• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر؛

شهر زمانی توسعه می یابد که در اختیار شهروندان قرار گیرد

  • کد خبر : 16384
  • 20 آذر 1400 - 12:17
شهر زمانی توسعه می یابد که در اختیار شهروندان قرار گیرد
شهردار زرین شهر گفت: شهر زمانی توسعه می یابد که در اختیار شهروندانش قرار گیرد از این رو باید در مسیر تقویت روحیه پرسش‌گری در شهر حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، اسماعیلی احمدی تقویت مسئولیت اجتماعی را مولفه‌ای مهم و تاثیرگذار در توسعه پایدار شهرهای ایران دانست و اظهار کرد: خوشبختانه امروزه بسیاری از شهروندان به عنوان موتور محرکه توسعه نسبت به مسائل و مشکلات شهر حساسیت نشان داده و با پرسش و مطالبه گری در برابر مباحث احساس مسئولیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه گردش آزاد اطلاعات حق شهروندان است، افزود: مدیریت شهری زرین شهر در دوره ششم بر این باور است، باید در مسیر تقویت روحیه پرسش‌گری در شهر حرکت کرد تا علاوه بر داشتن شهر و شهروندانی آگاه، مسیر توسعه خطه طلایی ایران را با تکیه بر شهروندان پرسشگر و مدیریت شهری پاسخگو هموار ساخت.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: امروز زمان آن رسیده تا از فرصت پرسش‌گری و نقد در مسیر رفع مشکلات شهر گام برداشت و نباید از این موضوع نگران بود چراکه شهروند آگاه به حقوق شهروندی انتقاد کرده و پرسش‌گر است، از این رو برآن شدیم با شهروندان صحبت کرده و صدای آنان را در دیدارهای چهره به چهره بشنویم.
وی با بیان اینکه هر زمان مشکلات محلات زرین شهر نیاز به پیگیری داشته باشد قطعا در فرآیند اقدام قرار خواهند گرفت، ادامه داد: در برنامه ریزی های صورت گرفته با منتخبان شهروندان از جمله اصناف، گروه‌ها و انجمن‌های مختلف و… دیدار و گفت و گو انجام و سخنان آنها را می‌شنویم از سوی دیگر در سلسله جلسات هماهنگ شده در مساجد محلات مختلف شهر حضور پیدا کرده و سخنان مردم را از نزدیک می شنویم، تا چنانچه شهروندان مشکلات را مطرح کرده و مسائل آنها مورد پیگیری ویژه قرار گیرد.
اسماعیلی احمدی با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری در دوره ششم بردن توسعه به دل محله ها است، اضافه کرد: طی نشست های چهره به چهره برگزار شده با شهروندان مباحثی چون اتمام پروژه های نیمه تمام و توزیع عادلانه خدمات در محلات مختلف شهر مورد مطالبه شهروندان بود و در تلاش هستیم بتوانیم با برنامه ریزی های صورت گرفته در برنامه زمانبدی این مهم را پیگیری کرده تا نتیجه مطلوب به دست آید و کام شهروندان شیرین شود.
وی عنوان کرد: افزایش تعامل و همکاری دوطرفه میان شهرداری و ادارت خدمات رسان به دلیل جایگاه و نقش آنها در ساخت و ساز و نوع ارتباط با شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از این رو در تلاش هستیم در سلسله نشست هایی که در حال برگزاری است روسا ادارات و یا نمایندگان آنان نیز در این جلسات حضور داشته باشند تا به صورت عملیاتی این مطالبات پیگیری شود.
شهردار زرین شهر با اشاره به سامانه ۱۳۷ شهرداری زرین شهر گفت: شهر زمانی توسعه می یابد که در اختیار شهروندانش قرار گیرد از این رو سامانه تلفنی ١٣٧ شهرداری نیز به صورت تلفنی، وبسایت و اپلیکیشن آماده دریافت مشکلات شهروندان بوده و از طریق این سامانه نیز در جریان مشکلات آنان قرار می‌گیرم و قطعا با تلاش بخش‌های مختلف شهرداری آنها را گره‌گشایی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه پاسخگویی باعث تقویت پایه‌های مدیریت شهر و کاهش فساد اداری خواهد شد، خاطرنشان کرد: بسیاری از نارضایتی‌ها ناشی از ذهنیتی است که در تحلیل فردی شهروندان وجود دارد از این رو سامانه تلفنی ١٣٧ به جز دریافت مشکلات، پذیرای نظرات ، انتقادات و پیشنهادهای شهروندان است تا پیگیری لازم توسط شهرداری انجام شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=16384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.