• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

کریمی: برای احیاء حقوق شهروندی و ایجاد شفافیت باید مطالبه‌گری کرد

  • کد خبر : 13121
  • 03 شهریور 1400 - 2:20
کریمی: برای احیاء حقوق شهروندی و ایجاد شفافیت باید مطالبه‌گری کرد
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: شهروندان با امید در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و به افراد مورد اعتماد خود رأی می‌دهند از این رو در دوره ششم شورای اسلامی زرین شهر شفافیت در عملکرد، مطالبه‌گری و توجه به نظرات کارشناسی باید در اولویت‌ امور قرار گیرد.

به گزارش نبض وطن، عبدالرسول کریمی در نشست بدر نشست با فرماندار، نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و سرپرست شهرداری زرین شهر اظهار کرد: شورای اسلامی شهر به عنوان نهادی برآمده از آرای مردم، نقش مهمی در توجه به انتظارات شهروندی و پرداختن به مطالبات آنان ایفا می کند، چراکه این نهاد قانونگذار به عنوان پل ارتباطی میان مردم و حاکمیت به شمار می رود و برهمین اساس باید با پیگیری مطالبات، اجرای قانون و تعامل صحیح با مسئولان در راستای احقاق حقوق شهر و شهروندان گام بردارند.
وی با بیان اینکه برای احیاء حقوق شهروندی و ایجاد شفافیت باید مطالبه‌گری کرد، افزود: شهروندان با امید در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و به افراد مورد اعتماد خود رأی می‌دهند از این رو در دوره ششم شورای اسلامی زرین شهر شفافیت در عملکرد، مطالبه‌گری و توجه به نظرات کارشناسی باید در اولویت‌ امور قرار گیرد.
عضو شورای اسلامی زرین شهر یکی از دغدغه اصلی شهروندان را مسائل زیست محیطی دانست و تصریح کرد: کارخانه ذوب آهن اصفهان به دنبال استفاده از پساب در روند تولید محصولات این کارخانه است و برای تحقق آن نیازمند اقدام به عقد قرارداد جهت انتقال پساب فاضلاب شهرستان های نجف آباد و فلاورجان کرده است.
وی ادامه داد: قطعا ذخیره پساب شهرستان های نجف آباد و فلاورجان و همچنین پساب صنعتی در لاگون های زرین شهر هیچ جایگاهی نداشته و برهمین اساس شرکت سهامی ذوب آهن قبل از اجرایی شدن این طرح باید برای ذخیره سازی پساب در اراضی خود چاره اندیشی کند.
کریمی اضافه کرد: چگونه باید شهروندان زرین شهر و مسئولان شهرستان لنجان باید بپذیرند شهرستانی با وسعت نجف آباد محلی برای ذخیره پساب نداشته باشد و با توجه به انتقال پساب به کارخانه ذوب آهن مازاد پساب مورد نیاز این کارخانه در اراضی زرین شهر ذخیره شود.
وی عنوان کرد: در زمانی نه چندان دور جهاد کشاورزی با هدف ایجاد اشتغال بدون در نظر گرفتن مباحث زیست محیطی به سادگی مجوز احداث و فعالیت واحدهای مرغداری را صادر می کرد اما با گذشت زمان مشخص شد هر واحد مرغداری ۴۰۰ هکتار از اراضی اطراف خود را آلوده کرده و مشکلات زیست محیطی را برای مناطقی که در آن مشغول فعالی هستند به همراه دارد.
عضو شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: امروز نیز نمی توان به سادگی از کنار اجرای پروژه انتقال پساب شهرستان های نجف آباد و فلاورجان به شرکت سهامی ذوب آهن عبور کرد چراکه اگر اقدامات لازم جهت اجرای صحیح این پروژه و ذخیره مازاد پساب مورد نیاز کاخانه ذوب آهن در اراضی این مجموعه انجام نگیرد قطعا حقوق شهر و شهروندان ضایع شده و در آینده نیز مشکلات متعددی برای نسل های جدید به وجود خواهد آمد.
وی متذکر شد: آبگیری مجدد لاگون ها مانع بزرگی برای توسعه زرین شهر به شمار می آید و این درحالیست ذوب آهن فضای لازم را در اختیار دارد تا چنانچه در شهرستان نجف آباد محلی را برای ذخیره پساب این شهرستان در نظر نگرفتند در این اراضی مخازنی که دارای استانداردهای زیست محیطی است را احداث کرده و هیچگونه پسابی وارد لاگون ها نشود.
کریمی تاکید کرد: در گذشته پساب فاضلاب زرین شهر در اختیار صنایع فولادی قرار گرفت و این درحالیست که در آن زمان قرار بود اشتراک پساب فاضلاب بخش مرکزی به فروش برسد اما بعدا مشخص شد کل اشتراک و پساب ۳۵ سال زرین شهر به عددی ناچیز به صنعت فروخته شده است.
وی یادآور شد: چنانچه مسئولان امر در آن زمان تنها اشتراک پساب را به فروش می رساندند امروز درآمد قابل توجهی برای شهرستان به دست می آمد اما عدم توجه به آینده سبب شد این درآمد از دست برود از این رو امروز ما نباید درخصوص انتقال پساب شهرستان های نجف آباد و فلاورجان دچار خطا شویم چراکه باید پاسخگوی آیندگان بود.
عضو شورای اسلامی زرین شهر با اشاره به چالش های جانمایی مخزن پساب ذوب آهن در مسیر تردد بزرگراه، گفت: زرین شهر با شهرهای همجوار خود موزاییک بوده و تنها مسیر توسعه شهر به سمت لاگون ها است و چنانچه این پروژه اجرا شود قطعا شهر و شهروندان متضرر خواهد شد از این رو انتظار می رود با وحدت مسئولان به درستی از حقوق شهر و شهروندان دفاع شود تا در آینده شرمنده مردم نشویم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=13121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.