• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ایزدی: فضای سبز شهری ارزشمندترین گنجینه‌ طبیعی یک شهر است

  • کد خبر : 17137
  • 20 اسفند 1400 - 13:09
ایزدی: فضای سبز شهری ارزشمندترین گنجینه‌ طبیعی یک شهر است
شهردار فولادشهر گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی علاوه بر توزیع رایگان شش هزار اصله درخت در بین شهروندان، سه هزار اصله نیز در سطح شهر جدید فولادشهر غرس شد تا علاوه بر ایجاد شادابی در بین شهروندان، فیلترهای تنفسی شهر در مسیر حفظ سلامتی جسمی شهروندان بیش از پیش تقویت شوند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین ایزدی در جمع شهروندان شهر فولادشهر اظهار کرد: درخت مظهر حیات و یکی از پرثمرترین نعمت‌های بیکران خداوند به شمار می‌آید که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌کند و در این میان توسعه فضای سبز یکی از شاخص‌های اصلی در مدیریت شهرهای ایران به‌حساب می‌آید.

وی افزود: با توجه به روند رو به رشد جمعیت در شهر جدید فولادشهر توسعه و گسترش پارک‌های محله‌ای و فضای سبز برای ایجاد تعادل روحی، روانی، جسمانی و اجتماعی مورد توجه شهرداری قرار گرفته است و از سوی دیگر به دلیل افزایش آلایندگی‌ها بدون وجود فضای سبز شهری امکان ادامه حیات برای شهر و شهروندان وجود ندارند.

شهردار فولادشهر تصریح کرد: فولادشهر با ۵۴۰ هکتار فضای سبز شامل فضای سبز شهری و پارک جنگلی، بیشترین سرانه فضای سبز را در بین شهرهای ایران دارد و بر اساس آمار موجود سرانه فضای سبز این شهر بیش از چهار برابر میانگین سرانه فضای سبز کشور است.

وی با بیان اینکه درختان و فضای سبز شهری یکی از ارزشمندترین گنجینه‌های طبیعی یک شهر به‌شمار می‌آید، ادامه داد: گسترش فضای سبز در شهر جدید فولادشهر یکی از برنامه‌های مهمی است که علیرغم سرانه قابل توجه فضای سبز شهری از سوی شهرداری دنبال می‌شود.

ایزدی اضافه کرد: یکی از عوامل توسعه فضای سبز شهری و پایداری آن، کاشت گونه درختی و درختچه‌ای مناسب با اقلیم آن شهر بوده و با توجه به فرا رسیدن بهار و هفته منابع طبیعی علاوه بر گلکاری و کاشت نهال در میادین، رفوژهای میانی و… شش هزار اصله درخت از انواع سرو، کاج، زبان گنجشک و زیتون به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: همزمان با هفته منابع طبیعی علاوه بر توزیع رایگان شش هزار اصله درخت در بین شهروندان، سه هزار اصله نیز در سطح شهر جدید فولادشهر غرس شد تا علاوه بر ایجاد شادابی در بین شهروندان، فیلترهای تنفسی شهر در مسیر حفظ سلامتی جسمی شهروندان بیش از پیش تقویت شوند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=17137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.