• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

محمدی: روزهای فعالیت پایگاه انتقال خون زرین شهر به ۳ روز افزایش یافت

  • کد خبر : 17213
  • 26 اسفند 1400 - 0:00
محمدی: روزهای فعالیت پایگاه انتقال خون زرین شهر به ۳ روز افزایش یافت
فرماندار شهرستان لنجان گفت: از ابتدای سال جاری تا بیست‌وچهارم اسفندماه و طی ۵۰ روز کاری، ۳۲۴۲ نفر از شهروندان شهرستان لنجان برای اهدای خون به مرکز مراجعه کردند که از این تعداد ۲۵۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن حمیدرضا محمدی‌فشارکی درجمع خبرنگاران، با بیان اینکه نیاز به گروه‌های خونی مختلف همواره و به طور شبانه‌روزی وجود دارد، اظهار کرد: پروژه خیرساز مرکز انتقال‌خون زرین‌شهر یکی از این پروژه‌های تأثیرگذار در شهرستان لنجان به‌شمار می‌آید که کلنگ ساخت این مرکز در سال ١٣٩٠ به زمین خورد و پس از فراز و نشیب‌های مختلف به بهره‌برداری رسید تا شعار؛ “اهدای خون؛ اهدای زندگی” را منصه ظهور برساند.

وی افزود: به دلایل مختلف پس از بهره‌برداری از مرکز انتقال خون زرین‌شهر، این مرکز در طول هفته تنها یک روز به شهروندان شهرستان لنجان ارائه خدمت می‌کرد و افزایش روزهای فعالیت این مرکز به عنوان یک مطالبه مطرح بود.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه یکی از حیاتی‌ترین مراکز پزشکی ایران؛ سازمان انتقال خون است، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده از ابتدای سال جاری تا بیست‌وچهارم اسفندماه و طی ۵۰ روز کاری، ۳۲۴۲ نفر از شهروندان شهرستان لنجان برای اهدای خون به مرکز مراجعه کردند که از این تعداد ۲۵۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه افزایش روزهای فعالیت مرکز انتقال خون زرین‌شهر تأثیر بسزایی در افزایش استقبال اهداکنندگان خون خواهد داشت پس از پیگیری‌های انجام شده از این پس این مرکز سیار در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه آماده ارائه خدمات به اهداکنندگان خون است.

وی اضافه کرد: بر اساس قوانین سازمان انتقال خون برای مراکز ثابت و تیم سیار خون‌گیری تعریف خاصی وجود دارد و بر مبنای آماری همچون تعداد تخت بیمارستانی، فاصله تا نزدیک‌ترین مرکز انتقال خون، شاخص‌های ویروسی، جمعیت استان، تصادفات در خصوص نوع فعالیت مراکز تصمیم‌گیری می‌شود.

محمدی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده نبود ژنراتور و UPS که از زیرساخت‌های مهم مرکز ثابت خون‌گیری به‌شمار می‌آید که سبب شده است مرکز سیار انتقال خون زرین‌شهر به یک مرکز ثابت ارتقا پیدا نکند؛ چراکه پس از مرحله خون‌گیری نمی‌توان کیسه‌های خون را محل مستقر نگهداری کرد و با کوچک‌ترین تنش برق و زنجیره سرما با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: خیرین همواره در شرایط سخت اقتصادی به فکر مردم بوده و هستند؛ از این‌رو چنانچه بار دیگر خیرین نیک‌اندیش به این عرصه ورود پیدا کنند و اعتباری برای خرید و تجهیز مرکز سیار انتقال خون به ژنراتور و UPS در نظر گرفته شود می‌توان در مسیر ارتقای مرکز سیار به ثابت حرکت کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=17213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.