• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

امینی: سرانه فضای سبز شهر باغبادران رشدی حدود دو برابر داشته است

  • کد خبر : 17133
  • 20 اسفند 1400 - 12:13
امینی: سرانه فضای سبز شهر باغبادران رشدی حدود دو برابر داشته است
شهردار باغبادران گفت: طی دو سال گذشته شهرداری باغبادران با اقدام جهادی در مسیر توسعه فضای سبز شهری حرکت کرد و با اجرای پروژه‌های تعریف شده و اقدامات صورت گرفته سرانه فضای سبز عمومی هر شهروندان باغبادران به بیش از چهار متر مربع افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الله امینی در جمع شهروندان باغبادران با اشاره به اهمیت توسعه و حفظ فضای سبز شهرهای ایران، اظهار کرد: حفاظت از ثروت‌های ارزشمندی چون آب، خاک و منابع طبیعی و محیط زیست مسئولیتی است که بر عهده تک تک شهروندان قرار دارد و چنانچه به این داشته‌های ارزشمند بی توجه باشیم خود و آیندگان از این بی‌توجهی متضرر خواهیم شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود گیاه زنده را آسایش‌بخش روح و نگهدارنده جسم انسان و منبع رزق خدادادی دانستند و با تکیه برسخنان معظم له می توان گفت درختان نبض زمین، ریه تنفسی جهان و مایه حیات انسان هستند که سلامت جسم، روح، روان همه ما وابسته به درخت است.

شهردار باغبادران تصریح کرد: ۱۵ اسفند و روز درختکاری نویدبخش فرا رسیدن بهار و زنده شدن طبیعت است از این رو آحاد مردم و مسئولان در هفته منابع طبیعی کاشت درخت را یک وظیفه دینی و ملی دانسته و تلاش می کنند به محیط زیست احترام گذشته و آنرا احیاء کند.

وی درخت نماد ایستادگی، مقاومت، آبادانی و شاخص سرسبزی دانست و ادامه داد: فضای سبز شهری و درختان مظهر زندگی و عاملی موثر در لطافت هوا به شمار می آیند و برهمین اساس شهرداری باغبادران توجه ویژه‌ای به توسعه پایدار و گسترش فضای سبز این شهر ساحلی دارد.

امینی اضافه کرد: مدیریت شهری باغبادران همچون سال‌های گذشته با فرا رسیدن هفته منابع طبیعی در کنار اقداماتی که در طول ایام مختلف سال در راستای توسعه و حفظ فضای سبز شهری دارد با هدف ترویج فرهنگ درختکاری اقدام به توزیع نهال و غرس نهال در محلات مختلف شهر و مدارس می‌کند چراکه این حرکت اثر تربیتی دارد.

وی عنوان کرد: از گذشته های دور مردمان باغبادارن همواره به درخت و درختکاری توجه ویژه ای داشتند و وجود باغات و بیشه‌زارها در این شهر گواه این مومضع است و باید توجه داشت نیاکان ما با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و توجه به حفاظت از این ثروت ملی در زمان غرس درخت کودکان را همراه خود می کردند تا از نزدیک با ثمرات درخت و درختکاری آشنا شوند.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: شهر ساحلی باغبادران شهری است که در میان درختان انبوه، بیشه‌زارها و قلمستان‌ها قرار گرفته اما این شهر زیبا از نظر فضای سبز عمومی فقیر است.

وی یادآور شد: سرانه استاندارد جهانی به ازای هر نفر ۲۰ تا ۲۵ متر مربع تعریف شده و میانگین فضای سبز کشور به ازای هر نفر ۱۲ مترمربع بوده در حالی که این سرانه در شهر باغبادران با احتساب باغات و بیشه‌زارها ۱۸ مترمربع است.

امینی به دلیل وجود باغات و بیشه زارها، مدیریت شهری در طول سالیان متمادی از توسعه فضای سبز عمومی غافل مانده بود، افزود: سرانه هر شهروند در شهر باغبادران بدون احتساب باغات و بیشه‌زارهای خصوصی، کمتر از ۲.۵ مترمربع بود و با آغاز فعالیت خود به عنوان شهردار باغبادران به شهروندان این باغشهر زیبا قول دادم فضای سبز عمومی شهر را به دو برابر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب کاشت درخت را حرکتی دینی و انقلابی دانسته‌اند، تصریح کرد: طی دو سال گذشته شهرداری باغبادران با اقدام جهادی در مسیر توسعه فضای سبز شهری حرکت کرد و با اجرای پروژه‌های تعریف شده و اقدامات صورت گرفته سرانه فضای سبز عمومی هر شهروندان باغبادرانی به  بیش از چهار متر مربع افزایش یافت.

شهردار باغبادران تاکید کرد: مدیریت شهری باغبادران با اختصاص بودجه و امکانات و همچنین تعریف پروژه‌های جدید برنامه ریزی لازم را در جهت توسعه فضای سبز شهری انجام داده و امیدورایم در ادامه مسیر نیز این روند جهادی با سرعت قابل قبول ادامه یابد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=17133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.