• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد؛

کمک مالی «کمیته مستقل امور اجتماعی و معیشت» به اصناف و بازاریان

  • کد خبر : 14901
  • 27 شهریور 1400 - 18:38
کمک مالی «کمیته مستقل امور اجتماعی و معیشت» به اصناف و بازاریان
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه معیشت و بهداشت روان دو هدف اصلی تشکیل کمیته مستقل امور اجتماعی و معیشت، است، اظهار کرد: در زمینه حمایت از اصناف، مالیات و بیمه اصناف را مورد تجدید نظر قرار خواهیم داد چراکه نمی توان مغازه را بست و بگوییم مالیات و بیمه را پرداخت کنید.

به گزارش نبض وطن به نقل از شفقنا، ولی اسماعیلی در خصوص تشکیل «کمیته مستقل امور اجتماعی و معیشت»، در ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کردم که در دوران پسا واکسیناسیون، سونامی افسردگی، آسیب‌های اجتماعی، افت تحصیلی و بسیاری مشکلات روانی دیگر را خواهیم داشت که باید از نظر روانشناختی کارهایی در این زمینه صورت بگیرد. ۲ سال است که چند میلیون جوان بیکار شده اند و مشکلات روان شناختی ناشی از شیوع گسترده کرونا که به دلیل فوت عزیزان، مشکلات معیشتی و از دست دادن شغل ایجاد شده، در آینده می تواند خطرناک بوده و به یک سونامی تبدیل شود، ضمن اینکه روند صعودی این مشکلات به رشد آسیب های اجتماعی نیز منجر خواهد شد.

وی افزود: کمیسیون از ۱۱ ارگان مربوطه اعم از وزارت ورزش و جوانان، شهرداری، نیروی انتظامی، بهزیستی، سازمان تامین اجتماعی و … تشکیل و ۲ موضوع را همزمان پیگیری خواهیم کرد. در ستاد ملی کرونا بیشتر بحث رعایت پروتکل‌ها، واکسیناسیون و کنترل بیماری مطرح است اما ما می‌خواهیم همزمان با این اقدامات، مشکلات معیشتی جامعه، آسیب های اقتصادی کرونا و مباحث روانی کرونا را حل کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه هدف این کمیته در دو حوزه معیشت و بهداشت روان است، تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تاثیراتی که در حوزه کسب و کارها به وجود آورد، اصناف، باشگاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خدماتی ما توان گرفتن وام را ندارند لذا باید حمایت‌های مالی از آنها اصورت بگیرد. جلساتی را با همه اصناف و اتحادیه های سراسر کشور خواهیم داشت تا در خصوص نحوه کمک از آنها نظرخواهی ‌کنیم؛ مالیات و بیمه اصناف را مورد تجدید نظر قرار خواهیم داد چراکه نمی توان مغازه‌ها را بست اما مالیات و حق بیمه را اخذ کرد؛ بنابراین تاکید ما بیشتر روی کمک‌های مالی است که سعی می کنیم بلاعوض هم باشد.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر تاثیر واکسیناسیون بر حل مشکلات اقتصادی اصناف و مردم، خاطرنشان کرد: متاسفانه روند واردات و تولید واکسن در کشور خوب نبود اما پیش بینی ما این است که تا مهر ماه، این روند بهبود یابد و تا عرض ۳ ماه آینده ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۵ و تا ۲۲ بهمن بالای ۹۰ درصد جمعیت کشور واکسینه شوند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=14901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.