• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

غلامی: بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی نقشه راه توسعه زرین شهر باشد

  • کد خبر : 15558
  • 10 مهر 1400 - 21:08
غلامی: بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی نقشه راه توسعه زرین شهر باشد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: با توجه به بودجه ۱۱.۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری‌ها استان اصفهان و جمعیت شهری این استان که بالغ بر ۴.۵ میلیارد نفر است متوسط سرانه هر نشهروند دو میلیون تومان بوده و بر همین اساس انتظار می‌رود بودجه شهرداری زرین شهر با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر به عدد ۱۲۰ میلیارد تومان برسد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الله غلامی در آئین تکریم و معارفه شهردار زرین شهر با تقدیر از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته از سوی مدیریت شهری در دوره پنجم اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر در دوره پنجم همراهی خوبی با شهرداری‌های استان اصفهان داشتند و با تصمیمات خوبی که اتخاذ کردند منشأ ارائه خدمات ارزنده‌ای به شهروندان شدند و امیدواریم در دوره ششم نیز ادامه دهند این روند در مسیر توسعه و پیشرفت شهرهای استان باشند.

وی رمز دستیابی به رونق و توسعه شهرهای ایران را وحدت و همدلی اعضا شورای شهر و شهرداری دانست و افزود: همراهی و هم افزایی مدیریت شهری نقش مهمی را در اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده از سوی اعضا شورای شهر که براساس دانش و بینش اتخاذ شده ایفا می‌کند و می‌تواند فرآیندها و برنامه‌های شهری را روندی صعودی ببخشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در دل خود ۱۱۶ شهرداری جای داده که به شکل رسمی ۱۱۳ شهرداری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: شهرداری زرین شهر هشتادمین شهرداری در بین ۱۱۳ شهرداری استان اصفهان به شمار می‌آید که شهردار آن معارفه شد و در ادامه این روند ۲۵ شهرداری که شوراهای اسلامی آنها شهردار منتخب خود را انتخاب کرده‌اند فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی روند معرفی ۱۰۵ شهردار شهرداری‌های استان اصفهان را در کشور بی نظیر دانست و ادامه داد: در این بین سکاندار هشت شهرداری استان اصفهان همچنان از سوی اعضا شوراهای اسلامی شهر انتخاب و معرفی نشده‌اند که انتظار می‌رود این مهم با پشتکار بیشتر شهردار منتخب را معرفی کنند.

بودجه ۱۱.۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری‌های استان

غلامی بودجه عمرانی استان اصفهان از منابع ملی را حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال دانست و اضافه کرد: شهرداری‌ها در استان اصفهان با توجه به میزان اعتبار سالیانه که بودجه‌های خود پیش بینی می‌کنند یکی از ارکان توسعه، پیشرفت و ارائه خدمات در سطح استان به شمار می آیند به گونه‌ای که سرجمع اعتباراتی که توسط شهرداری‌ها با ارزش افزوده‌ای که کسب می‌کنند در این استان هزینه می‌شود دو برابر اعتبارات ملی و حدود ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: هر زمان سخنی از آغاز پروژه عمرانی و یا بهره برداری از پروژه‌های عمرانی در سطح استان اصفهان به گوش می‌رسد نام شهرداری‌ها در صدر اجرای این پروژه‌ها خودنمایی می‌کند و بر همین اساس با برنامه ریزی های صورت گرفته در دوره ششم مدیریت شهری شاهد افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های متعددی در سطح استان خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به بودجه ۱۱.۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری‌ها استان اصفهان و جمعیت شهری این استان که بالغ بر ۴.۵ میلیون نفر است متوسط سرانه هر نشهروند دو میلیون تومان بوده و بر همین اساس انتظار می‌رود بودجه شهرداری زرین شهر با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر به عدد ۱۲۰ میلیارد تومان برسد.

وی رعایت عدالت را مهمترین اصل در کسب درآمد و تحقق بودجه شهرداری‌ها دانست و متذکر شد: با چنین بودجه‌ای قطعاً می‌توان به شهروندانی که از آنان عوارض دریافت می‌شود ارائه خدمات شایسته ای داشت و بر همین اساس از شهردار و شوراهای اسلامی زرین شهر در دوره ششم انتظار می‌رود بودجه شهرداری را با افزایش تدوین کنند تا به عدد ۱۲۰ میلیارد تومان دست پیدا کنیم البته در این مسیر باید مراقب بود به شهروندان ظلمی وارد نشود.

از توان بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های عمرانی بهره برده شود

غلامی تاکید کرد: بودجه ۷۰ میلیارد تومان مصوب شهرداری را باید چندین برابر افزایش داد و در این مسیر می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های عمرانی بهره برد و چنانچه این مهم مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد می‌توان ارائه خدمات به شهروندان را افزایش داد.

وی افزود: امروز عدد و رقمی بیش از ارزش افزوده‌ای که از منابع ملی دریافت می‌شود هیچ درآمد دیگری در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور که درآمدهای دولتی به شدت کاهش یافته نمی‌توان جذب کرد از این رو باید مسیر ورود مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های عمرانی هموار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی نظارت دقیقی بر عملکرد شهرداری‌ها دارند از این رو رعایت دقیق قوانین، دستورالعمل‌ها، بخش نامه‌ها و همچنین ارائه گزارشات در زمان قانونی از وظایف شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر به شمار می‌آید که ثمره آن کاهش طرح مباحث در هیئت حل اختلاف استانداری و… است.

وی ابراز خاطرنشان کرد: امیدواریم مباحث مرتبط با حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، دفتر امور شوراها و شهرداری و دفتر فنی استانداری بتوانیم مسائلی چون استفاده از پساب، لاگون های ذوب آهن که مدت‌هاست درخصوص آن صحبت شده و همچنین شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر را به صورت ریشه‌ای حل وفصل کنیم.

گفتنی است در این آئین از زحمات میثم محمدی تقدیر و حسین اسماعیلی احمدی به عنوان شهردار زرین شهر معرفی شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=15558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.