• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اسماعیلی احمدی: حفظ و حراست از فضای سبز شهری نیازمندمشارکت فعال شهروندان

  • کد خبر : 17115
  • 17 اسفند 1400 - 13:04
اسماعیلی احمدی: حفظ و حراست از فضای سبز شهری نیازمندمشارکت فعال شهروندان
شهردار زرین شهر گفت: بدون مشارکت فعال شهروندان، حفظ و حراست از فضای سبز شهری و درختان ممکن نیست، از این رو شهرداری به منظور تقویت مشارکت شهروندان، خصوصاً نسل جوان اجرای طرح درختکاری عشق ماندگار را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی‌احمدی در آئین درختکاری عشق ماندگار، اظهار کرد: امروز شهرهای ایران از جمله زرین‌شهر با تغییر اقلیم و خشکسالی مواجه هستند و این روند موجب وارد آمدن صدمات جبران‌ناپذیری به فضای سبز شهری شده است.

وی افزود: یکی از مؤلفه‌های شهرداری زرین‌شهر در مقابله با خشک شدن درختان و فضای سبز شهری، استفاده از تجربه کارشناسان و تدوین نسخه‌های محلی برای عبور از این چالش است و از جمله راهکارهایی که در این زمینه مورد توجه قرار گرفته، استفاده از تنوع گونه‌های درختی و گیاهان مقاوم و سازگار با کم‌آبی است.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: بدون مشارکت فعال شهروندان، حفظ و حراست از فضای سبز شهری و درختان ممکن نیست، از این رو شهرداری به منظور تقویت مشارکت شهروندان، خصوصاً نسل جوان اجرای طرح درختکاری عشق ماندگار را در دستور کار خود قرار داده است.

اسماعیلی‌احمدی اضافه کرد: در طرح درختکاری عشق ماندگار که به مرحله اجرا رسیده است، کاشت نهال توسط زوج‌های جوانی که در سال ۱۴۰۰ ازدواج کردند، در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای اجرا شد که مورد توجه شهروندان قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی با تکیه بر اهمیت تحکیم بنیان خانواده، گفت: بحث آموزش و تحکیم خانواده در مسائل فرهنگی شهرداری زرین‌شهر دیده شده و طرح درختکاری عشق ماندگار نیز با شعار «استوار چون درخت در مسیر زندگی» و با هدف تحکیم خانواده اجرایی شد و امیدواریم در ادامه مسیر نیز با اجرای برنامه‌های مختلف در این حوزه بتوانیم موفق عمل کنیم.

شهردار زرین‌شهر با اشاره به غرس دو هزار نهال درخت در سطح شهر، اضافه کرد: در برگزاری این رویداد تلاش شد ضمن غرس ۲۲۳ نهال توسط زوج‌های جوان و خانواده‌ها تأثیر و کنش متقابل میان برخورداری از فضای سبز شهری و برخوردار نبودن از آن بر زندگی شهروندان برای نسل جوان تبیین شود تا شهروندان بیش از پیش از مزایا و تأثیرات غیر مستقیم فضاهای سبز بر زندگی خود آگاه شوند.

اسماعیلی‌احمدی گفت: قطعاً با برنامه ریزی‌های صورت گرفته پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای در برنامه زمانبندی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به یکی از فضاهای بسیار با ارزش، تأثیرگذار و آرامش بخش در شادکامی زندگی شهروندان مبدل خواهد شد و کاشت درختان و حفاظت از درخت‌های غرس شده توسط شهروندان تأثیر بسزایی در ایجاد رابطه انسان و عناصر طبیعی برقرار خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=17115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.