• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اسماعیلی احمدی: جاودانگی نوروز در شادی، پویایی و زندگی و … نهفته است

  • کد خبر : 17668
  • 06 فروردین 1401 - 11:15
اسماعیلی احمدی: جاودانگی نوروز در شادی، پویایی و زندگی و … نهفته است
شهردار زرین‌شهر گفت: یکی از نیازهای اساسی شهروندان در این روزها گفت‌وگو و ابراز هیجانات است و آغاز فصل بهار فرصتی است تا این نیازها از طریق برگزاری آئین‌های کهن و برنامه‌های نوروزی توسط مدیریت شهری، تأمین شود.

حسین اسماعیلی احمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاد زیستن در روزهایی که شیوع ویروس کرونا، مشکلات اقتصادی و… فضای جامعه را تحت‌تأثیر قرار داده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امروز شهرهای ایران بیش از هر زمان به شادی و نشاط نیاز دارد.
وی افزود: بیش از دو سال است که همه‌گیری ویروس منحوس کرونا و محدودیت‌های سفر، شهروندان را مجبور کرده‌ است که زمان زیادی را در خانه بگذرانند و این وضعیت بر روح و روان خانواده‌ها بی‌تاثیر نبوده است.
شهردار زرین شهر نوروز را فرصتی برای احیای شادی در شهرهای ایران دانست و تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی شهروندان در این روزها گفت وگو ابراز هیجانات و نیازها بوده و هر یک از این مولفه‌ها با آغاز فصل بهار و از طریق برگزاری آیین کهن و برنامه‌های نوروزی توسط مدیریت شهر می‌تواند تامین شود.
وی ادامه داد: جاودانگی نوروز در شادی، پویایی و زندگی و … نهفته است، به همین دلیل در طول تاریخ ایران برای تمام اقوام ایرانی جاذبه و کششی غیرقابل انکار داشته و دارد از این رو برنامه‌های متعددی برای نوروز ۱۴۰۱تدوین و برنامه‌ریزی شده است.
اسماعیلی احمدی با بیان اینکه هدف مدیریت شهری با اجرای برنامه‌های مختلف در ایام نوروز افزایش شور و نشاط اجتماعی در شهر است، اضافه کرد: باتوجه به واکسیناسیون بخش اعظمی از جامعه و کاهش محدودیت‌های ناشی از کرونا باردیگر فرصت مناسبی فراهم شد تا شاهد برگزاری برنامه‌ها و آیین‌های مختلف در شهرهای ایران باشیم از این رو شهرداری زرین شهر نیز با تکیه بر استفاده از ظرفیت هنر نمایش در افزایش نشاط شهروندی با استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی پا در عرصه برگزاری تئاتر خیابانی در ایام نوروز در معابر شهر گذاشت.
وی با بیان اینکه “حاجی‌فیروز” کهن ترین شخصیت آیینی در استقبال از بهار به شمار می آید، عنوان کرد: شادی موجود در صحنه‌های تئاتر می تواند به تماشاچی انتقال پیدا کند، و یکی از انواع نمایشی که به نوعی جزو میراث فرهنگی -هنری ما محسوب می شود، نمایش‌های شادی آور حاجی فیروز است که با فرا رسیدن نوروز مورد توجه قرار می گیرد.
شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: امروز شخصیت حاجی‌فیروز به عنوان یکی از نمادهای آمدن نوروز در فرهنگ ایرانیان شناخته می شود چراکه این شخصیت آیینی با اعلام پیغام فرخنده آمدن بهار، شادی و نشاط را به واسطه نوع اجرا گویش خاص به شهروندان منتقل می کند.
وی یادآور شد: امیدواریم با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله ایجاد زیبایی بصری در سطح شهر با کاشت گل‌های فصلی، نصب المان‌های بهاری، رنگ آمیزی مبلمان و المان‌های شهری، اجرای نورپردازی در شهر و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری که برای استقبال از بهار ۴۰۱ انجام شده است، شاهد افزایش نشاط شهروندان و مسافران نوروزی باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=17668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.