• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

امیرپوردستان: راهبرد موازنه وحشت، اقدام سپهبد شهید سلیمانی در مقابله با اسرائیل بود

  • کد خبر : 16470
  • 25 دی 1400 - 21:37
امیرپوردستان: راهبرد موازنه وحشت، اقدام سپهبد شهید سلیمانی در مقابله با اسرائیل بود
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پی‌ریزی ارتش حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و ایجاد راهبرد موازنه وحشت برای رژیم صهیونیستی از جمله اقدامات راهبری حاج قاسم سلیمانی به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، امیر احمدرضا پوردستان در جمع مردم شهرستان لنجان برگزاری مراسم هیئت‌های مذهبی و یادواره‌های شهدا را جلسات انتقال پرچم دانست و اظهار کرد: شهدایی چون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سرداران شهید قجه‌ای، سلیمانی، باغبان و… امروز پرچم را به دست جوانان سپرده‌اند و نباید فراموش کرد برافراشته نگه داشتن پرچم کار بسیار سختی است.

وی افزود: امروز دشمنان و در صدر آنها آمریکا در لباس دوست اما با استفاده از روش هیبریدی از همه مؤلفه‌های قدرت مثل جنگ سایبری، رسانه، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برای رسیدن به اهداف خود در ایران به میدان آمده تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بصیرت جوانان ایرانی موجب شکست توطئه‌های خبیثانه دشمنان خواهد شد، تصریح کرد: جوانان امروز در میدان‌های جهادی با شور و انگیزه بسیار بالا وارد عمل می‌شوند و اگر ما در دوران هشت سال دفاع مقدس افتخار دفاع از مرزهای ایران اسلامی را داشتیم جوانان امروز در خارج از مرزهای ایران از اسلام و ناموس خود دفاع کردند.
وی ادامه داد: جوانان کشور با حضور در اردوهای جهادی در مناطق محروم حضور یافته و به مردم نیازمند خدمت رسانی می‌کنند، از سوی دیگر با فتح عرصه‌های مختلف علمی که امروز جمهوری اسلامی را در بالاترین قله‌ها مطرح کرده به دست جوانان این مرز و بوم به دست آمده و نشان داده‌اند که بسیار شایسته پرچمداری هستند.
امیر پوردستان اضافه کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مخاطب اصلی خود را جوانان قرار داده‌اند و معظم‌له تاکید می‌کنند که ۴۰ سال دوم انقلاب از آن جوانان ایران اسلامی است که تمدن نوین اسلامی و ظهور ولایت عظمی فیش‌های این بیانه است و جوانان باید تحقق آن قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها علمی و اعتقادی خود را افزایش داده و حضور اجتماعی خود را پررنگ‌تر کنند.
وی عنوان کرد: هر آنچه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به قله نزدیک‌تر می‌شود فشار دشمنان افزایش پیدا می‌کند و باید قدم آخر را نیز با پیروی از ولایت فقیه، صبر و بردباری و با قدرت سپری کنیم.
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدامات راهبری حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: نقطه عطف بیانیه گام دوم انقلاب تولد نوین اسلامی و طلوع خورشید ولایت عظمی است و پی‌ریزی تمدن اسلامی را امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دادند و با سکانداری مقام معظم رهبری این مسیر در حال سپری شدن است.
امیر پوردستان، پی‌ریزی ارتش حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را یکی از اقدامات راهبردی حاج قاسم سلیمانی دانست و اظهار کرد: تمدن نوین اسلامی بدون پشتیبانی ارتش و نیروی نظامی نمی‌تواند مسیر خود را طی کند و حاج قاسم سلیمانی پی‌ریزی آن را با جذب نیروهایی مرکب از ایران، عراق، سوریه، پاکستان، هند و… با مذاهب شیعه، سنی، مسیحی و… کردند.
وی افزود: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شش ارتش را در منطقه به عرض هزار کیلومتر تشکیل دادند و هرکس قصد داشته باشد به ایران اسلامی نزدیک شود باید از این دژ تشکیل شده عبور کند و این مسئله نشان از تشکیل ارتش حضرت بقیه الله الاعظم (عج) است.
امیردپوردستان تصریح کرد: توسعه و گسترش فرهنگ بسیج در کشورهای محور مقاومت یکی دیگر از اقدامات راهبری حاج قاسم سلیمانی به شمار می‌آید و زمانی که داعش عملیات خود را آغاز کرد ارتش سوریه و عراق دچار فروپاشی شد و این کشورها ارتشی در اختیار نداشتند اما با حضور حاج قاسم سلیمانی فرهنگ بسیج در این کشورها جاری شد.
وی عنوان کرد: سردار شهید حسین همدانی مسئولیت قوات الدفاع الوطنی را در سوره بر عهده گرفت و بسیج را در این کشور ساماندهی کردند، در کشور عراق نیز این مسئولیت به شهید ابومهدی المهندس سپرده شد و حشدالشعبی را در کشور عراق تشکیل دادند و با سازماندهی نیروهای مردمی، ارتش این کشورها جان دوباره‌ای گرفت و داعش مجبور به عقب نشینی شد.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ایجاد راهبرد موازنه وحشت برای رژیم صهیونیستی یکی دیگر از اقدامات راهبری حاج قاسم سلیمانی به شمار می‌آید و در سال ۱۹۹۸ که ایشان به عنوان سپاه قدس منصوب شده بود، اسرائیلی‌ها هر زمان قصد داشتند اقدام به موشک باران می‌کردند اما با حضور حاج قاسم سلیمانی و کمک به حزب الله انتقال آموزش به آنان انجام گرفت و شاهد تولید موشک، پهباد، سلاح ضد زره و… توسط حزب الله بودیم و با ایجاد این ظرفیت رژیم صهیونیستی با شلیک یک موشک ده‌ها موشک در پاسخ خود دریافت می‌کردند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=16470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.