• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

جشنواره بادبادک‌ها در زرین ‎شهر برگزار می‌شود

  • کد خبر : 18012
  • 11 فروردین 1401 - 6:30
جشنواره بادبادک‌ها در زرین ‎شهر برگزار می‌شود
شهردار زرین‌شهر گفت: دوازدهم فروردین‌ماه ساعت ۱۰ جشنواره بادبادک‌ها با حضور خانواده‌ها و مسافران نوروزی در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای برگزار می‌شود.

حسین اسماعیلی احمدی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، اظهار کرد: توسعه زندگی شهر نشینی سبب شده تا زندگی برای شهروندان به‌مراتب راحت‌تر از گذشته تاثیرات دیگری نیز بر زندگی شهرنشینی داشته به‌گونه‌ای که استفاده روزافزون از تکنولوژی سبب انزواطلبی و کاهش شادی و شادابی در شهرهای مختلف جهان شده و این درحالیست که یکی از مهم‌ترین معیارهای اندازه‌گیری پیشرفت شهرها، میزان شادمانی شهروندان آن است.
وی افزود: بارها گفته شده که “کودکان آینده‌سازان کشور هستند” اما باید سوال کرد آیا برای افزایش حس تعلق این نسل مهم و تاثیرگذار به زادگاه و شهری که در آن زندگی می‌کنند برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: باید به این نکته توجه کرد بعد از محیط خانه، فضاهای شهری و به طور ویژه پارک‌ها و اماکن تفریحی بیشترین محیط در دسترس کودکان است که می تواند مورد استفاده خانواده‌ها قرار گیرد از طرفی برگزاری رویدادهای مختلف که زمینه ساز ایجاد لذت و افزایش شادی کودکان در کنار یکدیگر می شود نقش بسزایی را در ایجاد حس تعلق کودکان به شهرهای ایران خواهد شد.
وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم در آینده شهری پایدار با شهروندان مسئولیت‌پذیر داشته باشیم، باید روی کودکان سرمایه‌گذاری کنیم، ادامه داد: شهرداری زرین شهر در راستای افزایش حس تعلق شهروندان به شهر و همچنین حرکت در مسیر شهر دوستدار کودک در تلاش است تا شرایطی برای افزایش مشارکت‌های اجتماعی شهروندان فراهم سازد تا نشاط و شادابی را خطه طلایی ایران دوچندان کند.
اسماعیلی احمدی با بیان اینکه کودکان اداره کنندگان شهرهای ایران در آینده هستند، اضافه کرد: اداره ارتباط مردمی شهرداری زرین شهر در اجرای برنامه‌های فرهنگی خود اهدافی نظیر ارتقای شادی و حس خوب زندگی در شهر، افزایش مشارکت‌های اجتماعی در شهروندان و افزایش همدلی و ارتباط جمعی، ارتقای سطح مهارت‌های زندگی، ایجاد فرهنگ شادی و نشاط و ارتقای مهارت‌های زندگی و … را دنبال می کند تا چشم اندازهای تعریف شده برای افزایش حس تعلق شهروندان آینده‌ به شهر در مسیر صحیح قرار گیرد.
وی عنوان کرد: انجام فعالیت‌هایی مانند بازی کردن در شهر، یکی از شاخصه‌هایی است که می تواند مدیریت شهری را در رسیدن به اهداف خود یاری کند از این رو برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص اجرای جشنواره بادبادک‌ها در دستور کار قرار گرفت.
شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: ۱۲ فروردین ماه ساعت ۱۰ جشنواره بادبادک ها با حضور خانواده ها و مسافران نوروزی در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای برگزار خواهد شد.
وی یادوار شد: در این رویداد فرهنگی پس از داوری به بهترین بادبادکِ ساخته‌شده که در آن به معیارهایی چون خلاقیت در ساخت، زیباترین شعار و… توجه شده باشد جوایزی اهدا خواهد شد همچنین به بلند پرواز ترین بادبادک نیز هدیه‌ای فرهنگی اهدا می شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=18012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.