• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

باقریان: حل مشکلات مردم رسالت مهم امام جمعه در شرایط کنونی است

  • کد خبر : 14689
  • 26 شهریور 1400 - 14:18
باقریان: حل مشکلات مردم رسالت مهم امام جمعه در شرایط کنونی است
امام جمعه زرین شهر حل مشکلات مردم را یک اصل مهم دانست و گفت: چند روز قبل مدیر عامل محترم ذوب آهن به دفتر ما آمد آنهم نه دیدار خصوصی که دیگران هم در این جلسه حضور داشتند اما برخی در شهرستان در فضای مجازی فریادشان بلند شد که چرا این دیدار انجام شده و مشکلات مهم چون آلودگی ، اشتغال و..... باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه زرین شهر با بیان اینکه زمان آن فرا رسیده تا دولت و مجلس برای دهک های پایین جامعه  لایحه و طرح داشته باشد، اظهار کرد: متاسفانه تا امروز طرح و لایحه کاربردی و جامع  برای دهک های پایین جامعه در برنامه های دولت و مجلس مشاهده نکرده ایم و این درحالیست که دهک های پایین جامعه نیازمند توجه جدی هستند.

وی افزود: دولت و مجلس باید در نظر داشته باشند که به دلیل تورم، مشکلات اقتصادی و معیشتی و …دهک های پایین جامعه در حال نابود شدن هستند و همه مسئولان در برابر این قشر مسئولیت داشته و باید در برابر این مسئولیت خود در پیش گاه خداوند متعال جوابگو باشند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: امروز باید دهک های پایین جامعه شناسایی شده و پس از احصاء مشکلات آنها با قید فوریت به رفع آن مشکلات پرداخت چراکه این قشر در همه ‌ی صحنه ها پای انقلاب و آرمان های آن ایستاده اند و این برخی از این خانواده ها زیر فشار مشکلات در حال نابودی هستند.

وی با بیان اینکه پرداختن به مباحث فرهنگ را همچون دیگر مباحث اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار دانست و ادامه داد: باید سوال کرد چرا هیچکس به فکر آموزش و فرهنگ در کشور نیست درحالی که فرهنگ غنی ایران اسلامی با هجمه گسترده مواجه بوده و فرهنگ کشور در حال نابودی است .

باقریان اضافه کرد: آموزش نسل های جدید با فرهنگ و آداب ایرانی اسلامی و آماده سازی آنان برای حضور در میدان های مختلف یک ضرروت مهم و حیاتی به شمار می آید از این رو معلمان و نخبه ها  پای کار آموزش بیایند تا در آینده با چالش های جدی مواجه نشویم.

وی عنوان کرد: بسیاری از دانش آموزان و نسل جوان شهرستان لنجان از نعمت آموزش در بسیاری از زمینه ها بی بهره هستند و با تلاش های صورت گرفته فرصتی فراهم شده است تا حتی یک نفر در این شهرستان از آموزش بی بهره نباشد.

امام جمعه زرین شهر گفت: آموزش های رایگان و کاربردی در تربیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است ازاین رو انتظار می رود معلمان و نخبگان اعلام همکاری کرده تا در این اقدام مهم سهیم شوند و در کنار آموزش و پرورش بتوانیم نسبت به آموزش رایگان و قابل دسترس همگان به آموزش نسل نوجوان و جوان بپردازیم .

وی با بیان اینکه دفاع مقدس باید برای همیشه برای ایران اسلامی به ویژه نسل جوان و نوجوان انقلاب زنده بماند، خاطرنشان کرد: یکی از آموزه های اسلام زنده نگه داشتن نعمت های خداوند بوده  و دفاع مقدس یکی از نعمت های الهی است که باید برای همیشه زنده بماند.

باقریان افزود: قطعا پیروزی ها و شکست ها درکنار هم بیان شود اما نباید نسل آینده با فرهنگ  دفاع مقدس بیگانه باشد چراکه دفاع مقدس یک دانشگاه مهم برای تربیت نسل آینده جامعه به شمار می آید که باید به درستی برای این قشر تبیین شود . 

وی تصریح کرد: نماز جمعه و جماعات ، همچنین روحانیون نقش بسیار بزرگی در هدایت  جامعه داشته اند و این نقش در دوران دفاع مقدس به بالاترین حد خود رسید به گونه ای که روحانیون در ادای دین خود به دفاع مقدس به بهترین شکل عمل کردند .

امام جمعه زرین شهر اضافه کرد: ناوگروه نیروی دریایی ارتش با توکل به خدا قدرت خود را به جهان نشان  داد و امروز دنیا را به تعجب وا داشته است از این رو باید گفت رسیدن نفتکش ها به لبنان نیز  یکی از مصادیق توکل و قدرت است که امروز جهان شاهد قدرت محور مقاومت است. 

وی حل مشکلات  مردم را یک اصل مهم دانست و عنوان کرد: چند روز قبل مدیر عامل محترم ذوب آهن به دفتر ما آمد آنهم نه دیدار خصوصی که دیگران هم در این جلسه حضور داشتند اما برخی در شهرستان در فضای مجازی فریادشان بلند شد که چرا این دیدار انجام شده و مشکلات مهم چون آلودگی ، اشتغال و….. باقی مانده است.

باقریان تاکید کرد: همه ی این مشکلات وجود دارد  ولی حل مشکلات مردم برای من مهم تر است و در همین دیدار حداقل مشکل چند خانواده  حل شد که برخی این مشکلات خانواده ها را هم می پاشید.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه به میدان بیابند و به دور از جو سازی به مطالبه گری به حق خود بپردازند تا شاهد حل مشکلات باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=14689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.