• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سلیمیان: شورا و شهرداری به لحاظ قانونی، پیوندی ناگسستنی با یکدیگر دارند

  • کد خبر : 15612
  • 11 مهر 1400 - 11:02
سلیمیان: شورا و شهرداری به لحاظ قانونی، پیوندی ناگسستنی با یکدیگر دارند
رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: : شفافسازی در عملکرد شهرداری یکی از مطالبات مهم شورای اسلامی شهر از شهرداری زرین شهر به شمار می آید چراکه این مسئله همواره مورد انتقاد شهروندان بوده و نیاز است اقدامات صورت گرفته در شهرداری به صورت شفاف به شهروندان گزارش شود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علی سلیمیان در جمع مسئولان شهرستان لنجان یکی از مهمترین وظایف شوراهای اسلامی شهر را انتخاب شهردار دانست و اظهار کرد: اعضاء شورای اسلامی زرین شهر پس از اعلام نتایج انتخابات وظیفه تعیین شهردار را به عنوان نخستین اولویت برنامه کاری خود برای مدیریت هر چه کارآمدتر شهر ورد توجه قرار دادند و این روند پس از تحلیف شورای ششم ادامه یافت.

وی افزود: شورای موفق، شهرداری را انتخاب می‌کند که دارای شاخصه‌های توانمندی بالایی باشد و در طول چهار سال فعالیت شوراها بتواند در راستای راهبردهای تعریف شده برای مدیریت شهری با اقتدار و بهترین کیفیت کارنامه ای درخشان از خود برجای بگذارد از این رو شورای دوره ششم با انتخاب سرپرست به گونه ای عمل کردند تا در زمان مناسب بتوانند گزینه اصلح را از بین منتخبان خود برگزینند.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: با توجه به اهمیت انتخاب شهردار براساس ارزیابی توانمندی و تخصص، از ۲۶ گزینه دعوت شد تا اعضاء شورا براساس ملاک های متعددی از جمله تعهد، تخصص، پاک دستی، امنت داری، مبارزه با فساد، استفاده از ظرفیت نخبگان و توجه به خرد جمعی و… که مد نظر داشتند فردی توانمند را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: در نهایت از میان ۲۶ گزینه دعوت شده به صحن شورای شهر، حسین اسماعیلی احمدی با هفت رای اعضاء شورای زرین شهر به عنوان شهردار خطه طلایی ایران انتخاب شد.

سلیمیان اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور شهروندان و مدیریت شهری با مشکلات متعددی مواجه هستند از این رو بارد با سر مشق قرار دادن سخن گهربار امام حسین(ع) که فرمودند: “نیازهای مردم به شما، نعمتی از نعمت های خداوند است آن را بیهوده از دست ندهید” به عنوان خادمان مردم در شهرداری و شورای شهر به گونه ای عمل کنیم که درخواست های به حق شهروندان به مرحله اجرا برسد.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری به لحاظ قانونی، پیوندی ناگسستنی با یکدیگر دارند، گفت: انتظار شهروندان از شهرداری و شورا به عنوان یک تیم هشت نفره آن بوده که وظیفه خود را به نحو احسن در قبال شهر انجام دهند و باید توجه داشت مدیریت شهری زرین شهر در دوره ششم در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد که مطالبات متعددی از سوی شهروندان در فضای حقیقی و مجازی مطرح بود.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر عنوان کرد: پروژه انتقال پساب شهرهای مجاور به ذوب آهن یکی از مباحث داغ این روزها به شمار می آید که باعث بروز نگرانی در بین شهروندان شده و امروز به یک مطالبه عمومی مطرح است .

وی خاطرنشان کرد: شهروندان خطه طلایی ایران انتظار دارند پروژه انتقال پساب به ذوب آهن با در نظر گرفتن حقوق شهر و شهروندان زرین شهر به مرحله اجرا برسد تا آسیبی به آنان و نسل های آینده وارد نشود.

سلیمیان یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر با آغاز فعالیت خود در دوره ششم این مطالبه را همچون دوره پنجم پیگیری کرد و باردیگر اعلام آمادگی می کنیم به شرکت سهامی ذوب اهن کمک خواهیم کرد تا این پروژه اجرایی شود چراکه استفاده از پساب در صنعت را حق ذوب آهن می دانیم اما این حق نباید باعث ضرر و زیان شهر و شهروندان شود.

وی افزود: خشکاندن لاگون ها والحاق آن به زرین شهر خط قرمز شهرداری و شهروندان به شمار می آید و مدیریت شهری در دوره پنجم و ششم براین موضوع تاکید داشته اند از این جهت انتظار می رود مسئولان ذوب آهن نیز به این خواسته به حق شهروندان توجه ویژه داشته باشند و در مسیر انجام وظایف اجتماعی که بر عهده دارند گام بردارند.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر ساخت بیمارستان در خورشان شهروندان را یکی دیگر از مطالباتی آنان دانست و گفت: شهردار و اعضاء شورای اسلامی زرین شهر موضوع احداث بیمارستان جدید را با برگزاری جلسات متعدد در استان و شهرستان پیگیری کرده اند و در کنار رئیس بیمارستان شهدای لنجان و نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تلاش خواهیم کرد تا این پروژه به مرحله اجرا برسد.

وی تصریح کرد: پروژه های نیمه تمامی در زرین شهر وجود دارد که پس از گذشت حدود ۱۵ سال از آغاز این پروژه ها همچنان به مرحله بهره برداری نرسیده است و یکی از پروژه هایی که مورد مطالبه خانواده شهدا، جانبازان وایثارگران بوده مسقف سازی گلزار شهداست که این پروژه به عنوان پروژه ای دارای اولویت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سلیمیان ادامه داد: پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر دیگر پروژه مهم در خطه طلایی ایران است که پس از گذشت ۱۶ سال از آغاز این پروژه و علیرغم تلاش های صورت گرفته در دوره پنجم و تصویب متمم قرارداد، به دلیل برخی مشکلات همچنان به صورت ۱۰۰ درصد راه اندازی نشده و ساخت و ساز در این پروژه به تعویق افتاده است.

وی اضافه کرد: طی جلساتی که در ابتدای دوره ششم با سرمایه گذار بخش خصوصی برگزار شد، مدیرعامل شرکت زرین سپاهان به عنوان سرمایه گذار این پروژه قول دادند ساخت ساز شرکت ها در شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر به زودی آغاز شود.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر عنوان کرد: امیدواریم با توجه به موقعیت استراتژیک این پروژه و قرار گرفتن آن در جوار کنارگذر غرب، صنایع مختلف و ایستگاه راه آهن ریز اعلام بار محصولات فولاد سبا و ذوب آهن در این شهرک به مرحله اجرا برسد و مسئولان استان همراهی لازم را برای تحقق وعده هایی که در این خصوص داده اند را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی شهرک مشاغل شهری، تعیین تکلیف زمین های غرب دانشگاه پیام نور زرین شهر، احداث جاده قلعه قاسم، اجرای خیابان شهدا، احداث مجموعه فرهنگی ورزشی امام رضا(ع)، ادامه خیابان بهشت و… از دیگر پروژه های نیمه تمام و مورد مطالبه شهروندان است که امیدواریم در این دوره براساس برنامه ریزی های صورت گرفته به بهره برداری رسیده و تقدیم شهروندان شود.

سلیمیان تاکید کرد: شفافسازی  در عملکرد شهرداری یکی از مطالبات مهم شورای اسلامی شهر از شهرداری زرین شهر به شمار می آید چراکه این مسئله همواره مورد انتقاد شهروندان بوده و نیاز است اقدامات صورت گرفته در شهرداری به صورت شفاف به شهروندان گزارش شود تا اعتماد شهروندان به مدیریت شهری افزایش یابد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=15612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.