به گزارش نبض وطن، لیلا سادات ابطحی، با اشاره به ضرورت تغییر و تحول در نظام آموزشی افزود: تغییر، کار سادهای نیست و نیازمند صرف انرژی، حمایت و نگاه بلندمدت است. هدف همه ما این است که آموزش و پرورش به فضایی تبدیل شود که کودکان از همان سالهای ابتدایی، الگوها و ارزشهای زیستن شایسته را بیاموزند.
وی با تأکید بر نقش «مدیران تحولآفرین» در این مسیر اظهار داشت: از این پس مدیرانی باید در آموزش و پرورش ایفای نقش کنند که الهامبخش، متعهد و اهل نوآوری باشند. یکی از نمونههای موفق در این مسیر، سرکار خانم دکتر و تیم پرتلاششان هستند که با نگاه تحولی، به دنبال ایجاد انگیزه و پاسخگویی به نیازهای واقعی مخاطبان خود هستند.
ابطحی خاطرنشان کرد: برای تحقق تحول، وجود چهار مؤلفه کلیدی در رهبری آموزشی ضروری است: انگیزهبخشی، ملاحظه فردی، تحریک فکری و داشتن تأثیر ایدهآل. بدون این مؤلفهها، تغییر به سرانجام نمیرسد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به تجربیات گذشته استان اصفهان در اجرای طرحهایی مانند ارزشیابی کیفی-توصیفی گفت: اصفهان در سالهای نخست اجرای این طرح پیشگام و موفق بود، اما به دلیل عدم حمایت مالی و همراهی لازم، بسیاری از برنامهها در همان مراحل ابتدایی متوقف شد.
وی بر لزوم همکاری میان آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و سایر نهادها تأکید کرد و افزود: اگر قرار است طرحی در آموزش ابتدایی اجرا شود، باید دانشگاهها، معلمان، خیّران و مسئولان اجرایی همصدا و همجهت با آن حرکت کنند. با حضور دکتر پناهی در حوزه دانشگاه فرهنگیان، امید به این هماهنگی بیشتر شده است.
ابطحی در پایان با بیان اینکه آموزش صحیح، مسیر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را هموار میکند، گفت: باور ما این است که دستی که قلم به دست بگیرد، به سوی مواد مخدر نخواهد رفت. اگر فرزندان ما با تربیت صحیح رشد کنند، آیندهای سالمتر برای جامعه رقم خواهد خورد.
