• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سردار اشتری: رمز موفقیت شهدا خدا باوری و ولایت پذیری آنان بو/ روحیه جهادی و تاسی به شهدا شاه کلید موفقیت در عرصه های مختلف است

  • کد خبر : 14686
  • 26 شهریور 1400 - 1:00
سردار اشتری: رمز موفقیت شهدا خدا باوری و ولایت پذیری آنان بو/ روحیه جهادی و تاسی به شهدا شاه کلید موفقیت در عرصه های مختلف است
فرمانده ناجا گفت: دوران دفاع مقدس پرافتخارترین دوران تاریخ ایران اسلامی به شمار می آید چراکه در آن دوران روح خدایی جاری بود و کسانی که فرمان ولی فقیه زمان خود را لبیک گفتند تنها برای رضای خدا در جنگ تحمیلی و در برابر دشمنی تا به دندان مسلح با تجهیزات مدرن و حمایت همه کشورهای دنیا حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، سردار حسین اشتری شامگاه پنجشنبه در یادواره شهید شاخص حفاظت اطلاعات کیامرز ایزدی با بیان اینکه زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا آثار و برکات بسیاری را برای جامعه به همراه دارد اظهار کرد: تاریخ دفاع مقدس سرشار از رشادت‌هایی است که رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل انجام داده‌اند از این رو امروز مسئولان و مردم خصوصا نسل جوان کشور باید با مرور زندگی پرافتخار شهدا به واکاوی رویدادهای دهه ۶۰ بپردازند.

وی افزود: امروز باید به این مهم پرداخته شود که چه اتفاقی در دهه ۶۰ رخ داد و امام خمینی (ره) با قلوب مردم چه کرد که شاهد حضور پرشور نسل های مختلف خصوصا نوجوانان و جوانان در دفاع مقدس بودیم.

فرمانده ناجا تصریح کرد: امام خمینی (ره) با دم مسیحایی و بیاناتی که تنها در راه رضای خدا بیان می کردند دفاع مقدس را برای کسانی که توان حضور در میدان نبرد حق علیه باطل را داشتند واجب کفایی کردند و  پیام ایشان چنان رسا و متین بود که شاهد حضور پرشور مردم بصیر ایران در میدان عمل بودیم.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس پرافتخارترین دوران تاریخ ایران اسلامی به شمار می آید چراکه در آن دوران روح خدایی جاری بود و کسانی که فرمان ولی فقیه زمان خود را لبیک گفتند تنها برای رضای خدا در جنگ تحمیلی و در برابر دشمنی تا به دندان مسلح با تجهیزات مدرن و حمایت همه کشورهای دنیا حضور یافتند.

سردار اشتری اضافه کرد: نباید این مهم را به دست فراموشی سپرد که ایران اسلامی در اوایل دفاع مقدس حتی سیم خاردار نیز در اختیار نداشت اخلاص و تبعیت محض از امام خمینی (ره) به عامل اصلی پیروزی در میدان نبرد مبدل شد.

وی عنوان کرد: کیامرز ایزدی نمونه بارزی از شهدایی است که لبیک گوی ولی فقیه زمان خود بود و با اخلاص در میدان نبرد حضور یافت که به دلیل دلداگی این شهید والا مقام به قرآن و ائمه دلداگی و دین باوری همرزمان ایشان به وی لقب “ملا” داده بودند.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: این شهید والا مقام در لشکر ۱۴ امام حسین(ع) به دلیل اخلاص و گوش به فرمان بودن امام به یک الگو مبدل شده بود و عشق ایشان دیدار امام خمینی(ره) و شهادت به شمار می آمد.

وی شهید ایزدی را فردی صبور، قدرشناس و شاکر خداوند متعال دانست و گفت: علیرغم اینکه فعالیت این شهید والامقام متفاوت از ماموریت و نبرد مستقیم با دشمن بود اما مشتاق حضور در شب عملیات بود که این خصلت ایشان از روحیه ایثارگری و شهادت طلبی سرچشمه گرفته بود.

سردار اشتری با بیان اینکه جوانان باید ادامه دهنده راه و آرمان شهدا باشند، افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری به خوبی آن را ترسیم فرموده اند باید نقش جوانان را همچون دوران دفاع مقدس مورد توجه قرار داد تا همان مسیری که شهدای والا مقام برای رسیدن به موفقیت طی کردند را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: هرکجا به شهدا تاسی کرده، روحیه ایثار و شهادت  را سرلوحه امور قرار دادیم در داخل و خارج از مرزهای کشور موفق عمل کردیم و امروز در عراق، سوریه، لبنان، یمن و هرکجایی که جبهه مقاومت حضور دارد و شهدای هشت سال دفاع مقدس همچون کاظمی، خرازی، ردانی و … را الگوی خود قرار داده ان موفق عمل کرده اند.

فرمانده ناجا شهید سلیمانی را از یادگاران دفاع مقدس دانست و ادامه داد: یکی از بازماندگان هشت سال دفاع مقدس شهید والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود که بارها در سخنان خود از اینکه از خیل شهدایی چون شهید کاظمی بازمانده بودند صحبت کرده و آرزوی شهدات می کردند.

وی اضافه کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تاثیر شگرفی در جبهه مقاومت و جهان اسلام داشت به گونه ای که آزادی خواهان جهان در هندوستان،یمن، پاکستان، افغانستان و … حتی در کشورهای غیر اسلامی هرکجا قصد داشته باشند در مقابل ظالم به پا خیزند ایشان و شهدای هشت سال دفاع مقدس را الگوی خود قرار می دهند و برهمین اساس باید از این سرمایه عظیم و ذخیره الهی کشور بهترین استفاده را ببریم.

سردار اشتری عنوان کرد: رمز پیروزی در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تهدیداتی که علیه کشور اجرایی شد پیروی از مقام معظم رهبری به شمار می آید و ما نیز همچون شهدا باید این راه را ادامه داده و گوش به فرمان ولی فقیه زمان خود باشیم.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در حوزه بین الملل به عنوان یک قدرت مطرح است، خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی در اوج قدرت قرار دارد، البته مشکلات اقنصادی نیز وجود دارد که باید امیدوار بود این مشکلات با دستان پرتوان دولتمردان دولت سیزدهم حل شود.

فرمانده ناجا گفت: امروز ایران اسلامی در حوزه دفاعی از قدرت بالایی برخوردار بوده و این درحالیست که در ابتدای جنگ تحمیلی مجبور به وارد کردن سیم خاردار بودیم اما در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی شعار ما می توانیم به منصه ظهور رسید که ثمره آن را شاهد هستیم.

وی روحیه جهادی و تاسی به شهدا را شاه کلید موفقیت در عرصه های مختلف دانست و یادآور شد: در حوزه های علمی، بهداشتی، درمانی نیز ایران اسلامی خوش درخشید به گونه ای که اقدامات بزرگی صورت گرفت و امروز شاهد تولید واکسن داخلی کرونا هستیم و نباید فراموش کرد تنها چند کشور توانایی و دانش ساخت این واکسن را در اختیار دارند که ایران اسلامی در زمره این کشورها قرار دارد.

سردار اشتری متذکر شد: مستکبران جهان با استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضاسازی در تلاش هستند تا به گونه ای القاء کنند که داشته های خود را فراموش کنیم اما باید گفت جوانان نخبه و دانشمندان داخلی به شهیدان باکری، همت، ایزدی و… تاسی کرده و به گونه ای عمل کردند که امروز ایران اسلامی قله های رفیع علم، قدرت و… را یکی پس از دیگری فتح کرده است.

وی با بیان اینکه اگر میخواهیم در برابر آسیب ها ایمن باشیم باید راه شهدا را پیموده و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمودند انتقام این شهید بزرگوار خروج آمریکا از منطقه است و امروز شاهد تحقق سخنان معظم له هستیم که چگونه نیروهای آمریکا از عراق و افغانستان با ذلت خارج شدند و این درحالیست که آمریکایی ها ۲۰ سال در افغانستان سرمایه گذاری کردند اما مفتضحانه شکست خورده و از این کشور خارج شدند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه برخی سوال می کنند وضعیت دولت فعلی افغانستان چه خواهد شد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اصل ملت ها هستند و دولت ها بستگی به رفتارشان دارد که ایران چگونه با آنها برخورد کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=14686

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.