• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

وزیر بهداشت در جمع مردم “لنجان”:در تمام رشته‌های علوم پزشکی خودکفا هستیم

  • کد خبر : 16880
  • 28 بهمن 1400 - 12:28
وزیر بهداشت در جمع مردم “لنجان”:در تمام رشته‌های علوم پزشکی خودکفا هستیم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عمده خدمات بهداشتی و درمانی در کشور قبل از انقلاب به‌دست پزشکان هندی و بنگلادشی انجام می‌شد اما پس از انقلاب اسلامی در بیشتر رشته‌های پزشکی به خودکفایی رسیدیم که از بزرگترین دستاوردها بشمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، بهرام عین الهی ظهر امروز در جمع مردم و مسئولان شهرستان لنجان در بیمارستان شهدای لنجان، اظهار کرد: استان اصفهان و جای جای این استان نگین درخشان کشور ایران است، حماسه‌هایی که مردم این استان در دفاع مقدس و پس از آن آفریدند را هیچ‌گاه از یاد نخواهیم برد.

وی افزود: چندوقتی افتخار داشتم که در اصفهان در خدمت شهید همت بودم بنابراین حماسه‌های بزرگ مردم اصفهان همچون شهید خرازی و دیگر فرماندهان آفریدند را به یاد داریم.

 وزیر بهداشت تصریح کرد: لشکر خط شکن امام حسین(ع) اصفهان همیشه در جبهه نمونه بود و پس از دفاع مقدس نیز اصفهان در حوزه مدافعان حرم خوش درخشید و شهید حججی نمونه‌ای دیگر از الگوی ایثار و فداکاری در کشور بود که نام او و استان اصفهان را جاوادن کرد چراکه مقام معظم رهبری فرمودند: کسانی که به کشورهای دیگر همچون سوریه رفتند و به شهادت رسیدند آنها مقام و جایگاه والایی دارند.

وی با بیان اینکه دشمن همیشه دشمن بوده و به هرشکل ممکن به دنبال آسیب رساندن به انقلاب است، ادامه داد: امروزه ما به پشتوانه هزاران شهیدی که پس انقلاب تقدیم کردیم هرکدام‌ تکلیفی داریم و باید به آن عمل کنیم که نخستین تکلیف ما حفظ انقلاب است.

عین الهی با بیان آنکه ما برای پیشگیری از آسیب باید خود و ایمان را قوی کنیم، اضافه کرد: باید راه شهدا را ادامه دهیم، اگر در اصفهان حجم زیادی از حضور قهرمانان را شاهد هستیم پس رسالت ما بر حفظ و حراست از انقلاب است و یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب، دستاورد بهداشت و درمان بوده چرا که امروزه قوی‌ترین رشته‌های علوم پزشکی منطقه و دنیا را در اختیار داریم.

وی عنوان کرد: اگر از افراد مسن سوال پرسیده شود به خوبی به یاد دارند که دکترای هندی، بنگلادشی که گذشته درمان مردم ما را انجام می‌دادند باوجود آنکه در زمان شاه پهلوی وابستگی صددرصدی به قدرت‌های خارجی داشتیم اما تمام خدمات و درمان‌های ما بسیار پیش پا افتاده بود بنابراین می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که آنها نمی‌خواستند ما رشد کنیم.

وزیر بهداشت با بیان آنکه رشد ما در سایه استقلال و راهبردهای حضرت امام خمینی(ره) ایجاد شد، بیان کرد: امروزه در تمام رشته‌های علوم پزشکی به خودکفایی رسیده ایم و دیگر نیاز نیست بیماری برای مداوا به خارج از کشور سفر کند.

وی افزود: با سرمایه شهدا، دانشگاه‌ها و علوم پیشرفته‌ای که در کشور در اختیار داریم باید همگی از پیشرفت کشور حمایت کنیم و باید از خیران سلامت که از پروژه‌های بهداشت و سلامت حمایت کردند تشکر کنم که دولت و اینگونه حرکات سازنده را حمایت می‌کنند.

عین الهی ادامه داد: مردم حق دارند از خدمات بهداشت و درمان بهتری برخوردار شوند، بنابراین ضروری است که خیرین همچون گذشته به دولت یاری رسانند.

وی اضافه کرد: ما به دنبال یک ایران قوی هستیم، شاید در ۴۰ سال پیش اسم کشور ایران آورده می‌شد کسی آن را نمی‌شناخت اما امروز همه می‌دانند که ایران یک کشور قوی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز نام ایران با نام حاج قاسم سلیمانی، شهید حججی و دانشمندان برجسته ایرانی در دنیا اجین شده است، گفت: همه ما به نوعی در قوی‌تر شدن ایران موثر هستیم از این رو با وحدت باید به گونه ای عمل کنیم تا بتوانیم به آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دست یابیم.

وی یادآور شد: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کشورها که ادعای پیشرفته بودن را داشتند در این حوزه درمانده شدند، به گونه ای که هر روز  ۲ الی ۳ هزار مرگ و میر را در آمریکا شاهد هستیم.

عین الهی ادامه داد: مردم ایران آنقدر قوی هستند که در طول ۸ سال جنگ تحمیلی ایستادگی کردند و امروز نیز باوجود همه تحریم‌ها مقاومت می‌کنند بنابراین به پشتوانه مردمی انقلابی کشوری قدرتمند هستیم.

وی اضافه کرد: هنگامی که مقام معظم رهبری می‌گویند که من برای پیشگیری از کرونا واکسن می‌زنم مردم نیز از رهبرشان پیروی می‌کنند و تا زمانی که مردم لبیک گوی ولی فقیه زمان خود از کشور حمایت می‌کنند و وارد صحنه می‌شوند به این معناست که به دنبال ایران قوی هستند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با وجود همه سختی‌ها که به دنبال تحریم‌ها به کشور تحمیل شد اما فصل جدیدی از شکوفایی در ایران در حال آغاز است، چرا که تحریم‌ها چیزی جز قدرتمندتر شدن و خودکفایی ایران به همراه نداشت و امیدواریم در دولت مردمی سیزدهم شاهد رشد و شکوفایی چشمگیر کشور باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=16880

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.