• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

تشکیل کارگروه های مشترک و متخصص برای حل چالش های اجتماعی

  • کد خبر : 15416
  • 08 مهر 1400 - 11:03
تشکیل کارگروه های مشترک و متخصص برای حل چالش های اجتماعی
رییس قوه قضاییه گفت: دستگاه قضا این آمادگی را دارد که برای حل مشکلات و چالش های اجتماعی، کارگروه های مشترک و متخصص تشکیل دهد.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز پنجشنبه در شورای اداری استان قزوین افزود: بخشی از موضوعات اجتماعی مانند صنعت، زمین، وقف و آب حتما نیاز به تخصص و همفکری دارد و باید از ظرفیت نماینگان محترم مجلس، ولی فقیه در استان، استانداری و سایر بخش ها استفاده شود.
وی اضافه کرد: قوه قضاییه کاملا این آمادگی را دارد قبل از تشکیل پرونده قضایی و رسیدن به قانون مجازات، کارگروه هایی باشند که مشکلات را حل و فصل کنند و با موضوعات به صورت تخصصی برخورد شود.
اژه ای گفت: بعد از این موضوع اگر تتمه ای باقی ماند باید با دستگاه قضا حل شود که آنجا نیز از تجربه و مشورت دیگران استفاده می کنیم و ضرب الاجل و پیمانی برای حل آنها تعیین نماییم.
وی افزود: اگر جریان های سیاسی خیرخواه نظام و مردم و تعالی کشور و مردم هستند باید با همدیگر با وجود اختلاف ها همفکری کنند تا مشکلات مرتفع شود.
رییس قوه قضاییه با اشاره به این مشکلات، گفت: مساله آب و فروعاتی که دارد یکی از مشکلاتی است که مدیران استان باید مساله آب را به عنوان یک مساله عمومی در کشور بررسی کنند چون خشکسالی متوالی داریم و دولت محترم سیزدهم با آشنایی و اطلاعی برای حل آن تلاش می کند.
وی گفت:حتما باید برای مدیریت آب کشاورزی شرب و صنعت باید مدیریت شود و در مصرف آن اقدامات بهینه صورت گیرد.
اژه ای افزود: مساله محیط زیست از مسایلی است که با حیات سروکار دارد و مساله محیط زیست در این استان قابل توجه است و باید مدیریت شود.
وی گفت: مساله زمین و متفرعات آن و مساله وقف و حدود آن از مسایل قابل توجه است که ذهن ها را به خود مشغول کرده است و باید مجموعه مدیران برای حل آنها تلاش کنند.
رییس قوه قضاییه افزود: برخی از ناهنجاری های اجتماعی و برخی از مسایل مانند مواد مخدر وجود دارد که دستگاه های نظامی امنیتی اطلاعاتی نیز برای حل انها وارد شوند.
به گفته وی این استان حدود ۳۸ دانشگاه ، مراکز علمی و حوزه های علمیه دارد، برخی از مسایل فرهنگی و ناهنجاری های اجتماعی را به کمک همدیگر و مردم استفاده کنیم و باید از ظرفیت خود مردم نیز در حل این مشکلات استفاده کنیم
اژه ای گفت: با آغوش گرم از نقدها و انتقادات استقبال می کنیم و با تمام وجود پذیرای راهکارهای آنها برای حل مشکلات هستیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=15416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.