• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

دبیر: تیم کشتی آزاد در المپیک از نظر بدنی ضعیف بود

  • کد خبر : 13156
  • 05 شهریور 1400 - 14:31
دبیر: تیم کشتی آزاد در المپیک از نظر بدنی ضعیف بود
رییس فدراسیون کشتی گفت: تیم ملی کشتی آزاد در المپیک توکیو از نظر بدنی ضعیف بود.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، «علیرضا دبیر» روز جمعه در گفت و گو با برنامه ورزش و مردم اظهار داشت: کرونا یک تهدید بود اما مربیان ما آن را تبدیل به یک فرصت کردند. البته یک خواهش دارم که صدا و سیما به هرکس نگوید کارشناس. کارشناس باید تمام موضوعات کشتی را بداند. اگر المپیک سال گذشته برگزار می شد، هیچ مدالی نمی گرفتیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال حسن یزدانی. او رباط پاره کرده بود و کشتی گرفتنش در سال پیش بسیار سخت بود. یا امیرحسین زارع. او هنوز ۲۰ سالش نشده بود و دو سال پیش در نوجوانان بازی می کرد. او حتی شانس گرفتن طلا داشت و او حالا به این موضوع پی برده است.  

رییس فدراسیون کشتی در مورد تیم ملی کشتی فرنگی نیز گفت: «محمد بنا» تیم یازدهم دنیا را تحویل گرفت و حالا دیدید که به کجا رسیدیم. محمدرضا گرایی ۷۲ کیلوگرم بود که به ۶۷ آمد و مدال گرفت. محمدهادی ساروی هم می‌توانست طلا بگیرد اما حالا باید حسرت بخورد. 

دبیر درباره حسن یزدانی اظهار داشت: او طلایی بود اما در ۱۵ ثانیه پایانی چون فکر کرد کشتی تمام شده بازی را باخت. برخی می گویند او را به جهانی نفرستیم. اگر او مدال جهانی بگیرد به نفعش است و قطعا می تواند افتخارات زیادی کسب کند. او یکی از بهترین کشتی های خود را برابر تیلور گرفت. 

وی در خصوص شرایط بدنی تیم کشتی آزاد در المپیک توکیو گفت: به نظر من بدن بچه ها در توکیو ایراد داشت. برای مثال ساروی در لهستان بدنی آماده‌تر از المپیک داشت. اما غلام محمدی زحمت خود را برای تیم ایران کشده است. 

رییس فدراسیون کشتی در خصوص برکناری محمدی از هدایت تیم کشتی آزاد تصریح کرد: به قطع می گویم او جزو دو سه مربی برتر ایران است. اما افق برنامه های من فرق می کند. من نیامدم جهان پهلوان شوم و آمدم خراب شوم تا کشتی پیشرفت کند. مشاوره‌های من به روزهستند و من واقعا مشورت می‌کنم.

دبیر در مورد اظهار نظر خود در خصوص کشتی مازندران گفت: من باید ضعف ها را بگویم. مازندران را به خوبی می شناسم و هنوز هم حرفی که گفتم را تکرار می کنم.  

رییس فدراسیون کشتی بیان کرد: کشتی ۶۰ درصد مدال ها را گرفت اما بودجه مناسبی نداشت و من راضی نیستم. کمیته ملی المپیک هر کاری می‌توانست انجام داد، البته می‌شد بیشتر از این باشد. مسئولان ما تا درک می‌کنند، تغییر می‌کنند. حمید سجادی وزیر جدید ورزش این درک را دارد و می‌تواند نتیجه بگیرد.

وی مورد انتخاب پژمان درستکار در تیم ملی آزاد، اظهار داشت: او در مربیگری بسیار جلو است. او درخواست چند مربی کرده بود اما آنها به دلایل مختلف نیامدند. ما در حال حاضر سه مربی مازندرانی در تیم ملی داریم. نباید عجله کنیم تا نتیجه کار را ببینیم. من رفیق باز نیستم و آبروی من از همه چیز برایم مهمتر است. اگر رفیق باز بودم درستکار را به عنوان دبیر فدراسیون انتخاب می کردم. 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=13156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.