• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

اسماعیلی احمدی: استفاده از ظرفیت نخبگان برای حل مشکلات زرین شهر/ توسعه خطه طلایی ایران نیازمند مدیریت جهادی و جلب مشارکت شهروندان است

  • کد خبر : 15567
  • 10 مهر 1400 - 23:32
اسماعیلی احمدی: استفاده از ظرفیت نخبگان برای حل مشکلات زرین شهر/ توسعه خطه طلایی ایران نیازمند مدیریت جهادی و جلب مشارکت شهروندان است
شهردار زرین شهر گفت: توسعه همه جانبه خطه طلایی ایران نیازمند مدیریت جهادی، حضور مؤثر و تلاش در راستای جلب مشارکت شهروندان، تعامل با همه دستگاه‌ها، قانونمندی و قانونگرایی در مسیر تقویت زیرساخت‌های شهری است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی شامگاه شنبه در جمع مسئولان شهرستان لنجان زرین شهر را شهری با پیشینه‌ای کهن دانست و اظهار کرد: زرین شهر در طول تاریخ مهد فرهنگ، هنر، تمدن، دین و صنعت بوده و نام علما و سرداران شهید این دیار همچون فاتح خرمشهر حسین قجه ای، محمدعلی باغبانی، بیژن طاهری و… نام خطه طلایی ایران را بر سر زبان‌ها جاری ساخته است.

وی افزود: زرین شهر آثار کهنی همچون مسجد جامع، مسجد صباحی، باغ برجی ریز و… که یادگاری از دستان هنرمند گذشتگان بوده و یادآور تاریخ این دیار است را جای داده و دست رنج کشاورزان این شهر در شالیزارهای زیبای خطه طلایی ایران نیز سبب شده این شهر زیبا همچون نگینی درخشان بر قلب استان اصفهان بدرخشد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: زرین شهر در اصل یک شهر فرهنگی با سابقه تاریخی به شمار می‌آید که در دامان خود علما، فقها و فرهیختگان بسیاری را پرورش داده و نام آنان پس گذشت سالیان دراز همچنان در جهان اسلام بر سر زبان‌ها جاریست و با تکیه بر این سرمایه‌های عظیم اجتماعی می‌توان چشم اندازی بی نظیر را برای توسعه زرین شهر ترسیم کرد.

وی ادامه داد: امروز توسعه همه جانبه خطه طلایی ایران نیازمند مدیریت جهادی، حضور مؤثر و تلاش در راستای جلب مشارکت شهروندان، تعامل با همه دستگاه‌ها، قانونمندی و قانونگرایی در مسیر تقویت زیرساخت‌های شهری است.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: نبود توسعه متوازن کالبدی، اجتماعی و فرهنگی بین محلات و مناطق مختلف شهر موجب برهم ریختگی توازن اجتماعی خواهد شد از این رو نگاه مدیریت شهری زرین شهر در دوره ششم عدالت در دسترسی شهروندان به زیرساخت‌ها و توسعه متوازن محلات است.

وی عنوان کرد: هوشمندسازی، حرکت در مسیر جذب سرمایه گذار و اعتلای سطح فرهنگی و اجتماعی با انجام اقدامات جهادی از دیگر برنامه‌های شهرداری زرین شهر به شمار می‌آید تا بتوانیم نشاط، شادابی و افزایش رضایتمندی را به شهروندان هدیه دهیم.

شهردار زرین شهر یادآور شد: شهرداری نهادی است که در پیشانی خدمت رسانی به شهروندان قرار دارد و در بین دستگاه‌های اجرایی بیشترین مراجعات را به خود اختصاص داده از این رو به عنوان خادم شهروندان براین باور هستیم شهرداری زرین شهر باید نهادی قدرتمند، بالنده، شکوفا و توانمند باشد.

وی خاطرنشان کرد: پس از انجام بررسی زوایای مختلف موقعیت خطه طلایی ایران و شهرداری زرین شهر با نگاهی توسعه گرا پا به عرصه عمل نهادیم تا با تهیه برنامه‌های زیرساختی در ابتدای دوره ششم زرین شهر را به جایگاه واقعی خود در بین شهرهای ایران برسانیم.

اسماعیلی احمدی با بیان اینکه ما تلاش داریم برای حل مشکلات شهروندان از ظرفیت متخصصین و نخبگان استفاده کنیم، افزود: در مسیر توسعه پایدار زرین شهر مدیریت شهری آمادگی کامل دارد از ظرفیت، جوانان، نخبگان، افراد دارای ایده، فرهیختگان و سرمایه گذاران استفاده کند و خوشبختانه این شهر بزرگ‌ترین ظرفیت نخبگانی را داراست و ما به این ظرفیت نیاز داریم.

وی تصریح کرد: ایجاد بسترهای لازم در جهت تدوین مدیریت شهری، برنامه ریزی برای تحقق اهداف و سیاست های پیش بینی شده از جمله بررسی و ارزیابی نقاط ضعف و قوت طرح جامع، تدوین طرح تفصیلی شهر، انجام برنامه ریزی های لازم جهت اجرای طرح ممیزی املاک زرین شهر، توجه به بازآفرینی شهری و احیا ء بافت فرسوده شهر از جمله برنامه‌های ما در شهرداری زرین شهر است.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه انجام پروژه‌های محرک توسعه موجب برقراری تعادل منطقه‌ای و ساختار متوازن اجتماعی، اقتصادی و کالبدی خواهد شد، ادامه داد: اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام از جمله پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر، انتقال اصناف به شهرک مشاغل مزاحم شهری، تکمیل مجموعه فرهنگی ورزشی امام رضا (ع)، مسقف سازی گلزار شهدا و… و همچنین تعریف پروژه‌های عمرانی جدید همچون باغ بانوان و… از دیگر مباحثی است که به شکل جهادی آن را دنبال خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: توجه به معیشت پرسنل خدوم شهرداری، ارتقا سطح کیفی ارائه خدمات به شهروندان، توسعه مراکز تفریحی و گردشگری در مسیر جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و توسعه صنعت توریسم از برنامه‌هایی است که مدیریت شهری زرین شهر در دوره ششم به آن توجه خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=15567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.