• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

باغبادران شهری دسترس‌پذیر برای معلولان

  • کد خبر : 16343
  • 17 آذر 1400 - 12:58
باغبادران شهری دسترس‌پذیر برای معلولان
شهردار باغبادران گفت: مدیریت شهری باغبادران به رعایت قانون جامع حمایت از معلولان در احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی نگاهی ویژه دارد.

به گزارش نبض وطن، حجت الله امینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر باغبادران دارای توپوگرافی خاصی بوده و به همین علت بیشتر بناها و مسیرهای تردد دارای شیب و پلکانی هستند.
وی افزود: طی سالیان گذشته در اجرای بسیاری از پروژه ها به نیاز معلولان، سالمندان و کودکان کمتر توجه شده است و این درحالیست که محیط‌های شهری باید پاسخگوی نیازهای کلیه شهروندان از جمله افراد داری محدودیت باشد .
شهردار باغبادران با اشاره به نگاه مدیریت شهری باغبادران به رعایت قانون جامع حمایت از معلولان در احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی،تصریح کرد: شهرداری باغبادران برای استفاده آسان و رفاه هرچه بیشتر شهروندان خصوصا افراد دارای معلولیت و سالمندان و همچنین رفاه هرچه بیشتر گردشگران برای استفاده از فضای گردشگری دو رویکرد را در دستور کار خود قرار داد.
وی ادامه داد: رویکرد نخست شهرداری باغبادران توجه ویژه به طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها، اماکن عمومی و معابر برای دسترسی و بهره‌مندی معلولان و جانبازان همچون افراد عادی از اماکن عمومی بوده از این رو طی دو سال گذشته قانون جامع حمایت از معلولان در اجرای پروژه ها و اماکن جدید احداث شده از جمله پارک شهروند به مرحله اجرا رسیده است.
امینی اضافه کرد: مناسب سازی سرویس های بهداشتی سطح شهر و پارک ها و همچنین ایجاد رمپ جهت تردد ایمن و آسان معلولان و سالمندان به مرحله اجرا رسید.
وی عنوان کرد: مناسب‌سازی و بهبود معابر و اماکن عمومی که در گذشته احداث شده بودند برای تردد و دسترسی افراد معلول، جانباز، افراد کم‌توان، سالمندان و زنان باردار دیگر رویکرد شهرداری باغبادران به شمار می آید از این رو مناسب سازی این اماکن از جمله ساختمن شهرداری با احداث رمپ، آسانسور و … مناسب سازی شد.
شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: با تحقق رویکردهای تعریف شده خوشبختانه امروز بخش قابل توجهی از اماکن عمومی شهر باغبادران برای افراد دارای معلولیت،سالمندان، جانبازان، زنان باردار و… مناسب سازی شده و این مسئله رضایتمندی نسبی شهروندان را به همراه داشته است.
وی یادآور شد: در ادامه نیز این رویکرد در دستور کار شهرداری باغبادران قرار خواهد داشت تا افراد داری معلولیت و محدودیت بتوانند در هر جایی از شهر که اراده کرد بدون کوچکترین دغدغه حضور یابند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=16343

نوشته های مشابه

17آذر
نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است
مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان:

نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.