• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
امام جمعه زرین شهر مطرح کرد؛

دیدار با مدیرعامل ذوب آهن، گامی برای هموارسازی مسیر تعاملات مسئولان لنجان با ذوب آهن

  • کد خبر : 14558
  • 25 شهریور 1400 - 7:00
دیدار با مدیرعامل ذوب آهن، گامی برای هموارسازی مسیر تعاملات مسئولان لنجان با ذوب آهن
امام جمعه زرین شهر گفت: یکی از مباحث مهمی که در دو جلسه اخیر با مسئولان مختلف شرکت سهامی ذوب اهن مطرح و دنبال کرده ام آن بوده که که مسئولان این کارخانه در خصوص اقداماتی که انجام می دهند با دعوت از خبرنگاران، نخبگان و گروه های مختلف مردمی در شهرستان اقدام به روشنگری کنند.

حجت الاسلام قاسم باقریان امام جمعه زرین شهر در گفتگو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: هر مسئول و یا شهروند به اندازه توانی که دارد باید مباحث مختلف را دنبال کرده تا اثرگذاری لازم را در حوزه های مختلف داشته باشد اما باید به این نکته توجه داشت مسئولیت هر یک از مسئولان از جمله دستگاه قضا، وزرا، شورای تامین، امام جمعه، فرماندار، شورای شهر و… کاملا مشخص بوده و نباید این مسئولیت ها از سوی مردم اشتباه گرفته شود.
وی افزود: یکی از مباحث مهمی که در دو جلسه اخیر با مسئولان مختلف شرکت سهامی ذوب اهن مطرح و دنبال کرده ام آن بوده که که مسئولان این کارخانه در خصوص اقداماتی که انجام می دهند با دعوت از خبرنگاران، نخبگان و گروه های مختلف مردمی در شهرستان اقدام به روشنگری کنند.
امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: قطعا مردم و مسئولان شهرستان لنجان به دنبال آن نیستند که آسیبی به ذوب آهن وارد شود چراکه هزاران نفر در این مجموعه مشغول فعالیت هستند از طرفی ذوب اهن نیز دشمن منطقه نیست از این رو نیاز است تعاملات منطقه ای تقویت شود و با اطلاع رسانی دقیق و روشنگری در امور دغدغه مردم را کاهش داد.
وی ادامه داد: در طول ۴۰ سال گذشته نمایندگان مجلس در حوزه های مختلف تلاش کرده و دستاوردهایی را به دست آورده اند اما باید به این نکته توجه داشت که نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه زرین شهر و… به چه اندازه می توانند بر روی شرکت سهامی ذوب آهن که انتظارات ملی از آن دارند نفوذ داشته باشند.
باقریان اضافه کرد: زمانی که وارد تعامل با کارخانه ای همچون ذوب آهن می شویم خواهیم دید این مسئله همچون میدان مسابقه ای است که تعداد قابل توجهی با یکدیگر در حال رقابت هستند و انتظارات بسیاری از این مجموعه به صورت ملی وجود دارد.
وی عنوان کرد: ۴۰ سال است که مطالبتای چون جذب نیروی بومی، کاهش آلودگی، استفاده از افراد بومی توانمند در رده های مدیریتی در ذوب آهن و… مطرح بوده و صحبت های بسیاری در این زمینه شده اما اینگونه پیگیری ها را حلال مشکلات نمی دانم بلکه معتقد هستم باید با تحلیلی منطقی دریابیم در یک میدان بازی با رقبای ملی چگونه می توان عمل کرد که علاوه بر افزایش تعاملات منافع منطقه به درستی دیده شود.
امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: باید با تحلیل دقیق درخصوص توان نماینده مجلس، امام جمعه، فرماندار، شورای شهر و … از توان مسئولان در جای خود استفاده کرد تا اثرگذاری لازم را داشته باشند و با افزایش قدرت چانه زنی بتوانیم منافع شهرستان را احیاء کنیم.
وی یادآور شد: هر زمان که گروه های سیاسی و مسئولان شهرستان با وحدت موضوعی را دنبال کنند قدرت منطقه ای افزایش یافته و نتایج مطلوبی به دست آمده است و من نیز امروز به دنبال آن نبوده و نیستم که موضوعات مختلف را به نام خود تمام کنم اما متاسفانه تاکنون مسئولان شهرستان لنجان به ید واحد مبدل نشده اند.
باقریان افزود: اساس حرکت بنده به عنوان امام جمعه در جلساتی که با مسئولان ذوب آهن داشته ام پاسخگویی این مجموعه بوده است چراکه این مجموعه می تواند با حضور کارشناسان خود در جمع مردم بسیاری از مباحث را روشن وشفاف اطلاع رسانی کند.
وی تصریح کرد: زمانی که می توانیم با تهیه و تدوین طرحی عملیاتی و افزایش با تعاملات با مدیران ذوب اهن مشکلات را دنبال کنیم آیا پذیرفتنی است با قهر کردن و توپ را به زمین دیگری انداختن و… مسائل را دنبال کرد.
امام جمعه زرین شهر ادامه داد: شورای اسلامی زرین شهر نباید به تنهایی با ذوب اهن مکاتبه ای انجام می داد بلکه باید با استفاده از توان فرماندار، نماینده مجلس و …. پیگیری لازم را انجام می دادند تا منافع شهر و شهرستان تامین شود.
وی اضافه کرد: بنده به عنوان امام جمعه به دنبال تحقق یک شعار هستم و آن شعار این بوده که مسئولان شهرستان و ذوب اهن دست در دست یکدیگر گذاشته تا منافع مردم شهرستان و کارخانه ذوب آهن تامین شود.
باقریان عنوان کرد: ما می توانیم با ذوب اهن تعاملاتی داشته باشیم که خواست های طرفین محقق شود از این رو در دو جلسه اخیر نیز به دنبال آن بوده ایم مسیر را هموار ساخته و دست مسئولان ذوب آهن و منطقه را در دست یکدیگر بگذارم تا این مهم محقق شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=14558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.