• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

حسینی: دولت سیزدهم برای ریشه‌کنی فقر و بیکاری عزم جهادی دارد

  • کد خبر : 17040
  • 13 اسفند 1400 - 14:02
حسینی: دولت سیزدهم برای ریشه‌کنی فقر و بیکاری عزم جهادی دارد
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم میراث دار کم کاری‌ها و تعلل‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته است و باید امروز این مباحث جبران شود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، سیدمحمد حسینی امروز _ سیزدهم اسفندماه_ در سخنرانی بین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر، اظهار کرد: دولت سیزدهم، دولت تحول تحول‌گرا و عدالت محور است، بر همین اساس مسئولان باید عزم خود را جزم کرده تا وضعیت کشور روند تغییر و بهبود به خود بگیرد.

وی افزود: دولت سیزدهم در شش ماه گذشته اقدامات ارزنده‌ای را در راستای بهبود وضعیت کشور انجام داده، برخی برنامه‌های دولت میان مدت و برخی بلند مدت است تا بتواند امید را در کشور تزریق کرده و مشکلات کشور را مدیریت و فقر را ریشه‌کن کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: به موازات تلاش دولت برخی قصد دارند امید به وجود آمده را به یأس تبدیل کنند از این‌رو دولت و ملت باید دست در دست یکدیگر داده تا کشور را بسازیم.

وی ادامه داد: چنانچه در گذشته نقدی بر عملکردها و کوتاهی و رخوتی که بر کشور حاکم بوده وجود داشت، امروز با استقرار نیروهای انقلابی در رأس کار قرار گرفته‌اند باید خود را وقف خدمت به مردم کنند تا اعتماد مردم به مسئولان افزایش یابد.

حسینی گفت: رئیس‌جمهور دولت سیزدهم تعطیلی را کنار گذاشته و شبانه‌روز در تلاش هستند تا مشکلات کشور را به شکلی جهادی اداره و برطرف شود، رئیس جمهور بن‌بستی را در مقابل خود احساس نمی‌کنند و معتقد هستند هر کجا ایراد و اشکالی وجود داشته باشد باید به دنبال مرتفع کردن آن برخواست. در آزادسازی سواحل دریا انقلابی و جدی اقدام شد و این نشان از عزم جدی عدالت محوری در دولت سیزدهم دارد.

وی افزود: اگر امروز همت کرده و دست به دست یکدیگر دهیم بسیاری از موانع را از سر راه برداشته خواهد شد. در گذشته چنین مطرح می‌شد که تحریم‌ها باید برداشته شود تا بتوانیم نفت فروخته و پول خود را بازگردانیم، اما امروز نه تنها موفق به فروش بیشتر نفت شده‌ایم نفت بلکه ارز آن را وارد کشور کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به افزایش صادرات غیرنفتی در طول شش ماه گذشته گفت: در سال گذشته آمار صادرات محصولات مختلف ۳۵ میلیارد دلار بوده، اما در سال ۱۴۰۰ این عدد به ۴۷ میلیارد دلار افزایش یافته است و این جهش نشان از وضعیت بهتر صادرات غیرنفتی در سال آینده را دارد.

وی افزود: پیوست شانگهای یک گام بلند جهت تبادلات تجاری و اقتصادی به شمار می‌آید و در بحث چین و توافق‌نامه بیست و پنج‌ساله نیز که به اجرا رسیده زمینه خوبی را برای کشور فراهم می‌کند تا در کشور سرمایه‌گذاری کرده و از تحریم‌ها عبور کنیم، البته در کنار این مباحث مذاکرات نیز با قدرت انجام می‌شود.

حسینی تصریح کرد: وضع موجود حاکم بر کشور را قبول نداشته و معتقد هستیم مدیران باید عزم خود را جزم کرده تا گره‌ها باز شده و مشکلات کشور را برطرف سازیم.

وی با اشاره به اهمیت تامین کالاهای اساسی با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال، ادامه داد: جلسات ستاد تنظیم بازار به شکلی مداوم در حال برگزاری است و کنترل‌ها در حال انجام است و باید توجه داشت دولت خود را پاسخگوی مردم می‌داند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: دولت، تعزیرات، دستگاه قضا و … خود را موظف دانسته تا اجازه ایجاد اخلالی در معیشت مرم را ندهند.

وی با اشاره به مجوز کسب و کار گفت: با حرکت مجلس و تسریع در صدور مجوز کسب و کار درگاه ملی صدور مجوز در همه وزارتخانه‌ها فعال شده و دولت نیز حمایت خواهد کرد تا با انجام سرمایه‌گذاری‌ها مشکل اشتغال مدیریت شود.

حسینی تصریح کرد: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون شانزده سفر استانی توسط رئیس جمهور انجام گرفته و رئیس جمهور و وزرا از نزدیک مشکلات شهرها را بررسی کرده و پس از جمع‌بندی به دنبال کسب نتیجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: اختیارات استانداران در دولت سیزدهم افزایش یافته تا از اتلاف وقت جلوگیری شود و قطعاً با تفویض اختیار کارها به سرعت انجام خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: با استقرار کامل مدیران انقلابی، جهادی و پرتلاش انتظار می‌رود مشکلات مدیریت شوند و بر همین اساس مدیران باید خود را وقف خدمت به مردم کنند.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم میراث دار کم کاری‌ها و تعلل‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته است و باید امروز این مباحث جبران شود.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز دولت به دنبال ریشه‌کن کردن فقر بوده و زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست که عده‌ای گرفتار فقر باشند بر همین اساس دولت همه تلاش خود را به کار گرفته تا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مسیر کاهش فقر گام برداشته شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=17040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.