• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

باقریان: رفاه و حیات معنوی مردم یک ضرورت است

  • کد خبر : 16636
  • 22 بهمن 1400 - 15:45
باقریان: رفاه و حیات معنوی مردم یک ضرورت است
امام جمعه زرین شهر گفت: ادبیات انقلابی امام (ره)، ادبیات قرآنی بود و در این میان باید توجه داشت که تحقق عدالت بدون سرکوب مستکبران و چپاولگران میسّر نخواهد بود از این رو انقلاب اسلامی با شعار حمایت از مستضعفان بنا نهاده شد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الاسلام قاسم باقریان امروز _جمعه بیست و دوم بهمن‌ماه_ در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر با بیان اینکه امروز مردم بصیر ایران بار دیگر نشان دادند پای آرمان‌های ارزشمند انقلاب ایستاده‌ اند، اظهار کرد: آحاد مردم ایران به خوبی می‌دانند حرکت انقلاب اسلامی مبتنی بر مسیر حرکت انبیا الهی بوده به گونه‌ای که تک تک مردم، امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدای گرانقدر در این مسیر از جان و مال خود گذشتند تا زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) شوند و پرچم را به دست ایشان بسپارند.

وی با اشاره به سیره نظری و عملی امام خمینی (ره) در توجه به مستضعفان، افزود: ادبیات انقلابی امام، ادبیات قرآنی بود و در این میان باید توجه داشت که تحقق عدالت بدون سرکوب مستکبران و چپاولگران میسّر نخواهد بود از این رو انقلاب اسلامی با شعار حمایت از مستضعفان بنا نهاده شد.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی با دفاع از همین شعار قرآنی فعالیت خود را آغاز کرد و با حمایت آحاد مردم خصوصاً مستضعفین انقلاب به ثمر نشست و طی ۴۴ سال گذشته با حمایت همه جانبه مردم با وجود سختی‌های فراوان حفظ و نگهداری شده است.

وی توجه به رفاه و حیات معنوی مردم را یک ضرورت دانست و ادامه داد: امروز توجه به مردم به ویژه مستضعفین یک ضرورت و اصل انقلابی است که باید مورد توجه دولت، مجلس و مسئولان قرار گیرد تا امید در جامعه حاکم شود.

باقریان رمز پیروزی در برابر استکبار را اقدام فعالانه دانست و گفت: برخورد انفعالی با استکبار یک اشتباه استراتژیک و خطای جبران ناپذیر به شمار می‌آید و بر همین اساس معمار بزرگ انقلاب راه برخورد فعالانه را برای ما ترسیم کردند و رهبر معظم انقلاب نیز در این مسیر قدم برداشتند تا در نهایت عزت امروز ایران اسلامی به دست آمد و این مسیر باید با قدرت ادامه یابد.

وی اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب رژیم پهلوی روندی انفعالی را در برابر مستکبران جهان در پیش گرفته بود و بر همین اساس استکبار جهانی برای چپاول کشور طرح‌ها و توطئه‌های بسیاری را برنامه‌ریزی کرده بود.

امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: استکبار جهانی با طرح‌های مختلف ایران را وابسته نفت و تک محصولی بودن کرده بود به گونه‌ای که یک کشور با ۳۰ میلیون جمعیت بیش از شش میلیون بشکه نفت می‌فروخت که نشان وابستگی صد در صدی ایران به فروش نفت داشت.

وی خاطرنشان کرد: مستکبران جهان با این توطئه به گونه‌ای عمل کرده بودند که با یک اقدام چنانچه خرید نفت کاهش پیدا می‌کرد کشور با بحران جدی رو به رو می‌شد و بعد آنها به عنوان منجی هر فرهنگ و اقدامی را قصد داشتند در کشور اجرایی می‌کردند.

باقریان متذکر شد: با پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت ایستادگی و اقدامات و برخوردهای فعالانه امروز نه تنها کشور وابسته به نفت نبوده بلکه با تحقق شعار ما می‌توانیم کشور در مسیر توسعه و اقتدار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: فرهنگ و توجه به تربیت نیروی انسانی از مباحث اقتصادی نیز مهم‌تر بوده چراکه به دلیل رفتارهای غلط و اقدامات اشتباه در حوزه اقتصاد، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مجبور به برجسته سازی مباحث اقتصادی و مسائل مختلف آن حوزه شدند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: اقتصاد سالم و شکوفا از مسیر فرهنگ و تربیت نیروی انسانی کارآمد می‌گذرد از این رو برنامه‌ریزان کشور باید به این نکته توجه جدی داشته باشند و با اتحاد و هم‌بستگی در میدان عمل حضور یافته و برای حفظ فرهنگ غنی اسلامی ایرانی تلاش کنند.

وی ادامه داد: امروز در پرتو غفلت به فرهنگ نه تنها فرهنگ کشور بلکه اقتصاد نیز آسیب جدی دیده است به گونه‌ای که مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه علمیه دچار آسیب جدی شدند و نیازمند توجه جدی و فوری کارشناسی هستند.

باقریان اضافه کرد: در پرتو وحدت و همدلی مسئولان شهرستان باید وضعیت فرهنگی، معیشتی، اقتصادی و آبادانی شهرستان لنجان در سمت پیشرفت، توسعه و رفاه قرار گیرد و با حضور فرماندار جدید و انقلابی امیدواریم این خدمت رسانی شتاب دو چندان گرفته و توجه به تربیت و استفاده از نیروی انسانی کارآمد، انقلابی و بومی در صدر توجهات باشد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=16636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.