• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

“علی لندی ” ثابت کرد اخلاق نسبی نیست

  • کد خبر : 15435
  • 08 مهر 1400 - 11:24
“علی لندی ” ثابت کرد اخلاق نسبی نیست
آرش ظلی پور، مجری و بازیگر، در صفحه اینستاگرام خود از فداکاری علی لندی نوشته است که برای نجات جان دو نفر، جان خودش را از دست داد.

به گزارش نبض وطن، آرش ظلی پور با انتشار این عکس در اینستاگرام خود آورده است:

«چند روزه صبر کردم تا خوب به “علی لندی” و کاری که کرد فکر کنم، اصولاً دوست ندارم جوگیرانه و احساساتی چیزی بنویسم و درباره اتفاقی حرف بزنم که بعدتر خودم نتونم ازش دفاع کنم. اما داستان علی لندی عجیبه، هر چی بیشتر ازش میگذره و بیشتر بهش فکر می‌کنم ضربان قلبم بالاتر میره و بیشتر در اون غرق میشم.

شاید روزی که ما دهه پنجاهی‌ها و شصتی ها داستان فداکاری ریز علی رو توی کتاب‌های درسی مون میخوندیم، خیلی برامون اتفاق عجیب و کمیابی نبود، چون همون روزا درگیر جنگی بودیم که هر روزش پر بود از همچین اتفاقات بزرگ و فداکاری‌هایی که تموم شدنی نبودن.

اما امروز وقتی میبینم یه بچه دهه هشتادی میون این همه تغییر فرهنگ و عوض شدن حتی تعریف مفاهیم اخلاقی (حتی به غلط) دست به کار به این بزرگی میزنه با خودم میگم: “قطعاً این بهترین دلیل برای اینه که بگیم اخلاق نسبی نیست و همیشه مفاهیم اخلاقی در هر دوره و شرایط ثابت هستن “.

وقتی ده‌ها هزار پست و استوری میبینم که “علی لندی ” رو یک قهرمان معرفی کرده قطعاً صاحبان اون نظرات با شنیدن این اتفاق خونشون به جوش اومده و ضربان قلبشون بالا رفته و توی دلشون علی رو تحسین کردن، ده‌ها هزاران نفری که شاید خیلی هاشون اگه جای اون پسر بچه بودن نه جرأت اون کارو داشتن و حتی شاید فکر می‌کردن در قبال مواجهه با همچین اتفاقی وظیفه‌ای جز فیلم گرفتن و اطلاع رسانی برای بقیه نداشتن.

خلاصه این که “علی لندی ” یک بار دیگه پرچم اخلاق رو بالا برد و ثابت کرد قرن بیست و یک که هیچ، اگه چند ده قرن دیگه هم بگذره، برخی رفتارها مفاهیم شون هیچ تغییری نمیکنه حتی اگه ما تغییر کنیم.»

آرش ظلی پور از قهرمانی «علی لندی» گفته است
لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=15435

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.