• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اسماعیلی احمدی: شهرداری‌ها، نقشی محوری را در کاهش آسیب‌های اجتماعی

  • کد خبر : 16673
  • 26 بهمن 1400 - 12:01
اسماعیلی احمدی: شهرداری‌ها، نقشی محوری را در کاهش آسیب‌های اجتماعی
شهردار زرین شهر گفت:مقام معظم رهبری همواره بر پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی در تمام طرح‌ها تاکید داشته‌اند و برهمین اساس شورای زرین شهر در دوره ششم مدیریت شهری تلاش کرده‌اند برنامه‌های فرهنگی- اجتماعی خود را بر مبنای خانواده محوری تعریف کند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیل احمدی خانواده را مهمترین نهاد انتقال فرهنگ دانست و اظهار کرد: خانواده روح فرهنگ ایرانی – اسلامی به شمار می‌آید و برای مقابله با آسیب‌هایی که بنیان خانواده را تهدید می‌کند، نیازمند تلاش مضاعف و بازگشت به خانواده هستیم.

وی با بیان اینکه پیوست نگاری فرهنگی همواره در طرح‌های شهرداری دنبال می‌شود، افزود: مقام معظم رهبری همواره بر پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی در تمام طرح‌ها تاکید داشته‌اند و با توجه به اهمیت حرکت همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در مسیر تقویت بنیان خانواده شهرداری و شورای زرین شهر در دوره ششم مدیریت شهری تلاش کرده اند برنامه‌های فرهنگی- اجتماعی خود را بر مبنای خانواده محوری تعریف کند.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه شهرداری‌ها به عنوان دستگاه خدمت‌رسان می‌توانند نقشی محوری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به وظایف و اختیارات تعریف شده برای شهرداری‌ها در قانون، مدیریت شهری زرین‌شهر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود علاوه بر برگزاری برنامه فرهنگی متعدد در مسیر تعامل و همکاری با نهادهای مختلف و سازمان‌های مردم نهاد که در زمینه‌ی آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارند گام برداشته است.

اسماعیل احمدی ادامه داد: ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی و تحکیم بنیان خانواده، ارتقا هویت، ارتقا بینش فرهنگی و همچنین تقویت روابط خانواده و مدیریت اوقات فراغت از جمله مهم‌ترین اهداف شهرداری زرین شهر در اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه فرهنگ شهروندی به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: تعامل با اداره بهزیستی در راستای برگزاری جلسات مشاوره خانواده، برگزاری برنامه‌های متعدد درون سازمانی از جمله دوره‌های آموزشی تحکیم خانواده ویژه پرسنل شهرداری، برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی تربیت فرزند و … ویژه پرسنل همواره مورد توجه مدیریت شهری قرار داشته است.

شهردار زرین شهر گفت: پدر در خانواده سنتی نسبت به خانواده مدرن به دلایل مختلف جایگاه متفاوتی پیدا کرده و این در حالی است که پدر نه تنها وظیفه تأمین معاش خانواده را برعهده دارد بلکه باید با همراهی و راهنمایی، اعضای خانواده را به درستی حمایت کند و بر همین اساس باید در مسیر تقویت رابطه عاطفی فرزندان با پدر خود گام برداشته شود.

اسماعیل احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت افزایش نشاط اجتماعی خانواده‌ها شهرداری زرین شهر جشن پدر امت را به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و مؤسسات فرهنگی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد که مورد استقبال خانواده‌ها نیز قرار گرفت.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تولید و انتشار محتواهای آموزشی بتوانیم در مسیر تعالی خانواده در سطح محلات مختلف شهر گلم برداشته و مشارکت نسل‌های مختلف را در تحقق این مهم به دست آوریم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=16673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.