• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

امیرعبداللهیان به مجلس می‌رود

  • کد خبر : 14319
  • 21 شهریور 1400 - 10:58
امیرعبداللهیان به مجلس می‌رود
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس از حضور امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش نبض وطن به نقل از تسنیم، ابراهیم عزیزی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خاجری مجلس شورای اسلامی، از حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در جلسه امروز(یکشنبه ۲۱ شهریور ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قوه مقننه خبر داد.

وی افزود: در این جلسه مشترک قرار است آخرین وضعیت تحولات منطقه و ارائه گزارشی از اقدامات اخیر این وزارت خانه از سوی وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی ارائه شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه این اولین حضور امیر عبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم در مجلس و کمیسیون امنیت پس از جلسه رای اعتماد است، گفت:این جلسه برای تعامل هر چه بیشتر وزارت خارجه و کمیسیون امنیت ملی برگزار می‌شود و قرار است در این نشست و نشست‌های آتی مهمترین مسائل بین‌المللی بررسی شود.

عزیزی تأکید کرد: مسائل فی مابین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و وزارت امور خارجه زیاد است که این جلسه به منظور هماهنگی و رسیدن به یک چارچوب نظری و پیگیری آن در حوزه دیپلماسی است.

به گزارش تسنیم، موارد ذیل نیز در دستورکار جلسات هفته جاری اعضای کمیسیون امنیت ملی قرار دارد، در روز(یکشنبه ۲۱ شهریور ماه) با حضور محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس آخرین وضعیت شاخص های اقتصادی را بررسی و تحلیل خواهند کرد.

بررسی لایحه موافقتنامه همکاری های امنیتی و نظامی بین دولت جمهوری اسلام ایران و دولت جمهوری قرقیزستان و همچنین لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت نیز در دستورکار اعضای کمیسیون امنیت ملی در روز یکشنبه قرار دارد.

در روز دوشنبه( ۲۲ شهریورماه) اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست مشترکی با رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و معاونان وی خواهند داشت.

همچنین اعضای این کمیسیون در روز سه‌شنبه (۲۳ شهریورماه) پس از استماع گزارش نشست مشترک رئیس کمیته هسته‌ای با دستگاه های ذیربط در خصوص اجرا قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملی ایران، به بررسی آخرین تحولات وضعیت سیاسی-اقتصادی کشور لبنان با حضور مسئولان مربوطه خواهند پرداخت.

بررسی لایحه تصویب اصلاحات ضمائم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها، لایحه تصویب مقاوله نامه حق تشکل و مذاکره دسته جمعی، لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) در خصوص تأسیس مرکز منطقه ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب آوری زلزله، لایحه ارجاع اختلاف بین سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت ایندیا پورتز گلوبال لیمیتد به داوری و همچنین لایحه موافقتنامه کشور میزبان جهت افتتاح دفتر نمایندگی بانک تجارت و توسعه سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در قلمرو جمهوری اسلامی ایران نیز در دستورکار اعضای کمیسیون در هفته جاری قرار دارد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=14319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.