: مطالبه گری حق شهروندان و همچنین نمایندگان آنان در پارلمان شهری است و برهمین اساس پاسخ دریافت شده و نتیجه مطالبه گری باید برمبنای عدالت به دست آید برهمین اساس انتظار می رود با اتحاد هرچه بیشتر مسئولان شهرستان لنجان خواسته به حق شهروندان زرین شهر در خصوص خشکاندن لاگون ها و عدم انتقال پساب به زرین شهر پیگیری و مورد توجه مسئولان ذوب اهن قرار گیرد.
عضو شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: چنانچه اتحاد در بین مسئولان این شهرستان تقویت شود قطعا مطالبات شهروندان به نتیجه ختم خواهد شد که ثمره آن افزایش رضایتمندی مردم به عنوان سرمایه های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی از مسئولان است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=13110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.