• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر مطرح کرد:

پیشگیری از حوادث با آموزش همگانی میسر می‌شود/ضرورت کار فرهنگی برای ارتقای سطح ایمنی شهر و شهروندان

  • کد خبر : 15451
  • 08 مهر 1400 - 17:36
پیشگیری از حوادث با آموزش همگانی میسر می‌شود/ضرورت کار فرهنگی برای ارتقای سطح ایمنی شهر و شهروندان
شهردار زرین شهر گفت: چنانچه به فرهنگ ایمنی به عنوان مبحثی مهم در شهرهای ایران پرداخته شود قطعا شاهد تحولی عظیم در فرهنگ ایمنی رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی در آئین گرامیداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی و تقدیر از کارکنان آتش‌نشان شهرداری زرین شهر با ادای احترام به شهدای آتش‌نشان اظهار کرد: هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی فرصت ارزشمندی برای بازخوانی تلاش و ایثار آتش‌نشانانی است که از جان خود برای نجات‌بخشیدن افراد حادثه دیده گذشته تا زندگی دوباره ی را به آنان هدیه کنند.
وی افزود: زندگی‌ آتش نشانان همواره با حادثه پیوند خورده به گونه ای هر روز از زندگی این قشر تاثیرگذار جامعه با استرس و اضطراب عجین شده است و باید گفت روایت این حرفه سخت تنها در «عشق» و «اشتیاق» مثال‌زدنی آتش‌نشانان معنا پیدا خواهد کرد و قطعا هیچ‌چیز دیگری نمی‌تواند فعالیت در این مسیر را این‌چنین پایدار سازد.
شهردار زرین شهر از خودگذشتگی و ایثار را رمز عملیات‌های آتش نشانان دانست و تصریح کرد: آتش‌نشان در زمان حضور در حادثه به عنوان سفیری از سوی خدای متعال شناخته می شوند چراکه که برای نجات افراد حادثه دیده بی محابا تلاش می‌کند و در عین تلاش های نتیجه بخش خود در برخی مواقع در گردابی از حوادث جان به جان آفرین تقدیم می کند.
وی با اشاره به لزوم آموزش تخصصی آتش‌نشانان آتش نشانی شهرداری زرین شهر، تصریح کرد: رفع خطر در همه عرصه‌ها از عنصری به نام آتش‌نشان و سازمانی به نام آتش نشانی نشأت می‌گیرد از این رو باید به غنی شدن نظام فکری نیروی انسانی و ارتقاء سطح بینش، دانش و مهارت های آتش نشانان توجه ویژه ای داشته باشیم تا گام‌های بلندی در جهت ایده آل شدن این سازمان برداشته شود.
اسماعیلی احمدی فرهنگ ایمنی را مجموعه از باورها , دانش و رفتارهای شهروندان دانست وعنوان کرد: با توجه به افزایش روند شهرنشینی توجه به تقویت فرهنگ ایمنی از اهمیت دوچندانی برخوردار است و باید با برگزاری دوره های آموزشی برای نسل جدید، تولید محتوا و استفاده از فضای رسانه ای برای تحقق این مهم به گونه ای عمل شود که شهروندان بتوانند قبل از وقوع حادثه احتمال وقوع آن را پیش بینی کرده و در هنگام وقوع نیز با عملکرد صحیح خود از خسارت های احتمالی جلوگیری کنند.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه به فرهنگ ایمنی به عنوان مبحثی مهم در شهرهای ایران پرداخته شود قطعا شاهد تحولی عظیم در فرهنگ ایمنی رخ خواهد داد که ثمره آن کاهش حوادث انسان ساز و جلوگیری از بروز هزینه های سنگین به افراد حادثه دیده و مدیریت شهری خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=15451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.