• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

محمدی: بسیجیان شهرستان لنجان در صحنه‌های حساس حضوری پرشور داشته و دارند

  • کد خبر : 17219
  • 26 اسفند 1400 - 23:37
محمدی: بسیجیان شهرستان لنجان در صحنه‌های حساس حضوری پرشور داشته و دارند
فرماندار شهرستان لنجان گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، صراحتاً جوانان را مخاطب خود قرار داده است و کلیدی‌ترین قسمت این بیانیه این است که جوانان باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت دهند و عمل جهادی را به کار ببندند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمیدرضا محمدی فشارکی در جمع مسئولان و نخبگان شهرستان لنجانT اظهار کرد: امام خمینی (ره) در آذر ماه ۱۳۵۸ در سخنان خود فرمودند امروز با دشمنی به نام آمریکا مواجه هستیم که به ابزار درجه یک دنیا مجهز است، البته ما نیز به توکل و اتکا به خداوند متعال، اسلام و قرآن مجهز هستیم و رمز پیروزی ما در این معرکه همراهی و همکاری مردم و ملت است.

وی افزود: مقام معظم رهبری ارتباط میان امت با امام را رمز پیروزی می‌داند، بر همین اساس می‌توان گفت همراهی و همکاری ملت و اتصال امام و امت رمز پیروزی در عرصه‌های مختلف است و رسالت بسیج جامه عمل پوشاندن به این مهم است.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به نقش بسیج در همراهی مردم و نقش‌آفرینی آنان در مسائل، چالش‌ها و بزنگاه‌ها، خاطرنشان کرد: در شرایط سخت و پیچیده کرونا و مشکلاتی که این ویروس منحوس برای جامعه به همراه داشت، سپاه و بسیج در کنار دیگر دستگاه‌ها به شکلی جهادی در میدان عمل حضور پیدا کردند و در مسیر حفظ سلامت مردم سلامت خود را به‌خطر انداختند. در هر برهه از زمان که این روحیه در کشور جاری و ساری شد، ایران اسلامی سربلند خارج شده است.

محمدی فشارکی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌ها، خطاب به این قشر مؤثر و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در بیانه گام دوم تبیین کردند.

وی اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری صراحتاً جوانان را مخاطب خود قرار داده است و کلیدی‌ترین قسمت این بیانیه این است که جوانان باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت دهند و عمل جهادی را به کار ببندند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه امروز به تربیت‌یافتگان بسیج و مسجد به شدت نیازمندیم، تاکید کرد: نوع قرائت در حوزه مسئولیت‌پذیری جوان باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم انتظارات این بیانیه را برآورده کنیم از این رو جوانانی که در مکتب اسلام و کانونی تحت عنوان مسجد تربیت می‌شوند باید به تحقق این مهم توجهی ویژه داشته باشند.

محمدی فشارکی اظهار کرد: وظیفه بسیج در کنار دیگر مسئولیت‌هایی که بر عهده دارد، تربیت کادر برای انقلاب اسلامی است چراکه نظام در برهه فعلی برای پذیرش مسئولیت به این نیروها نیاز دارد.

وی با بیان اینکه کسی که قصد دارد انقلابی و جهادی عمل کند باید تربیت شده بسیج باشد، تاکید کرد: بسیج بن‌بستی مقابل خود نمی‌بیند چراکه شاخصه‌های نویدبخش و قدرت‌آفرین را در دل خود جای داده و این مسئله موجب می‌شود با تفکر بسیجی همه بن بست‌ها شکسته شود.

فرماندار شهرستان لنجان افزود: امروز دست ما به سوی بسیج و بسیجیان دراز بوده و بیش از هر زمان نیازمند روحیه و فرهنگ بسیج هستیم تا شاهد پیشرفت و توسعه کشور باشیم.

محمدی فشارکی با بیان اینکه بسیجیان شهرستان لنجان در صحنه‌های حساس حضوری پرشور داشته و دارند، گفت: بسیجیان شهرستان لنجان سال ۹۸ با دست خالی و علی‌رغم پیچیدگی اغتشاشات با بصیرت در صحنه حضور یافتند و در شرایط کرونا نیز در پایگاه‌های بسیج مردانه حضور داشتند.

وی تصریح کرد: بسیجیان شهرستان لنجان در برپایی ایستگاه‌های سلامت و تیم‌های رفع آلودگی، جذب کمک‌های مردمی و مومنانه، حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا و اجرای طرح غربال‌گری خوش درخشیدند.

فرماندار شهرستان لنجان ادامه داد: تفکرات راهبردی امام خمینی (ره) امروز شجره طبیه بسیج را برای کشور به‌جا گذاشته است و هرکجا گره‌ای در مسیر حرکت نظام ایجاد شود، بسیج آن گره را باز می‌کند و این بسیج آحاد مردم ایران اسلامی هستند که مشتاقانه در عرصه‌های مختلف حضور دارند.

محمدی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های بسیج برای بالندگی جوانان به عنوان سرمایه عظیم کشور استفاده کنیم، گفت: امروز شهرستان لنجان ۴۰۰ رده بسیج در اختیار دارد که به عنوان پایگاه مردم‌داری و وحدت آفرین شناخته می‌شوند، بر محیط پیرامونی خود اثرگذار بوده و ظرفیت بسیار بالایی در اختیار دارند، از این رو باید در نظام مسائل شهرستان از ظرفیت بسیج استفاده کنیم تا چالش‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر بگذاریم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=17219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.