• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
فرمانده نیروی زمینی ارتش مطرح کرد؛

رصد کامل فعالیت رژیم نامشروع صهیونیستی

  • کد خبر : 15495
  • 09 مهر 1400 - 15:45
رصد کامل فعالیت رژیم نامشروع صهیونیستی
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به تغییرات مرزهای رسمی کشورها و حضور رژیم نامشروع صهیونیستی در منطقه حساس است و آن را قابل قبول نمی‌داند.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در حاشیه برگزاری رزمایش فاتحان خیبر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در دو قرن اخیر هیچ‌گاه مهاجم نبوده و هیچ‌گونه چشم‌داشتی به خاک همسایگان نداشته و ندارد و صرفاً از خود دفاع کرده است. در مدت دوره طولانی اشغال قره‌باغ توسط ارمنستان نیز همواره بر تمامیت ارضی آذربایجان تاکید کرده و هیچ‌گاه اشغالگری را تایید نکرده‌ایم.

وی افزود: رزمایش‌های نیروهای مسلح ما در این منطقه و سایر مناطق برابر یک برنامه‌ریزی دقیق و با هدف آزمایش سلاح‌ها و تجهیزات و ارزیابی آمادگی رزم نیروهای مسلح در هر صحنه از جغرافیا و مرزهای جمهوری اسلامی ایران است. زمان رزمایش‌ها، مکان رزمایش‌ها و اندازه نیروها، برابر تدابیر نیروهای مسلح است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: انجام این رزمایش‌ها با هدف ارتقای آمادگی است، همانطور که چندین رزمایش اجرا شده در کشور همسایه ما با اهداف خاص خودشان در حال انجام است. تعداد چهار تا پنج رزمایش طی ماه گذشته در شمال مرزهای جمهوری اسلامی ایران و همین الان یک رزمایش هم در یکی از کشورهای همسایه در جوار مرزهای ما در ترکیه در حال اجرا است و این روندها ادامه دارد.

امیرسرتیپ حیدری با بیان اینکه در این منطقه یک عنصر ناخوانده و برهم زننده امنیت با نام رژیم نامشروع صهیونیستی وجود دارد، اظهار کرد: از موقعی که این رژیم آمده، حساسیت ما به این مرز افزایش یافته و فعالیت آنها در اینجا کاملاً رصد می‌شود.

وی ادامه داد: هنوز برای جمهوری اسلامی ایران خروج نیروهای تروریستی که از سوریه به این منطقه آمده‌اند محرز نشده و جمهوری اسلامی ایران از این بابت حساس است.

امیر سرتیپ حیدری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران کاملاً نسبت به تغییرات مرزهای رسمی کشورها در این منطقه حساس است و آن را قابل قبول نمی‌داند، گفت: همه مرزهای قانونی باید حفظ شود و ضعف احتمالی یک کشور در حفظ مرزهای خود دلیل نمی‌شود که کشور دیگری با کمک بیگانه، مرزها را به هم بریزد و جمهوری اسلامی ایران اجازه این کار را نمی‌دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه رزمایش‌های ایران به تنهایی انجام می‌شود و انتظار می‌رود بیانات مسوولان کشورها در این رابطه از روی صدق باشد، تصریح کرد: زمانی در این منطقه جنگ بوده و الان زمان امنیت و بازسازی است و تاریخ و رفتار کشور ما نسبت به همسایگان در این منطقه گواه بزرگی در جهت ثبات و امنیت است.

وی خاطرنشان کرد: تردد کامیون‌ها از خاک جمهوری آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران و از آنجا به ترکیه یا به نخجوان و یا از جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان و ارمنستان باید در امنیت و آرامش کامل صورت بگیرد. انتظار می‌رود کشورها در این رابطه به مسوولیت خودشان که احترام به امنیت و مسیرهای اقتصادی و انتقال انرژی است توجه و خود را از بازی‌های رسانه‌ای دور کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=15495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.