• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنجان خواستار شد؛

لزوم توجه ویژه‌ به مبارزه به آفت کرم خراط در لنجان

  • کد خبر : 16328
  • 10 آذر 1400 - 8:26
لزوم توجه ویژه‌ به مبارزه به آفت کرم خراط در لنجان
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنجان گفت: متأسفانه آفت کرم خراط باغات کشور را درگیر خود کرده است و شهرستان لنجان نیز از این مسئله مصون نمانده است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، همایون حاتمی در نشست با شهردار باغ بهادران با بیان اینکه گردوی باغ بهادران از جمله محصولات شهرستان لنجان بوده که از مرغوبیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: مساحت باغات شهرستان لنجان بالغ بر سه هزار هکتار بوده که ۷۵۰ هکتار از مساحت این باغات گردو و هزار هکتار دیگر آن باغات بادام هستند و باغات انگور و سایر محصولات در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: باغات باغ بهادران از باغات کهنی است که فرم رشد آنان سنتی بوده و همچنان حالت مکانیزه به خود نگرفته‌اند به گونه‌ای که درختان این باغات با جثه بزرگ هستند و از سوی دیگر شاهد یکپارچگی باغات شهر باغ بهادران تا روستای چم طاق هستیم و این وضعیت سبب فقدان داشتن منطقه ایزولاسیون به عنوان یکی از چالش‌های باغات بخش باغ بهادران در حوزه مبارزه با آفت پروانه فری به شمار می‌آید.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنجان تصریح کرد: متأسفانه آفت کرم خراط باغات کشور را درگیر خود کرده است و شهرستان لنجان نیز از این مسئله مصون نمانده و این در حالیست که این شهرستان در مبارزه با آفت‌های مختلف از جمله آفت ملخ سابقه خوبی داشته است و به عنوان شهرستانی پیشگام در این حوزه در استان شناخته می‌شود.

وی گردوی باغ بهادران را برندی معتبر در بین گردوهای کشور دانست و ادامه داد: شهرستان لنجان نیازمند توجه ویژه‌ای در خصوص مبارزه به آفت کرم خراط است چراکه بخش قابل توجهی از درآمد مردم این شهرستان خصوصاً بخش باغ بهادران به محصولات کشاورزی از جمله گردو و بادام اختصاص دارد و نیاز است برای جلوگیری از آسیب باغات به صورت ویژه به مبارزه با این آفت پرداخته شود.

حاتمی مطرح کرد: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی در بخش باغ بهادران همچون شهردار این شهر وجود دارد که با نگاه فرا بخشی به دنبال آن است تا با پیگیری‌های صورت گرفته و افزایش تعاملات بین دستگاهی منافع اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با آفت پروانه فری شامل حال کشاورزان و شهروندان این شهر شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با شرایط ایجاد شده بتوانیم استراتژی مناسبی برای مبارزه با این آفت طراحی و به مرحله اجرا برسانیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=16328

نوشته های مشابه

17آذر
نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است
مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان:

نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.