به گزارش نبض وطن،احسان مشگلانی، دراولین نشست میز مشارکت ستاد و در ششمین جلسه ستاد انتخابات استان اصفهان که با حضور اعضا ستاد و فرمانداران به صورت وبینار برگزار شد،با پیشنهاد چند مصوبه در راستای جذب داوطلب کیفی گفت: تمامی دستگاههای اجرایی و نیز فرمانداریها، احزاب و نهادهایی مانند اداره کل امور اجتماعی، بهصورت رسمی ملزم شوند تا برای انتخابات آینده، بهصورت فعالانه به دنبال شناسایی و معرفی «داوطلب کیفی» که از پشتوانه مردمی و “سبد رای” برخوردار باشد، حرکت کنند.
وی افزود: دستگاههای اجرایی همچون اداره کل ارشاد و سازمان بهزیستی را به دلیل برخورداری از مخاطبان گسترده، نقش کلیدی در این زمینه دارند.
مشگلانی با اشاره به موفقیتهای مشابه در حوزه شهرداریها، خواهان مصوبشدن این موضوع شد که تمامی دستگاهها موظف شوند کانالهای رسمی و سریع ارتباطی (اعم از پیامرسانهای داخلی و خارجی) خود با گروههای ذینفع را به استانداری اعلام کنند تا این امر برای اطلاعرسانی و ارتباط مؤثر با اقشار مختلف از جمله هیئتهای مذهبی و سازمانهای مردمنهاد استفاده شود.
مدیرکل روابط عمومی استانداری اصفهان، «تولید محتوا» را یکی از مهمترین راهکارها برای ارتباط با نسل جوان (نسل Z) دانست و پیشنهاد کرد با الگوگیری از تجربه موفق «کمیته شهروندی» در اصفهان، هستههای مشابهی در شهرهای اصلی استان مانند شاهینشهر، بهارستان، فولادشهر و نجفآباد با مشارکت و حمایت شهرداریها تشکیل شود.
وی در ادامه پیشنهاد داد تولید محتوای مختص نسل جوان به خود این نسل سپرده شود.
مشگلانی با اشاره به نیاز مبرم به رصد افکار عمومی، از صدا و سیما و جهاد دانشگاهی درخواست کرد تا با همکاری استانداری، اقدام به انجام نظرسنجیهای دورهای دو ماهه در حوزه مشارکت عمومی نمایند.
مدیر کل روابطعمومی و امور بینالملل استانداری اصفهان گفت: تا کنون دورههای آموزشی مشترک برای روابط عمومیهای فرمانداریها و شهرداریهای سراسر استان برگزار شده تا توانمندسازی لازم در این حوزه صورت پذیرد.
وی در پایان، ابراز امیدواری کرد این پیشنهادات در جلسه آینده به مصوبهای اجرایی تبدیل شود.
