• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

موکبی که به عراق نرفت ۱۵۰ میلیون تومان به نیازمندان بخشید

  • کد خبر : 15691
  • 12 مهر 1400 - 9:36
موکبی که به عراق نرفت ۱۵۰ میلیون تومان به نیازمندان بخشید
مسئول حسینیه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) گفت: امسال به دلیل محدودیت‌ها نتوانستیم در عراق موکب خدمت‌رسانی برپا کنیم، برای همین هزینه‌ها را در کشور میان نیازمندان توزیع کردیم که در مجموع ۱۵۰ میلیون تومان به مردم نیازمند کمک‌رسانی شد.

به گزارش نبض وطن به نقل از فارس، علیرضا دشت‌آبادی، مسئول حسینیه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) اظهار کرد: برپا کردن عزای حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و گریه بر آن حضرت و هزینه کردن جان، مال و بدن برای او  از اعظم وسایل تقرب انسان به پروردگار مهربان عالم و سبب ریزش رحمت و مغفرت و عامل شفاعت در قیامت است. این خدمت معنوی، هماهنگی با انبیاء الهی و ائمه طاهرین و اولیاء خدا و صله رحم با خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام و مایه سعادت دنیا و آخرت است.

وی با اشاره به اینکه موسسه امین نیکوکاران سه سال است که به ریاست هیأت امنایی مرتضی طاهری، فعالیت خود را برای خدمت‌رسانی به مردم در قالب حسینیه قمر بنی‌هاشم (ع) آغاز کرد، گفت: این موسسه هرسال در ایام اربعین، موکب خدمت‌رسانی خود را در کشور عراق و مسیر نجف به کربلا برپا می‌کرد اما امسال به دلیل محدودیت‌های اعلام شده توفیق حضور در عراق را پیدا نکردیم.

کمک‌رسانی به نیازمندان به جای زوار اربعین

دشت‌آبادی اضافه کرد: امسال هزینه‌های هرساله اربعین حسینی را برای کمک‌رسانی به نیازمندان مصرف کردیم. در این راستا ۵ تن برنج میان نیازمندان تهران، قم و سیستان و بلوچستان توزیع شد که یک تن آن را میان مهاجرین پاکستانی و افغانستانی توزیع کردیم. همچنین شیر خشک هم به تعداد ۲۰۰ عدد میان خانواده‌های نیازمند حاشیه‌نشین تهران توزیع شد.برپایی ۱۲ موکب خدمت‌رسانی به مردم

مسئول حسینیه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) با بیان اینکه به مدت ۴ روز، ۱۲ موکب خدمت‌رسانی میان مردم در منطقه ۲۲ تهران در ایام اربعین برپا شد، تصریح کرد: مهدکودک حسینی، قرآن و عترت، توزیع آش و عدسی، خدمت به زوار در قالب دوزندگی و واکس، محصولات کشاورزی، دفاع مقدس، چایخانه، خدمات بهداشتی و درمانی و … از جمله عناوین این موکب‌ها بود که از روز جمعه دوم مهرماه تا روز اربعین حسینی برپا بودند و خدمت‌رسانی کردند.

کمک ۱۵۰ میلیون تومانی به نیازمندان

وی تصریح کرد: ۵۰ بسته معیشتی میان کارگران روزمزد شهرداری تهران توزیع شد تا در مجموع در ماه صفر، ۱۵۰ میلیون تومان به مردم نیازمند کمک‌رسانی شود.

برنامه بعدی خیریه

دشت‌آبادی گفت: در ایام عزاداری ۲۸ و ۳۰ صفر همزمان با رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع) بنا داریم ۳ روز مجلس عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم که در خلال این برنامه ۲ هزار وعده غذایی میان نیازمندان توزیع خواهیم کرد. همچنین بنا داریم ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۵۰۰ هزار تومان در روز شهادت امام رضا(ع) تهیه و توزیع کنیم که جزییات بیشتر آن در صفحه اینستاگرام خیریه به نشانی aminenikokaran اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=15691

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.