• امروز : شنبه - ۲۹ آذر - ۱۴۰۴

محمودزاده: آموزش و پرورش نیازمند نگاه منطقه‌محور و تحلیلی است

  • کد خبر : 150356
  • 16 مهر 1404 - 15:42
محمودزاده: آموزش و پرورش نیازمند نگاه منطقه‌محور و تحلیلی است
معاون وزیر آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به چالش‌های متنوع نظام تعلیم و تربیت، تأکید کرد: برای ارتقای کیفیت آموزشی باید به تفاوت‌های اقلیمی، فرهنگی، زیرساختی و انسانی مناطق مختلف کشور توجه شود و تصمیم‌گیری‌ها بر اساس تحلیل میدانی و واقعیت‌های محلی صورت گیرد.

به گزارش نبض وطن،احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش، در نشست شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی عملیاتی و واقع‌بینانه، گفت: برای حل مسائل آموزشی کشور باید بر تحلیل‌های میدانی و شرایط واقعی مناطق مختلف تمرکز کرد.

وی با اشاره به مشکلاتی مانند کمبود معلم متخصص، ضعف زیرساخت‌های آموزشی، ناسازگاری رشته تحصیلی معلمان با موضوعات درسی و تفاوت‌های فرهنگی و اقلیمی مناطق، افزود: بررسی صرف محتوای کتاب‌های درسی کافی نیست و باید به مجموعه‌ای از عوامل اثرگذار در کیفیت آموزش توجه شود.

محمودزاده با اشاره به بازدیدهای خود از دانشگاه‌های فرهنگیان کشور، از شرایط نامناسب خوابگاه‌ها و امکانات گلایه کرد و پیشنهاد داد تا با همکاری دانشگاه‌های معتبر، بخشی از آموزش دانشجو معلمان در این مراکز انجام شود.

وی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: نباید فشار تأمین فضا تنها بر دوش آموزش و پرورش باشد، بلکه می‌توان از فضاهای دانشگاهی بلااستفاده در جهت ارتقاء آموزشی بهره برد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، توانمندسازی معلمان را از محورهای اصلی برنامه‌های دولت عنوان کرد و گفت: آموزش‌های معلمان باید حرفه‌ای، دقیق و متناسب با نیازهای واقعی کلاس درس باشد تا انگیزه معلم و کیفیت یادگیری افزایش یابد.

محمودزاده همچنین با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش نهادی حاکمیتی است، تصریح کرد: هیچ نهادی نمی‌تواند مسئولیت این حوزه را بر عهده بگیرد و باید اجرای سیاست‌ها منطبق با سند تحول بنیادین در تمامی مدارس، اعم از دولتی و غیردولتی، پیگیری شود.

وی با اشاره به ضرورت نظارت کامل بر فعالیت‌های آموزشی حضوری و مجازی، از برخورد با مراکز فاقد مجوز یا دارای عملکرد انحرافی خبر داد و گفت: در همین راستا، دو مدرسه در مشهد به دلیل تخلفات آموزشی تعطیل شدند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بر همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: این مسیر تنها با مشارکت ملی به نتیجه خواهد رسید. او همچنین خواستار حل مشکل امکانات دانشگاه فرهنگیان اصفهان با همراهی نهادهای استانی شد.

در پایان، وی تأکید کرد که مدارس غیردولتی نیز بخشی از جریان تربیتی کشور هستند و نباید جدا از بدنه نظام آموزش دیده شوند. مدل‌های موفق این مدارس باید مورد نظارت، الگوسازی و گسترش قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=150356

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.