• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سرانه هر شهروند در زرین شهر به ۱.۵ میلیون تومان رسید

  • کد خبر : 15608
  • 11 مهر 1400 - 10:05
سرانه هر شهروند در زرین شهر به ۱.۵ میلیون تومان رسید
شهردار سابق زرین شهر گفت: پس از گذشت سه سال سرانه هر شهروند در زرین شهر حدود چهار برابر افزایش یافت و با رکوردی منحصر بفرد سرانه هر نفر در بودجه 70 میلیارد تومانی شهرداری زرین شهر به سرانه 1.5 میلیون تومان رسید .

به گزارش خبرنگار نبض وطن، میثم محمدی در جمع مسئولان شهرستان لنجان اظهار کرد: چهارسال پیش زمانی که در دوره پنجم مدیریت شهری به عنوان شهردار زرین شهر فعالیت خود را در شهرداری آغاز کردم شرایط متفاوتی بر این مجموعه حاکم بود.

وی افزود: شهرداری زرین شهر در ابتدای دوره پنجم با بحران های مختلف از جمله پنج ماه حقوق معوق پرسنل، ۲۰ ماه تاخیر در پرداخت بیمه کارکنان، بدهی ۴۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران و هزینه های جاری، تعطیلی پنج ماهه پروژه های عمرانی و… مواجه بود.

شهردار سابق زرین شهر تصریح کرد: شهرداری زرین شهر علاوه بر دیون سنگین جاری، مطالبات بسیاری از اداره امور مالیاتی، صنایع اطراف و … داشت و عبور از چالش های شهرداری نیازمند برنامه ریزی، اراده قوی و تلاشی جهادی بود تا بتوانیم مدیریت شهری را بار دیگر بر روی ریل توسعه قرار دهیم.

وی ادامه داد: با حمایت شهروندان، اعضاء شورای شهر، مسئولان استان و شهرستان و همچنین حرکت تیمی توسط مدیران، معاونین و پرسنل شهرداری موفق شدیم بحران ها و مشکلات پیش روی مدیریت شهری را یکی پس از دیگری پشت سرگذاشته و در مسیر توسعه خطه طلایی ایران قرار گیریم.

محمدی اضافه کرد: با وجود فراز و نشیب های مختلف از جمله تغییر مدیریت های شهرستان، شیوع ویروس کرونا، بحران های اقتصادی حاکم بر شهرداری ها با تکیه بر فرمایشات امام علی(ع) که فرمودند: هرکس بر مرکب صبر و شکیبایی بنشیند قطعا پیروز خواهد شد علاوه بر پرداخت دیون و بروز رسانی حقوق و بیمه پرسنل شهرداری، مطالبات از اداره امور مالیاتی و… اخذ و پروژه های عمرانی بر اساس اولویت بندی های صورت گرفته در شورای اسلامی شهر یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند.

وی عنوان کرد: شهرداری زرین شهر در پایان دوره پنجم بدون دغدغه دیون سنگین مالی مدیریت را به دوره ششم سپرد و امروز شهرداری می تواند تمرکز خود را بر اتمام پروژه های شهرداری معطوف کند.

شهردار سابق زرین شهر خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی های صورت گرفته از بودجه شهرداری در سال ۹۸ و تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی آن سبب شد بودجه سال ۹۹ با ۴۰ درصد افزایش به تصویب شورای اسلامی شهر برسانیم که خوشبختانه در پایان سال موفق به تحقق ۱۶۳ درصدی بودجه شدیم.

وی یادآور شد: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر براساس تکمیل پروژه های که از روند قابل قبولی برخوردار بودند بسته شد و باید توجه داشت پس از گذشت سه سال سرانه هر شهروند در زرین شهر حدود چهار برابر افزایش یافت و با رکوردی منحصر بفرد سرانه هر نفر در بودجه ۷۰ میلیارد تومانی شهرداری زرین شهر به سرانه ۱.۵ میلیون تومان رسید و طی شش ماهه اول سال نیز محقق شده است.

محمدی افزود: تبدیل تهدیدها به فرصت از دیگر برنامه های مدیریت شهری در دوره پنجم مدیریت شهری به شمار می آمد و علیرغم خشکسالی حاکم بر زاینده رود به شکل کامل، شهرداری زرین شهر به سمت استفاده از سیستم آبیاری نوین، تغییر کاشت گون های مقاوم به خشکسالی و… حرکت کرد.

وی تصریح کرد: تصویب طرح گردشگری دره میرابی و چرخ آب پس از ۲۵ سال از دیگر افتخارات شهرداری زرین شهر در دوره پنجم به شمار می آید که ثمره آن توسعه پایدار شهری با تکیه بر صنعت توریسم بود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=15608

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.