• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

۸۵ میلیون ریال کالای قاچاق در فولادشهر کشف شد

  • کد خبر : 15042
  • 04 مهر 1400 - 12:46
۸۵ میلیون ریال کالای قاچاق در فولادشهر کشف شد
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان از کشف کالای قاچاق به ارزش بیش از 85 میلیون ریال در فولادشهر خبر داد.

محمدجواد نورانی در گفتگو با خبرنگار نبض وطن، با بیان اینکه اصناف به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار در قطع زنجیره توزیع کالاهای قاچاق همواره مورد توجه قرار داشته اند، اظهار کرد: موضوع برخور‌د با قاچاق کالا در سطح خرده‌فروشی و جلوگیری از عرضه آن در سطح مغازه‌ها و انبارهای تجاری از جمله مباحثی است که همواره برآن تاکید شده از این رو اتاق اصناف شهرستان لنجان در اجرای طرح جمع‌آوری کالای قاچاق از بازار در کنار دیگر دستگاه های ذی ربط از تمام ظرفیت خود استفاد می کند تا این طرح در طول ایام سال به درستی اجرا شود.

وی افزود: براساس قانون نظام صنفی عرضه و فروش کالاهای قاچاق جرم محسوب می شود از این رو در گام نخست اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی شهرستان لنجان با اقدامات فرهنگی و آگاه ­سازی واحدهای صنفی مجاز در تلاش هستند مانع از ورود و عرضه کالاهای قاچاق در شبکه توزیع شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان تصریح کرد: خوشبختانه اصناف و بازاریان شهرستان لنجان به دلایل مختلف از کسب اعتبار و جلوگیری از اخلال در فعالیت ­شان، تمایلی به عرضه کالاهای قاچاق در واحد صنفی خود ندارند و بخش قابل توجهی از واحدهای صنفی این شهرستان از عرضه کالای قاچاق مبرا هستند.

وی ادامه داد: اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی شهرستان لنجان در تلاش هستند با ارائه آموزش­ های لازم برای شناسایی کالای قاچاق از کالای غیر قاچاق، کنترل ۱۰۰ درصدی بر عرضه کالای قاچاق را در سطح عرضه رسمی کالا در این شهرستان فراهم کنند.

نورانی عنوان کرد: واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف شهرستان لنجان با برقراری گشت‌های مختلف دنبال جلوگیری از فروش کالاهای قاچاق بوده و برای اجرای طرح جمع‌آوری کالای قاچاق از بازار، گشت‌های متعدد بازرسان اتاق اصناف و همچنین گشت‌های مشترک در شهرستان لنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، گفت: در گشت مشترک بازرسان اتاق اصناف، شبکه بهداشت و درمان شهرستان و اداره صمت شهرستان لنجان با هدف نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مبارزه با عرضه کالاهای قاچاق از چهار واحد صنفی در فولادشهر تعداد ۳۷۸ قلم لوازم آرایشی بهداشتی به ظن قاچاق کالا به ارزش بیش از ۸۵ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با بیان اینکه پدیده قاچاق یک معضل اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اتاق اصناف شهرستان لنجان بدون هیچ اغماضی با متخلفان عرضه کالای قاچاق برخورد قانونی خواهد کرد و در این مسیر شهروندان می‌توانند به دلیل نقش مهمی که در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا در جامعه دارند ما را در این حوزه یاری کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=15042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.