• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳

امینی: چالش‌های اسناد اراضی باغبادران بررسی می‌شود

  • کد خبر : 17603
  • 05 فروردین 1401 - 23:01
امینی: چالش‌های اسناد اراضی باغبادران بررسی می‌شود
شهردار باغبادران گفت: با حضور ارسلان مالکی، عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در شهر باغبادران مشکلات این شهر ساحلی مرود بررسی قرار گرفت.

حجت الله امینی در حاشیه بازدید عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۶۴ محله ملک آباد باغبادران به عنوان یک روستا مجزای از این شهر به شمار می‌آمد و تصمیم گیری‌ها در این روستا شورای ۹ نفره انجام می گرفت.
وی افزود: شورای ۹ نفره روستای ملک آباد در آن زمان واگذاری‌هایی را در قالب زمین‌های ۵۰۰ متری به شهروندان داشته و در ازای واگذاری هزینه‌هایی را از شهروندان دریافت کرده تا بتوانند بخشی از خدمات روستا از جمله آب و برق را تامین کنند.
شهردار باغبادران تصریح کرد: با الحاق روستای ملک آباد به شهر باغبادران، مسکن و شهرسازی اقدام به دریافت سند درخصوص این اراضی کرده و این مسئله مشکلات متعددی را برای ساکنین این محله ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: پیگیری‌های فراوانی در راستای حل چالش اسناد این اراضی انجام گرفته که متاسفانه تاکنون بدون نتیجه باقی مانده است.
امینی اضافه کرد: در جلسه‌ای که چندی پیش با حضور جمعی از معتمدین محل، مسئولان شهری و نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار وقت برگزار شد، مقرر شد مسئولان مربوطه توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به شهر باغبادران دعوت و پس از بازدید میدانی تصمیمات لازم درخصوص این مشکل اتخاذ شود تا بخشی از نگرانی‌های مالکین برطرف شود.
وی عنوان کرد: باید به این نکته توجه داشت شهروندان محله ملک آباد مستندانی را درخصوص واگذاری زمین خود از شورای ۹ نفره در اختیار دارند که تایید می کند واگذاری اراضی در قبال دریافت هزینه انجام گرفته است.
شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: امروز با دعوت نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی از عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن به همراه فرماندار شهرستان لنجان در این شهر ساحلی حضور یافتند و از محله ملک آباد بازدید شد و ضمن بررسی مشکلات اسناد اهالی ملک آباد که در دو پهنه مختلف قرار دارد، مشکل اسناد محله نهضت، جانمایی محل اجرای نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت.
وی متذکر شد: همچنین موضوع اسنادی که توسط مسکن و شهرسازی بر روی املاک تجاری شهرداری و ترمینال شهرداری گرفته شده و اختلافی که بین شهرداری و مسکن و شهرسازی وجود دارد مورد بررسی و بازدید انجام گرفت.
امینی تاکید کرد: پس از بازدیدهای میدانی مقرر شد برای هر یک از چالش‌های مطرح شده گردش کار تنظیم و پس از بررسی در استان، پیشنهادات جهت بررسی بیشتر و کسب نظر سازمان ملی زمین و مسکن با تشکیل جلسه ای در تهران پیگیری شود تا دستورات لازم درخصوص حل این مشکلات را دریافت کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد با پیگیری های انجام شده این موضوعاتی که فرسایش آن باعث ایجاد نگرانی در بین شهروندان و ذینفعان شده است حل و فصل شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=17603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.